Gå til innhold

Gave til vår og dine...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se mitt andre innlegg. Barna får like mange gaver på julaften. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt to stebestemødre. Den første forskjellsbehandlet i den grad at jeg som ikke var biologisk barnebarn, fikk tøfler kjøpt på loppemarked, mens min bror fikk nye. Trenger neppe å si hva jeg følte for den damen.

Noen år senere fikk jeg en ny stebestemor, som selv om hun fikk to biologiske barnebarn av min mor og stefar, aldri gjorde forskjell på oss søskenene hverken med tid eller gaver/penger.

Faktisk fikk jeg etterhvert et nærmere forhold til henne, enn mine søsken gjorde, som jo var hennes biologiske barnebarn. Hun var et fantastisk menneske, som jeg sørger dypt over enda det er flere år siden hun døde. Vi pleide å spøke med at vi var sjeleslektinger:-)

Skrevet

Når man lever i en mine, dine og våre barn familie må man om voksen passe på at alle barna får, og at alle barna får likt. For meg er det at totalen skal bli sånn nogenlunde lik. De voksne må gjerne inn å kompensere der det er nødvendig. Men slik kompensering skal aldri skje ved at noen av barna aldri får.

Det er også viktig at alle barna får grei beskjed om å ikke gni ting inn i forhold til de andre barna i huset som kanskje får mindre.

Skrevet

Det beste er jo om alle bare får fra sin bio.familie. I vårt tilfelle vil da ellers fellesbarnet få mye færre gaver fordi hun "bare" har ett sett med besteforeldre, mens særkulls har tre. Hvis alle barna får fra SINE besteforeldre, så vil jo ikke dette skje. Selvsagt vil pris variere på gavene, noen familier har mer penger/ er mer spandable, men sånn er verden. Det løser jo ingenting om en i tillegg får julegave fra alle besteforedreparene/tanter/onkler osv. Da kan det jo bli en kjempeforskjell mellom halvsøsknene, mye større enn om noen gir dyrere gaver. Små barn er dessuten mest opptatt av kvantitet mer enn kvalitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...