Gå til innhold

Hva er det med emmaljunga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor liker folk disse vognene så godt? Syns de er skikkelig kjedelige!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns alle barnevogner er dritkjedelige jeg. Og dritdyre. Men så må man jo trille ungen i et eller annet for ikke å ødelegge ryggen da. Vi kjøpte emmaljunga fordi to av mine venninner, som begge er trebarnsmødre, anbefalte emmaljunga citycross som sine favorittvogner. Og de har vært gjennom MANGE vogner og merker! Så jeg bare stolte på dem, og har vært fornøyd siden.

Skrevet

Synes Emmaljunga er dritstygg jeg og ville aldri kjøpt det!

Skrevet

Det er vel strengt tatt ingen vogner som ikke er kjedelige? Det er jo variasjoner over samme tema?

At emmaljunga er så populær burde vel fortelle deg, hi, at det er en god vogn!

Skrevet

Joda, kan godt hende den er god. Akkurat som Volvo, trygg og god, men herregud så kjedelig.

Hi

Skrevet

Nå er jo ikke Volvo som det en gang var, tenk at også de videreutvikler seg.

Livet er kjedelig noen ganger.

Skrevet

Jeg har Emmaljunga som turvogn hjemme. Bor på landet, og den er GENIAL for turer i skog og mark. Jeg synes den ser helt grei ut, men så er jeg også det mange her vil kalle en kjerring på 35 som er mer opptatt av at vogna skal være praktisk enn at den skal se smashing ut.

Når jeg en sjelden gang har babyen med på shopping på senteret har vi en mindre vogn som er lettere å komme frem i trange butikker med. Når jeg ser vognene de andre jeg treffer på der tripper rundt med så håper jeg inderlig de også har en stødig og god turvogn i tillegg til de små fjonge kafevognene sine.

Skrevet

Jo, mine foreldre har faktisk en helt ny Volvo. Skinnseter har den, men like kjedelig fremdeles.

Skrevet

Synes det er harry med hvit emmaljunga vogn. Prøvde å trille en venninnes emmaljunga vogn (sportsdel og ikke hvit), og den var så tung at jeg knapt klarte å gå (overdriver litt, men den var tung). Ville aldri passet for meg som liker å gå både hit og dit, og ofte! Ville nok mistet motivasjon.

Venninna mi er ikke så fornøyd med vogna. Hun sier den er tung å løfte på inn og ut av bil, og i tillegg tung å trille.

Skrevet

Da er du rett og slett en PINGLE 18.33.

Med rett lufttrykk er de en fryd å trille.

Enig i at hvit emmaljunga i skinnimitasjon er harry.

Skrevet

Ja skjønner ikke hvorfor alle skal ha de jeg heller, greit hvis du bor landlig og går mye tur, men er jo skikkelig dritt i byen og i butikker..er jo så store og klumpete også.

Skrevet

For meg kan det være tiårets vogn hva gjelder brukervennlighet, men jeg syns den er så begredelig utseendemessig at jeg velger en annen uansett. I tillegg syns jeg ikke den er såå god som alle skal ha det til. En helt ok, kjedelig vogn.

Skrevet

Personlig forstår jeg ikke hvordan folk kan legge så mye følelser i eget, og ikke minst andres, vognvalg.

Herregud. Det er barnvogner!

Skrevet

Jeg bryr meg egentlig ikke så veldig. De som vil får kjøpe disse dyre vognene og like å dra på de, for de er jo litt tunge. Ikke så ulik Simovognene for 10 år siden.

Jeg bestemte meg for at jeg ville ha ei lett denne gangen siden verden har utviklet seg innen barnevogner også. Ble ei ukjent ei men lett, og ikke angret enda:)

Skrevet

Har ei stor Emmaljunga edge duo, og ja, den er kjempetung, men den er stabil, tåler en trøkk, kan pløye gjennom snø og slaps med den, tåler at ungene hopper opp og ned i den, det er god plass til handleposer under og/eller alt barnehageutsyret(jeg går til/fra barnehagen med 2 barn hver dag, ene sitter oppi og andre står på søskenbrett, iblant står de begge der), den tåler alt av vær og den har aldri velta. Jeg har aldri hatt noe feil på den og er rett og slett kjempeglad i den. Begge barna kunne bruke bagdelen til de var 7-8 mnd og klare for sittedelen, og ja, den er super for oss som bor utenfor byen og har gangavstand til butikk og barnehage.

Jeg har hatt ei Bugaboo cameleon også, superfin å trille og flott å se på, men den var jo både lita og puslete i forhold til campingvogna av ei emmaljunga, så den ble stående baki bilen og kun brukt på kjøpesenter frem til jeg solgte den. Fancy og snur på en femøring, men hadde ikke kunne brukt den til hovedvogn her vi bor. Hadde jeg bodd inne i Oslo hadde jeg brukt den mye mer, der duger ikke den svære, tunge vogna med faste hjul.

Til hvert sitt bruk er altså stikkordet her, små fancy saker passer faktisk ikke alle steder!

Skrevet

Smak og behag. Jeg har selv emma mondial vogn i creme skinn, og elsker den. Den er stor og romslig, og solid, fin å trille på litt humpete grusveier med. Jeg får barn til vinteren og vil ha en lun vogn med god plass til pose i, og det er det ikke i alle vogner.

Dessuten er det skikkelig kvalitet, og man får igjen mye for dem når man selger de igjen brukt.

Det er jo retro look på dem da, så hvis man liker nyere fancy smancy design så er jo ikke emma rett. Men er det ikke bra det finnes ulike vogner for ulike folk/smaker/behov da? Kjedelig om alle hadde samme vogn vel?

Hvorfor gidder du bry deg med å være "mot" emmaljunga? Kan jo bare la være å kjøpe/se på det merket.

Skrevet

Harry faktisk, hvorfor i alle dager er det harry? Mer sossete vil jeg si.

Skrevet

Jeg kunne like gjerne ha skrevet "hva er det med disse trehjulingene? De er jo så stygge?"

Jeg synes at emmaljunga og simo for eksempel er flotte vogner, det nærmest oser "baby" av de for min del. De er klassiske og ser dermed ut som det jeg alltid har forbundet med babyer.

Det er god plass i de, både i bag og under (for handling vet du) og de er lette å komme seg rundt med i alle slags forhold. Kjempegod demping er det også!

Skrevet

Helt enig ! Stor, tung, vanskelig å frakte (?), og direkte kjedelig og se på.

men er de mest å finne på bygda ? Kjenner ingen her i byen med disse vognene......

Skrevet

Jeg har Emmaljunga og valgte det fordi det er et velkjent kvalitetsmerke. Den er litt stor og tung ja, men den er klassisk og tidløs, den er stødig og jeg stoler på at den kommer til å holde noen år.

Skrevet

Bor i Oslo, ser mange med de vognene jeg, skjønner ikke at det er nødvendig å ha en slik vogn når man bare går på café og kjøpesenteret hele dagen.

Skrevet

klassisk og pen ja... ren i stilen litt stor men det er ikke noe problem om man ikke er en pingle dame ;)

har aldri angret på valget mitt, synes derimot at alle disse "moderne" vognene virker upraktiske og rett og slett stygge, mange av dem er også ustødige...

Skrevet

Sossete??????????!!!! Med skinnimitasjon? ja, det er sossete du.... *ler*

Skrevet

Det er jo den dyreste vogna du får, for det er få vogner i ekte skinn, naturlig nok. Jeg kan hvertfall ikke fatte hva som skal være harry med det. Virker veldig praktisk å holde rent også. Disse stoff vognene er jo noen møkksamlere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...