Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #26 Skrevet 28. oktober 2011 Ikke alle holder alt hemmelig. Vi hadde også privat bhg til første og jeg hørte om plass til neste før vi begynte prøvingen. De skulle ha plass til neste også. Jeg skulle bare si fra så for som mulig. Jeg sa fra da jeg var 10 uker på vei. Det som fungerte for meg første gangen den mnd det endelig klaffet brukte jeg også da vi ville ha andre, men da fra første pp. nr.2 satt da allerede første pp. Sex annen hver dag i hele perioden. ett glass vin to dager i uken(onsdag og lørdag) og slim løsende hostesaft hver morgen i hele perioden.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #27 Skrevet 28. oktober 2011 er slimløsende hostesaft bra for slimhinnene "der nede" da? Hehe, alle kjerringråd jeg kan få er gull verdt nå Har aldri trenkt noe på at slikt skal være stress, men jaggu ble det ikke det Var student forrige gang, så da var det et fett bare babyen ikke kom midt i eksamen, nå som jeg jobber vil jeg helst at ting skal klaffe mtp permisjonsstart og slutt Har jo så flott sommerfeire når man er lærer, så har man perm frem til starten av juli så kan man ha ferie etter og dermed øke 2 mndr på permen uten å gå ned i lønn Må jo bruke det for hva det er verdt Takk for alle gode tips! Skal spise masse c-vitamin, ta folsyre og vitaminer, hekke hver dag etter spiral er ute og ligge med baken opp i været etter sex, og ikke minst, drikke hostesaft HI
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #28 Skrevet 28. oktober 2011 Vinen skal øke blodgjennomstrømningen og hostesaften lette på el slimet:) Det funket i alle fall på meg. To ganger:)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #29 Skrevet 29. oktober 2011 jeg hæler ikke vin da Men hostesaft skal jeg huske Men trur dere at jeg kan få det til da?? Gravid på første pp etter 3 år med h-spiral?? HI
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #30 Skrevet 29. oktober 2011 Ta hostesaft for barn, den skal virke veldig bra på el slimet. Ha sex annenhver dag rundt el. Må nesten le litt av at du har sagt ifra i bhg. Det skulle vært meg, tok meg 12 år å bli gravid.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #31 Skrevet 29. oktober 2011 hehe, igjen, det er en liten privat BHG der vi kjenner de som driver den fra gammelt av Blir mer som et vennepar og det var de som lurte, og vi ville forsikre oss slik at vi fikk plass til nestemann samme sted som poden, så slipper vi 2 BHG. Er veldig fornlyd med den BHG vi har Men det er bare 8 plasser der, så man må virkelig time riktig Det er ei som skal ut av BHG om 2 år, og det passer fint med planene våre Men jeg har ikke snøring på når jeg har eggløsning da.. Kan jeg ha sex annenhver dag fra spiralen er ute, eller vil det ødelegge svømmerkvaliteten til mannen??
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #32 Skrevet 29. oktober 2011 Ja, jeg skjønner at du har et godt forhold til bhg. Har noe av det samme forholdet selv. Grunnen til at jeg lo var at hadde jeg spurt om plass så hadde jeg følt meg rimelig dum når det tok 12 år. Lykke til, du er heldig som har blitt lett gravid:)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #33 Skrevet 29. oktober 2011 Hvilket hostesaftmerke brukte du da? - en annen som vil bli gravid fort
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #34 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg hadde lang ventetid hos fastlegen for å ta ut spiralen, og bestemte meg for å dra til privat gyn istedet. Tok ut spiralen uka etter at vi bestemte oss for å starte prøvinga, uka etter var jeg alt gravid. Dvs tok jo et par-tre uker til før jeg testet da såklart
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #35 Skrevet 29. oktober 2011 takk Ja, jeg er velsignet der Blir veldig lei meg på vegen av de som sliter slik som deg, for det er virkelig ikke rettferdig at noen (slik som meg) blir gravide dagen de bestemmer seg omtrent, mens andre må slite i år HI
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #36 Skrevet 29. oktober 2011 Det er ikke gunstig å bli gravid like etter uttak. Slimhinnene er så porøse at et egg vil ha vanskelig for å feste seg og for at egget skal utvikle seg. Du bør vente en mens, slik at slimhinnene rekker å bli sterke igjen. Jeg ble forøvrig gravid samme dagen som h-spiralen ble tatt ut og hadde en MA som ble oppdaget i uke 11. Det jeg skrev over var det legen sa til meg. Så gikk det enda fire uker før jeg fikk mensen, og dermed tok det 4 måneder fra uttak til jeg ble gravid igjen med en spire som klorte seg fast og nå er en skjønn baby
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #37 Skrevet 29. oktober 2011 hmm, håper jo at dette ikke skjer meg da! Hvis limhinnene er problemet, så kanskje vitaminer, kosttilskudd og slimløsende hostesaft vil hjelpe? Eller er det slik at slimløsende hostesaft vil ødelegge mer på porøse slimhinner der nede?? HI
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #39 Skrevet 30. oktober 2011 puffer litt jeg å, er flere her som skulle blitt gravid fort
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #40 Skrevet 30. oktober 2011 Du kan gi mannen din følgende hver dag: C og E vitamin, multivitamin, zink og selen. Men husk at sædcellene bruker ca 3 mnd fra de produseres til de brukes.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #41 Skrevet 30. oktober 2011 Bestill time hos en gynekolog til uka og ta den ut Du kan jo være litt sleip å si at du tror du har betennelse og ønsker å få den ut fort som fy.... 16. november er jo litt lenge til mtp at du har så "dårlig tid" på å bli gravid, hehe ellers er mitt beste tips: Ha sex!!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #42 Skrevet 30. oktober 2011 Mht til slimløsende hostesaft : du tar det for at eggløsningsslimet + "utfloden" i skjeden skal bli tynnere og det er lettere for sædcellene og komme seg oppover mot livmorhalsen Du tar en god slump daglig under eggløsning. Kom deg til lege og få ut spiralen nå, om du hadde mensen nettopp kan det jo være du har eggløsning om ca.1,5 uke?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #43 Skrevet 30. oktober 2011 Sier som en over her at du bør vente en mens før du prøver. Etter flere år med hormonspiral er livmorslimhinnen veldig tynn og porøs, og det kan da lett gå galt. Har selv implanon, og sjekker livmorslimhinnen når jeg er til gynekolog. Der får jeg hver gang beskjed om at det nesten ikke er noe slimhinne til stede, og at dette i seg selv også er med på å forhindre en evnt graviditet.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #44 Skrevet 30. oktober 2011 jamen legen har ikke tid Arf! Men hvis jeg har EL om 1,5 uke, når er neste EL etter det da?? Kan det klaffe hvis vi får det til på den EL?? Mye en skal styre med her i verden!! HI
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #45 Skrevet 30. oktober 2011 ja, ser jo den, men enten så går det jo bra, eller så gjør det ikke. Skal høre med legen min når den blir fjernet. Hvis slimhinnene mine ser OK ut, så er det jo bare å kjøre på Men hva er farene når man fjerner spiral? Jeg vet jo godt at man ikke skal gjøre det selv, men er det fordi den kan lage rifter, eller er det fordi den kan ha vokst fast?? Nesten så jeg spør svigermor som er gyn. sykepleier om å ta den ut Er sååå utålmodig!!!! Men tør jo aldri i verden å fjerne den uten en skikkelig lege! HI
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #46 Skrevet 30. oktober 2011 Så du synes det er greit å risikere en abort?? Fordi du har det så travelt med å starte, at du ikke vil gi graviditeten best mulig vilkår. Da synes jeg du skal ta deg en god tenkepause! Du virker, med respekt å melde, noe hysterisk oppttatt av å komme i gang med prøvingen.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #47 Skrevet 30. oktober 2011 jeg sier jo at jeg skal snakke med legen, hvis han sier at slimhinnene mine er OK, så venter jeg ikke pga sannsynlightesberegning. Jeg er såpass ung at jeg håper kroppen er i fin form på alle måter Men hvis legen sier jeg må vente, så venter jeg selvsagt Jeg, jeg er meget opptatt av å starte prøvinga, har ventet på dette i over et år, så jeg er utålmodig Men hører som sagt på legen min Men sier han det er bra, så kjører jeg på, venter ikke fordi det er en sannsynlighetsberegning. Hvis 50 av 100 spiralbrukere opplever at slimhinnene blit ødelagt, så vil det jo være 50 som ikke opplever dette, og da setter jeg min lit til at jeg er i den gruppa HI
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #48 Skrevet 30. oktober 2011 Har fastlegen din tilgang på ultralyd da?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #49 Skrevet 30. oktober 2011 Nå har jeg ikke lest alle svarene du har fått.. Men mitt er som følger: Det finnes ikke noe måte å bli gravid FORT på... Slapp av.. ha sex.. Men som jeg har sett noen andre skriver..få ut spiralen først og fremst.. Det å planlegge å få en unge en bestemt mnd er for meg helt høl i huet.. er bare en minimal prosent som faktisk planlegger dette og får det til.. (snakker da ikke om de som ble gravid og ikke planla det) Jeg sier heller ikke at stress ødelegger... men jeg tror ikke det hjelper på heller... Kroppen blir gravid når den er klar for det..det å ta hostesaft osv osv osv.. er IKKE nødvendig..og bidrar bare til mer stress.. Du sier jo selv at du ble gravid raskt sist..ergo har du ikke noe medisinsk grunn til å stresse og prøve tusen forskjellige kjerringråd... Dropp det..du blir gravid når du blir det..og om barnehagen kan ta inn ungen din i september..så kan de sikkert ta den inn de andre mnd og? Ellers får du gjøre som resten av verden og finne dagmamma eller gå hjemme litt lengre.. (om økonomisk mulig) Her brukte vi 18 mnd på første mann.og 10 mnd på andre mann.. Finnes ingen fasit på dette.. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #50 Skrevet 30. oktober 2011 ja, han har eget UL utstyr Jeg har virkelig verdens beste fastlege Men det er alltids noe ventetid da, for det er flere enn meg som synes han er knall Så jeg gleder meg masse til å gå til kontroller hos ham, for da kan vi se på UL og slikt (han er fra før av kirurg, men ønsket å ha mer rolige arbeidstider og ville praktisere allmennmedisin en stund, så nå er han fastlege, og han har masse ekspertise og har en helt annen holdning til ting enn de "vanlige fastlegen" fordi han har vært på den andre enden av legevitenskapen. Han tar alltid alle symptomer seriøst og er svært godt utrustet med både utstyr og kunnskap) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå