Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 31. oktober 2011 #26 Skrevet 31. oktober 2011 Veit ikke hvor mye du får "luka" vekk hvis dere har 1,8 å kjøpe for, med mindre dere vil ha et kott.
kjærlighetpåpinne85 Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #27 Skrevet 31. oktober 2011 vil heller bo et kott enn at ungene må feire ramadan for å passe inn i vennekretsen...
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 31. oktober 2011 #28 Skrevet 31. oktober 2011 Glad jeg ikke kjenner deg, du kan ikke ha mye mellom øra, for slik du framstiller deg er virkelighetsoppfatningen din helt på jordet.
Gråsonen Skrevet 31. oktober 2011 #29 Skrevet 31. oktober 2011 Bevares! Nå vet jeg ikke om jeg vil le eller grine. Ja, HI les Aftenpostens bilag fra i dag og få et lite innsyn hos groruddølingene. Det er da vitterlig ikke slik at skolene ikke markerer jul, påske og andre norske tradisjoner som kirken i juletider og besøk til bondegårder for å se på dyr. Hva svarte fanken tror du norsk skole i groruddalen driver med da ? Koranlesingens ABC ? Du ser ut til å ha missforstått, skolene i groruddalen jobber spesielt med å gjøre flerkulturelle barn kjent med disse tradisjonene. Egentlig håper jeg du velger å bo i et skur fremfor å bli introdisert til det flotte området vi har her i dalen. Ditt perspektiv er akkurat det som ødelegger for oss her.
Gjest Skrevet 1. november 2011 #30 Skrevet 1. november 2011 Du lager jo dine egne forestillinger om hvordan det er her HI, kjenner meg ikke igjen i det. Og til din opplysning, så går de i kirka rundt juletider. Det blir nok litt begrensa hvor dere får kjøpt også, for under 2 mill. Husk at leilighetene f.eks på Lambertseter (kjempefint der forresten!) ofte går langt over takst.
****TÅRNFRID**** Skrevet 1. november 2011 #31 Skrevet 1. november 2011 På skolen kan man velge mellom å gå i kirken før jul eller å ha et alternativt opplegg på skolen. Det er flere flotte steder i groruddalen. Groruddalen blir alltid fremstillt som noe negativt. Men veldig mange av vi som bor her liker oss her. Veitvet kan anbefales. Du kan jo se etter noe på Brobekk. Da kan ungene dine gå på Årvoll skole med færre med minoritetsbakrunn. Egentlig burde du bodd noen år i Groruddalen sånn at du kanskje får prellet av deg de forestillingen du har om skolene her. Er sjokkert.
****TÅRNFRID**** Skrevet 1. november 2011 #32 Skrevet 1. november 2011 Når det gjelder vold så er jeg ikke redd for å ta siste banen og gå alene fra banen og hjem. Har aldri sett noe vold her på Veitvet i allefall. Føler meg faktisk veldig trygg. Det er mere utrygt i sentrum.
BareMeg73 Skrevet 1. november 2011 #33 Skrevet 1. november 2011 Jeg bodde 15 år i Oslo. - På Tøyen, grløkka og lamberseter. De to første bydelene da jeg var uten barn og den siste etter vi fikk lillemann. lambertseter er supert!
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 1. november 2011 #34 Skrevet 1. november 2011 Du er skikkelig rasistisk, du.
Iiiiik Skrevet 2. november 2011 #35 Skrevet 2. november 2011 Du har et problem hvis dere ikke kan kjøpe for mer enn 2 mill og du samtidig tror at barna dine blir snikislamisert av å bo i innvandrertette deler av byen. Det regnestykket går dessverre ikke opp. Ser du får tips om deler av byen med færre innvandrere, men i de delene av byen får du ikke så billige leiligheter. Da må dere nok ut av byen, ikke til Lørenskog, Ski, Oppegård eller Skedsmo heller antar jeg, det blir også for dyrt. Ytre Rælingen, Lier, Enebakk osv er kanskje mulig. Når det er sagt, blir jeg skremt av at du virkelig tror at norske skoler markerer ramadan og ikke jul. I de delene av byen som du frykter gjøres det et veldig godt arbeid for å bidra til at barn med ulik bakgrunn respekterer hverandre. Den skolen trenger nok du også å gå på...
NormaJean Skrevet 2. november 2011 #36 Skrevet 2. november 2011 HI, du vil nok ikke trives i Oslo med den holdningen der. Du har ikke råd til å bo i noe særlig annet enn ett "mindre populært" område. Ser flere anbefaler Lambertseter, det er super trivelig, har bodd der selv! Men blitt kjempedyrt, tviler dere får noe særlig mer enn max 60kvm for 2 mill. Jeg bor på Mortensrud, trives kjempegodt! Har verdens beste barnehage og bra skole som ungene skal begynne på etterhvert. Tror egentlig du må lete utenfor Oslo for å finne noe som passer økonomien og "verdiene" dine.
NormaJean Skrevet 2. november 2011 #37 Skrevet 2. november 2011 Kjenner heller ikke igjen dette med frykt for at kristendommen blir "undertrykt" og at de ikke får klappe gris. I barnehagen til mine barn ønsker de alle god jul og god eid. Ingen feiring av noe som helst i kirke eller moske. De drar alle sammen på bondegården og hilser på de dyrene de vil hilse på. Mine barn får saltpølse i barnhagen og alle leker sette hale på grisen. Og dette i en av de større "innvandrer" bydelen. Så hvor du får all din fakta fra skjønner jeg virkelig ikke.
Litt for mye Skrevet 2. november 2011 #38 Skrevet 2. november 2011 Synes det er fint at noen får frem at skoler og barnehagene ikke kutter ut "de norske tradisjonene" for det gjør de mange andre steder. Nei ditt og datt kan de ikke gjøre fordi ikke alle er fra etninsk norske hjem. Selv har jeg bodd i Oslo før jeg fikk barn og elsket mangfoldet,men jeg ville ikke ønsket at mitt barn i dag skulle være i mindretall som etninsk norsk. Synes det er helt topp at barnet mitt går i en blandet klasse med barn fra mange forskjellige land, at de tar opp forskjellig religioner,tradisjoner osv. Forøvrig enig i at vi selv er skyld i at det nå er kun 35-40% av de etn. når alle flytter ifra. Men etter det som har vært skrevet om barn som blir mobbet ut av skolene pga de norske verdiene så forstår jeg det jo godt. Hadde barne mitt blitt plaget hadde jeg også gjort noe med det uansett hvem som var skyld i det. Ikke mye man får for 2.mill i dag
stjertløvetann Skrevet 2. november 2011 #39 Skrevet 2. november 2011 Mulig det blir litt langt for mannen din å pendle, men med dine midler og holdninger ville bygdemiljøet her på sørvestlandet vært midt i blinken.
togutter-08og10 Skrevet 3. november 2011 #40 Skrevet 3. november 2011 På vår skole (som faktisk ligger i Groruddalen) med 40 % ikke etnisk norske har vi faktisk kuttet en gudstjeneste i året. Før gikk vi i kirken til jul og påske, nå kun til jul. Jeg har jobbet i Osloskolen lenge og på 90 tallet var det nok slik at muslimer sa æsj til matpakka når noen hadde skinke. Slik er det heldigvis ikke nå (på vår skole hvertfall) Ikke for at det var lov før heller, men holdningsarbeid har nok gjort dette til et mye mindre problem.
Miramor Skrevet 5. november 2011 #41 Skrevet 5. november 2011 For noen år siden ble jeg slått ned av noen utlendinger, og ble utsatt for grov vold. Etter dette fikk jeg en periode frykt for alle menn som var mørke i huden (heldigvis har jeg ikke det nå lenger). På det tidspunktet skulle jeg også kjøpe leilighet og jeg tok en del T-bane rundt omkring i Oslo. Jeg gikk av der det var færrest mørke menn, og det var Lambertseter. Kjøpte meg leilighet der, og der var det faktisk rolig. Men det hadde jo ikke noe med at det ikke var bosatt utlendinger der, det var bare min frykt pga en enkeltstående hendelse som førte meg dit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå