Gå til innhold

Ang Halloween, slemt av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 6 åring og en 8 åring som gikk halloween med noen venner i kveld, siste i gikk gjennom før de gikk ut, var at de måtte respektere at ikke alle er med, og de fikk kun gå på døra hos de som hadde utelyset sitt på, og om de kom over et hus hvor lyset var på, men de som bodde der følte de forstyrret, så skulle de si unskyld og gå videre.

Jada, dette var ikke noe problem, og de skulle gjøre det. Så ringer nabofrua meg, en smule sint på mine tosmå, da hun har hatt lyset av, hun har en liten baby med kolikk, jeg har sagt til ungene at de skal unngå dette huset uansett hva, for å ikke forstyrre der. De har ikke bare ringt på døra hennes 3 turer, de har kastet DOPAPIR på hele bilen hennes og stått utenfor å ropt reggler om "slemme troll og hekser", dems unskyldning; de andre gutta gjorde jo det".

Ble så sint på dem, og tok derfor godiset dems fra dem og sa de fikk smake en bit hver kun, resten fikk de ikke så mye som lukter før til helga.

De har fått klar beskjed om å holde seg unna det huset, og de har trosset det, OG laget et lurveleven der, så nabofrua sitter nå med en gråtkvalt baby som ikke klarer å sove stort for tiden :(

Ungene la seg nok så skuffet til sengs og så de var lei segfor oppførselen sin. Lurer på om jeg var for streng med dem nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du var for streng, fordi den oppførselen er uakseptabel.

Men synes kanskje du kunne gått sammen med dem, fordi de er litt unge til å gå alene ute.

Skrevet

De er jo barn, syntes du er for streng nå.

Skjønner naboen din men hun skjønner nok dere også når hennes barn blir store nok til og være med på feiringen også.

Barn lokker med seg hverandre på ting og sånn er det bare, selv om ikke dine barn hadde gått ditt ville mange andre gjort det :P (noe de sikkert også gjorde) og husk alt som ikke er lov er veldid spennende :)

Skrevet

Ikke streng! De fikk klar beskjed! Og da husker de kanskje å høre på mamma og ikke gjre som alle andre!

Skrevet

jeg hadde nok gjort det samme, men ville sendt de over for å si unnskyld til damen personlig.....men kanskje imorgen etter skolen, siden hun har kolikk baby:S

Skrevet

Jeg hadde spylt ned all godisen i DASS så de så det, eller spist det selv så de så det. Så syns ikke du var for streng. Pluss at jeg hadde tilbudt denne dama å avlaste henne en time eller to en dag om hun trengte det.

Skrevet

Jeg mener at barna må lære av de feilene de gjør, og tror nok ikke dem gjør det på nytt. Det kan godt hende at dem har latt seg revet med av de andre i gruppa, og ikke klart å være sterke nok til å si nei. Det hjelper lite at du har sagt det, om de andre foreldrene ikke har sagt hvordan dette fugerer.

Jeg kunne fort gjort akkurat det samme som "straff", men får såklart vondt i meg når jeg må gjøre det. Skjærer i mamma-hjertet!

Skrevet

Det var pappaen til en av de andre ungene som var med å gikk,siden jeg selv også sitter med en liten baby i huset, og mannen er på foretningsreise, men han pappaen hadde vist bare syntes det var "moro" å se de"slå seg løs". Han fikk ei skulebytte av meg når han kom tilbake med de han også, og tror nok ikke kona hans var noe mildere når han kom hjem dit.

Skrevet

Tror kanskje jeg hadde vært like streng...? Så får de godteriet til helga.

Jeg synes også dere burde stå opp tidlig i morgen med ungene, liste dere bort for å fjerne dopapiret på bilen hennes!

Skrevet

Hun har ei datter som selv var ute å gikk i kveld, og ungene hadde med seg en forelder, så de skulle ikke kunne "terge" med seg hverandre på slikt. Må si den pappaen som gikk med de har fått høre, han som voksen burde hvertfall holdt det hele på det rene.

Hi

Skrevet

Hihi, "skulebytte"??? Var det "skyllebøtte" du mente?

Skrevet

Oi, beklager, skrev vist på dialekt her, klart det er det jeg mente.

Hi

Skrevet

Det er ikke så lett å forstå. Guttene gjorde ikke dette for å være onskapsfull, men fordi det var morsomt. Klart du burde snakke om hendelsen, men ta fra dem snopet synst jeg var for strengt. Ingen ble skadet. Dette var jo en spennende kveld, som jeg mener du ødela for dem.

Har selv hatt kolikkbaby, men man tåler da at det ringer å døren for det om. Litt dopapir på bilen tåler man også. Er folk blitt helt rare...tåler man ingenting lenger!

Et barn ringte 4 ganger på en dør og la fra seg litt dopapir....hjelpes!

Hvorfor ringte nabodamen egentlig? For at du skulle bli sint på barna dine? Kunne hun ikke bli sint selv?!

Skrevet

Det godteriet hadde gått rett i søpla, hadde krevd at de skulle gått å fjernet alt papiret og de skulle ha sagt unnskyld til naboen!

Så streng er jeg.

Skrevet

21:44: Foreldre har faktisk ansvar for å oppdra barna sine, selv om andre også selvsagt skal si fra når det trengs. Hadde det vært mine barn hadde jeg vært glad for å få den telefonen! Jeg syntes "straffen" var akkurat passe. Barn skal lære at de selv har ansvaret for det de gjør, de skal ikke kunne skylde på at andre gjorde det samme. Håper du også forstår det.

Skrevet

Synes også det var en passende straff. Rampestreker bør slås ned på. Hadde også gått opp med dem til naboen og fått de til å si unnskyld pluss ryddet opp til seg.

At noen ikke syntes dette var "stort", synes jeg er mer skremmende. Du kommer nok til å besøke barna dine i fengsel når de er blitt "voksne".

Gjør ikke noe galt i å lære barn litt folkeskikk, og ikke slippe unna med all slags oppførsel.

Denne pappaen som tillot dette hadde nok aldri fått lov til å følge mitt barn med på halloween noensinne igjen, med en sånn slapp holdning..

Skrevet

Jeg mener det ikke er noe å straffe. Gir man ikke godteri får man trolleri. Ikke like lett å forstå hvem som er med på leken. Jeg hadde snakket med mine gutter, men vært sint og fratatt dem snopet????

Aldri!

Synst ikke det var noe stor sak å ta ansvar for i det hele tatt. Jeg hadde beklaget til naboen om hun ikke like dopapiret (ja for det var jo helt grusomt!!) og for at de hadde ringt på flere ganger (akkurat som guttene visste om baby som sov), men jeg hadde ikke straffet mine barn.

Så nei, foreldre har ikke noe ansvar å oppdra sine egne barn bare fordi naboen sier at du bør gjøre det i visse situasjoner. Jeg velger selv når jeg vil oppdra mine barn.

21:44

Skrevet

Alvorlig talt!!

Her synes jeg nesten ikke du var streng nok!

Tenk så forferdelig frustrerende for denne damen med kolikkbaby! Her strever hun for å roe barnet som har det vondt, og i tillegg får hun bilen pepret. Nei vettuhva! Jeg får forferdelig vondt av denne nabodamen og barnet hennes. Dine barn har jo regelrett plaget dem!

Jeg hadde ikke latt dette gå lett forbi! Spesielt når de har fått KLAR beskjed om å holde seg unna det huset.

Snopet hadde de ikke fått sett snurten av før de hadde forstått hva de hadde gjort, beklaget skikkelig til nabokonen og gått noen dager uten verken snop, tv eller spill

Skrevet

Ha,ha,ha...likte best dem kommentaren at mine barn nok vil havne i fengsel om jeg ikke tar fra dem Halloweensnopet. Den var så latterlig barnslig at jeg ikke gidder å kommentere deg atter en gang.

På Halloween er det knask eller knep...ikke stille i gaten fordi babyer sover. Hovedinnlegger får sikkert en telefon fra nabofruen på nyttårsaften også -for da skyter de sikkert opp en rakett.

21:44

Skrevet

Jammen bra det ikke var hun damen fra eldresentere som ville selge lodd som ringte på hos hun kolikkmammaen.

Har hatt kolikkbarn selv og så det ikke på som nabobarnas oppgave å få han til å sove. Sku av klokken om det er så ille.

Dopapir på bilen!! Så fælt! Blåser vel bort i løpet av natten. Var det et tørk eller to hun fikk på?

Skrevet

Er det rart det finnes uoppdragne drittunger når det finnes sånne foreldre som fnyser lett av sånn oppførsel?

Skrevet

Helt passende. I tillegg burde de unnskylde seg ovenfor naboen når de ser henne igjen. Rekner med at de skal rydde etter seg?

Skrevet

Ha,ha,ha...sånn oppførsel sier noe her inne. Synst ikke dette var noe ille jeg. De ringte på en dør flere ganger (fy) og la fra seg litt dopapir. Hovedinnlegger har helt sikker noen snille gode gutter som bare ble revet litt med i settingen.

Synst ikke det bør straffes nei. Hadde det vært noe som skjedde hver dag så.

Men det er Halloween - og det er slik det skal være.

Hadde jeg gått forbi en bil innpakket i dopapir hadde jeg dratt på smilebåndet. Jeg hadde ikke tenk at jeg håpet ansvarlige fikk sin straff. Hadde min bil fått dopapir på seg så hadde jeg også ledd og tenkt at den fortjente jeg ettersom jeg ikke gav snop til nabobarna på Halloween. Hadde også tenkt at det var oppfinnsomt av dem. Skal man bli sur for alt.

Ta det med et smil!

Skrevet

Etter skoletid i morgen har kanskje babyen akkurat sovnet igjen, så anbefaler å holde seg borte fra husstander med kolikkbabyer hele døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...