Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #26 Skrevet 3. november 2011 Ja, men mot slutten av regnestykket er det jo åpenbart at det i denne sammenhengen er symbol for ukjent. Og da kan det ikke være et gangetegn også, selv om man kan forstå det på begge måter om man ser begynnelsen isolert.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #27 Skrevet 3. november 2011 Jeg har oftere sett x blitt brukt som gangetegn, enn * Men det er meg, og du er deg;) Det viktigste er vel at vi er enige om vi har samme utgangspunkt og hadde visst at x faktisk betydde ganger i dette tilfellet her:) Hi er vel ikke tilgjengelig for spørsmål og svar heller, siden hun bare lirte ut av seg noen tall og lot det stå til;)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #29 Skrevet 3. november 2011 Siden det ikke står noe etter =, så antok jeg at det var 0 verdi på høyre side av =.. Dermed ble det en ligning.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #30 Skrevet 3. november 2011 Hvordan forklarer du da (x + 182) ? Det gir jo ikke mening om x er et gangetegn i HIs hode?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #31 Skrevet 3. november 2011 Er det en ligning, så hadde det stått 0 etter =
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #32 Skrevet 3. november 2011 Trodde kanskje hun hadde glemt det.. Men det var jo bare masse svada for "å se om noen fant svaret".. Helt idiotisk! Elsker matteoppgaver, men greit om noen har en fasit da..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #33 Skrevet 3. november 2011 Dette er ikke et mattestykke, det er en psykologioppgave.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #34 Skrevet 3. november 2011 Der antok jeg at x var en ukjent variabel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå