Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #26 Skrevet 1. november 2011 Han har ingen kontakt med farens familie i det hele tatt. De er overhodet ikke på banen om dere skjønner.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #27 Skrevet 1. november 2011 Bytt navn! Han kan endre tilbake eller ta fars navn når han blir voksen. Mannen din høres ut som en seriøs kar, og når svigerfamilien også har tatt så godt i mot sønnen din. Nei, bytt navn! Viktigst er at søsken har samme navn, ikke foreldre og barn.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #28 Skrevet 1. november 2011 Har du foreldreansvaret alene? Du kan ikke bytte navn på barnet uten at biologisk far skriver under på at dette er greit, hvis han også har foreldreansvar.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #29 Skrevet 1. november 2011 Nå har jeg ikke lest alle svarene du har fått, men jeg synes absolutt at det er babyen og mannen som bør bytte navn i denne situasjonen. Tydeligvis så gjør mannen din seg vanskelig og vil ikke bytte etternavn?? Så problemet er egentlig mannen...? Eller? Jeg er også såpass "gammeldags" at jeg synes det er enkelt og greit at alle i familien heter det samme. Ettersom mannen min har et sjeldent og dermed fredet etternavn, valgte vi å ha hans navn som slektsnav på alle. Hadde han hett f.eks Andersen hadde vi tatt mitt etternavn. Hadde vi hatt barn fra før av hadde vi vurdert annerledes. Siden eldstemann ikke er sønnen til din mann ville jeg ikke byttet navnet hans. Hva er egentlgi problemet med å bytte babyens navn til ditt? Da får jo både søsknene og moren (du) samme etternavn. Så får heller far hete noe annet hvis han absolutt skal være så sær og egen på det.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #30 Skrevet 1. november 2011 Ja jeg har foreldreansvar alene. Sønnen har aldri møtt sin far og har ikke noe forhold til han eller navnet hans eller noe. Sønnen har i dag mine to etternavn. Det ene etternavnet er etter faren min som er død. Det er et utenlandsk navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå