Gå til innhold

Navn til tvillingjenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter tvillingjenter om litt, og gleder meg stort! Planen var å kalle opp etter Mormor Marit om vi fikk en jente. Når det nå blir to skjønne små, synes jeg Farmor Reidun skal æres også. Men vi liker slett ikke navnet Reidun... Jeg synes Unni er fint, og det likner jo litt...? Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unni er ikke så verst. Idun vil jo også være oppkalling. Ingen av dem er like pene som Marit, men oppkalling er jo veldig koselig :)

Bokstavoppkalling er kanskje ikke så aktuelt hvis mormor blir helt oppkalt?

Skrevet

Jeg ville valgt Marit og Idun.

Skrevet

Synes Reidun og Unni er kvinne navn, hvis du skjønner. Litt utgått.

Marit er ok, men Mari eller Maria bedre.

Skrevet

Ville valgt Mari og Idun eller Mari og Regine

Skrevet

Mari og Idunn = litt oppkalling fra begge sider:)

Skrevet

Nei, føler liksom det må likne mer en som så når mormor liksom får et helt navn...

Jeg liker både Unni og Unn, men føler vel at sistnevnte er litt stutt... Idun er også fint, og ville passet godt til storebrors navn - men, jeg bodde like ved Idun-fabrikken som lita og føler vel at det navnet blir litt for mye ketchup/sennep/dressing for meg :(

Andre navn med endelsen -un liker jeg heller ikke helt (vel, Torun kunne gått - men det likner liksom ikke ordentlig), så da gjenstår det ikke så mange alternativene. Eller? Eirin likner jo også litt i lyden, kanskje...?

Skrevet

Liker Marit, så det blir det nok. Marit er mer "skikkelig" enn sine mer "søt-rampete" navnesøstre. Liker både Mari og Maria, men Marit er litt mindre vanlig.

De skal jo være kvinner mesteparten av livet, men jeg er jo enig i at spesielt Reidun og dels Unni er mer "voksne" navn. Bare Unn da...?

HI

Skrevet

Jeg heter Unn. Det er koselig å hete noe som ikke så mange andre heter. Har bare fått koselige tilbakemeldinger og alle husker mitt navn ;)

Koselig med oppigjen kalling.

Selv ønsker jeg at neste barn kan hete Sevrin (oppigjenkalling)

Men sambo liker det dessverre ikke.

Skrevet

Marit og Idun ville jeg gått for!

Når du får din lille Idun i armene, vil du nok ganske raskt glemme alle Ketchup/ sennep-tanker og heller assosiere navnet med din nydelige datter=)

Skrevet

Sunniva (der er Unn med)

Det ønsker jeg om jeg får jente.

mormor het Odrunn

mamma Unni

Jeg Unn

Og evt ei jente Sunniva

Syns det er litt stas ;)

2118

Skrevet

Vi kalte opp vår jente etter min mamma. men da tok vi etternavnet til svigermor. løste det på den måten, så ingen ble fornærmet;-)

Har farmor et mellomnavn da? eventuelt et etternavn man kan gjøre om til et fornavn? hva med å ha Reidun som et mellomnavn?

Forøvrig liker jeg navnet Reidun godt, men det spiller jo ingen rolle hvis dere ikke gjør det:-)

Skrevet

Enig i at Sunniva er vakkert, men har ei god venninne som heter det - så da forsvinner liksom farmors rolle.

Grubler litt mer på Unn, jeg liker det! Unni er litt mykere, føler jeg - er nok det som gjør meg litt i tvil.

Hva med Norun? Det liker jeg egentlig godt, men har glemt det helt bort...

HI

Skrevet

Farmor har et mellomnavn hun selv ikke kan fordra - det tør vi ikke bruke ;)

Skrevet

Idun er kjempefint. Sjekk det ut i norrøn mytologi!

Kjenner ei nydelig lita Idun, så for meg er det ikke ketchup i det hele tatt.

Idun og Marit :)

Skrevet

Jeg syns Una er et nydelig navn.

Og så er jeg helt enig med deg i at Marit er kjempefint.

Skrevet

Marit og Norunn er jo nydelig! Selv om jeg jo tenker at oppkallelsesbiten blir litt diffus ift farmoren da... Men det viktigste er vel uansett å velge navn som dere foreldrene liker godt?

Skrevet

Reidun var ikke lett nei.... Unni synes jeg ikke minner mye om Reidun, og tenker ikke oppkalling i det hele tatt. To helt forskjellige navn, selv om et par bokstaver er lik.

Hva med å bruke forbokstavene eller noe på begge navn, eller Marit er lettest , og det er et flott navn?

Noen forslag:

Regine og Mari

så stoppet det opp, jentenavn på R, det er ikke så mange fine ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...