Gå til innhold

Frustrert.... ang julegaver og dårlig råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vanker tydligvis i HELT andre kretser enn deg- for her er det HELT normalt å skrive ønsker. hvorfor kjøpe noe dritt ingen vil ha, fremfor å kjøpe noe de faktisk ønsker seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jwg vanker også i helt andre kretser enn deg. for vi voksne i min familie og alle jeg kjenner har ønsker til jul. så det er nok HELT NORMALT!...

Skrevet

I vår familie og omgangskrets er det vanlig med følgende:

Vi kjøper kun gaver til hverandres barn. De voksne som ikke har barn får en flaske vin eller konfektekse. Veldig grei ordning.

Skrevet

det hørtes jo "veldig kjekt" ut 12.26.. not

Skrevet

Jeg har pent gitt beskjed til alle i familie og alle venner om at jeg ikke kommer til å kjøpe julegaver til noen andre enn mine barn, og at jeg heller ikke forventer julegaver fra de. Begrunnelsen er så enkel som at jeg ikke har råd! De kronene som jeg har til overs (som alenemor og OS mottaker) går til sparing. Også i desember (med mindre de blir brukt opp til julematen).

Familie og venner kan ikke annet enn å godta dette, de ville nok slitt med samvittigheten om vi måtte kuttet ut noe mat for en stund til fordel for julegaver.

Skrevet

signerer på at det er helt vanlig med ønskelister (har aldri klart å skrive det selv for føler det blir feil) og dyre altfor dyre julegaver... vi sparer lenge til jul får å si det slik og kjøper en del gjennom året av ting som ikke blir utdatert (ala spill, filmer osv) så fordeler utgiftene seg litt...

Skrevet

Folk klager over det store julegavepresset, men det er jo tydelig hvorfor det oppstår. Når det er gjengs at voksne mennekser skriver ønskelister, og voksne folk kjøper til hverandre deretter.

Julegaver er etter min mening først og fremst for barn. Voksne kan få noe symbolsk. Der: Budsjett redusert.

Skrevet

Søsken i mellom har sluttet med gaver.

Vi har sluttet å gi gaver til søskenbarn når vi ikke blir bedt i bursdager, og det er ofte, pga vi har bare ett kjønn og de har bestemt seg for å å holde bursdagsfester etter kjønn, og da blir vi sjelden bedt.

Vi holder også på med en prosess for at vi ikke skal gi julegaver til søskenbarn lenger. Synes det er meningsløst å gi gaver til barn jeg ikke aldri treffer og ikke kjenner. Og for å ha det sagt, så er det jeg som har forsøkt å opprettholde kontakt, men det er bare enveis å da er det over for min del.

Skrevet

Jeg ville synes det var trist jeg da hvis vi voksne ikke skulle kjøpe gaver til hverandre. Vi er ikke store familien og det er kun 3 barnebarn totalt i slekta.

Så her kjøper vi til både foreldre og søsken:) Veldig koselig. Ønskelister har vi også - på oppfordring fra våre foreldre:)

Min mor har bare en søster og ingen annen familie. Da min tante sa at de ikke lenger ville kjøpe gaver til de andre i familien, tror jeg faktisk min mor ble oppriktig lei seg:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...