Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #28 Skrevet 1. november 2011 reglene i matte er: 1. gange/ deling 2. pluss/minus det er bare pluss og minus som deler opp stykket, derfor må man lage (40x0) slik at man for tatt gangestykket for seg selv. så er resten bare pluss..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #30 Skrevet 1. november 2011 en hva er det med voksne folk som ikke kan elementær matematikk? Svaret er 41. Om dere ikke får det til selv, så bruk en hvilken som helst kalkulator, eller legg regnestykket inn på google. Hilsen Økonomen
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #31 Skrevet 1. november 2011 Dersom du legger det inn på en kalkulator får du feil svar
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #32 Skrevet 1. november 2011 Jeg blir helt sjokkert over hvor mange som svarer 1. Det er skremmende
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #33 Skrevet 1. november 2011 Ikke hvis du legger det inn riktig!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #34 Skrevet 1. november 2011 Nei! Det får du ikke! Men det er klart om du legger det inn feil, så få du feil svar.... Bruk en kalkulator hvor man kan legge inn alle tallene før man trykker =, da skal enhver løk få det til
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #35 Skrevet 1. november 2011 På min kalkis blir det fremdeles 1. Selv om man skriver inn alle før =
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #36 Skrevet 1. november 2011 Da har du en kalkulator som regner ut mellom hver gang du trykker +/-. Om du ikke greier å legge det inn korrekt på en enkel kalkulator må du enten legge det inn på google (bare i søkefeltet), eller bruke en avansert kalkulator hvor du ser hele regnestykket i displayet og trykker så =.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #37 Skrevet 1. november 2011 Du gjør det ikke riktig. Svaret er ikke 1. Og hvis du trenger kalkulator for å løse dette regnestykket er det synd på deg.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #39 Skrevet 1. november 2011 Hvis du har en enkel kalkulator blir det feil, hvis du har en hvor du kan legge inn hele regnestykket før den regner sammen alt (som har vært standard i videregående skole, hvertfall på allmennfag siden reform -94) får du det riktige svaret som er 41. Og utrolig mange som spør etter forklaring lenge etter den ble lagt inn første gang. For å kunne matte må man kunne mange regler det ikke er noen forklaring på annet enn at "sånn er reglene" og en av de reglene er at så lenge det ikke er parenteser, så skal man gange og dele før man regner pluss og minus.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #40 Skrevet 1. november 2011 Flott å se at jeg svindlet meg til en 5 i matte! Det var totalt ufortjent;)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #41 Skrevet 1. november 2011 Eh, nei. Ligninger er regning med ukjente størrelser. Her er det kun kjente størrelser..!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #42 Skrevet 1. november 2011 Matte blir aldri logisk, litt som koranen alt går feil vei... Svaret er 41, men logisk burde det vært 1.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #43 Skrevet 1. november 2011 41 - det er ikke mer å diskutere Hilsen høyt utdannet mattelærer...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #44 Skrevet 1. november 2011 Jeg har ikke mye utdannelse, og i mitt enkle hode ble svaret, uten tvil, 1, men jeg leser med interesse forklaringen på hvorfor svaret blir 41. Så lærte jeg noe nytt i dag også - ikke verst bare det:) Men det jeg ikke skjønner, er dette behovet for å bruke skjellsord på mennesker som ikke innehar de samme kunnskapene som en selv? Et sted er det en som kaller en annen for en løk (voksent gjort) og noen hoverer og sier haha, og her inne skal det liksom være så mange høyt utdannede osv... Hvorfor dette behovet for å fremme seg selv? Mangler dere noe annet i livene deres, sånn at dere må rakke ned på andre for å ha et noenlunde ok selvbilde?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #45 Skrevet 1. november 2011 Jeg mente faktisk at det var 1, og det gjorde mine fire barn som har matte over barneskolenivå også, så den regelen om at multiplikasjon regnes før addisjon, er visst ikke allment kjent blant ungdommene. Alle ungdommene mine har 5 i matte, så syntes det var litt rart at de ikke hadde hørt om denne regelen. Men da er jdet o noe å nevne til neste konferansetime;-)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #46 Skrevet 1. november 2011 De har nok hørt om denne regelen, de bare husker det ikke akkurat for øyeblikket;) Uansett.. Hva har "høyt utdannet" med dette å gjøre? Det er da virkelig ikke alle "høyt utdannede" som har hatt matte på maaaaange år. Og til og med de (vi) som er ingeniører og sivilingeniører kan glemme litt elementær matte iblant;) Forskjellen er vel heller at en ingeniør vil huske regelen (tenker da på alle typer matte-regler) med en gang man blir minnet på den. Noe som ikke nødvendigvis er tilfellet med de som ikke liker matte, og derfor har valgt en lang utdannelse innen noe annet.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #47 Skrevet 1. november 2011 Ganger først 40 ganger 0= 0 40+0+1= 41 Svaret er 41.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #48 Skrevet 2. november 2011 haha, for en diskusjon! vi lærte å regne ligninger på ungdomskola, å det er 5 år siden, så tror de lærer det i dag også.. svaret er 41. HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #49 Skrevet 2. november 2011 Jeg er ingen matte geni eller noe, har ikke fullført videregående en gang, pga persjonlige problemer, og har sjeldent fått høyere enn 3+ i matte, men får helt klart 41 til svar. For det skal vel regnes slik: Siden 40 x 0 = 0 Altså: 40 + 0 + 1 = 41
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #50 Skrevet 2. november 2011 Haha, og dette trenger dere å bli forklart? Huff a meg:-S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå