Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Vi skal prøve på nr 2 (HURRA!!!!) Men, først må jeg til legen og ta ut spiralen. Har time 16 november, og hadde håpet på å få en septemberunge pga perm og BHG start. Så... da må jeg bli gravid iløpet av desember :/ Hvordan i heite huleste skal jeg få til det da?? Får ikke legetime noe tidligere, og trur ikke det er anbefalt å ta ut h-spiral på egenhånd Noen tips for å treffe på første pp?? Har jo hørt/lest at man kan teoretisk sett bli gravid samme dagen h-spiralen er ute, men med flaksen min er dte lite trolig Har ikke peil på syklusen min i grunn, har ikke tenkt stort større over den de siste åra pga spiralen. Har hatt mensen denne uka, så har det å gå etter bare :/ Tips??
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Er vel ikke så lurt å få septemberunge hvis du vil ha barnehageplass? Bør jo bli født FØR 1 sept??
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Ha sex. Jevnlig gjennom hele syklusen. Mener jeg har hørt at det mest optimale er annenhver dag. Og belag deg på at de færreste av oss er så priviligerte at vi kan "bestille" graviditeten, den kommer når den kommer. Ikke heng deg opp i at du MÅ bli gravid, da blir du det mest sannsynlig ikke.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 neida, baby får plass i BHG til poden Søskengaranti Har allerede snakket med de som driver BHG og de skal holde av den plassen så fort jeg viser positiv Privat BHG
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 gjør det annenhver dag. etter sex, ligg med beina opp og pute under baken en stund slik at bekkenet vippes. Jeg har blitt gravid på første forsøk 3 ganger på denne måten:)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 fikk til på ønsket pp med forrige Så håper på ny strike denne gangen også men vil jo tro at 3 år med h-spiral har fokludret litt :/ Men takk for tips HI
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 Du kommer IKKE til å bli gravid fort hvis du skal stresse sånn!!! Og ellers tror jeg du vet hvordan du blir gravid?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 da spiller det vel liten rolle NÅR du blir gravid? Når spiralen er ute så har dere sex, til du blir gravid (altså dere kan jo bare fortsette da;o) ). Enkelt og greit!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #9 Skrevet 28. oktober 2011 Hvis du planlegger ut fra barnehage så er du for sent ute. For å ha krav på barnehageplass må barnet være født før 1.sept. Og det rekker du ikke uansett.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #11 Skrevet 28. oktober 2011 Ha sex annen hver dag f.o.m syklusdag 10 t.o.m. syklusdag 20, fra neste syklus av da, dere rekker ikke denne antagelig. Begynn på multivitaminer nå, spis sunt og drikk nok vann. Tren, hvis du er litt overvektig er det gull verdt å gå litt ned i vekt. Ikke drikk alkohol eller røyk/snus. Det med snus gjelder mannen også. Hvis dere ikke klarer å la være, ta store doser med C-vitaminer. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #12 Skrevet 28. oktober 2011 Vil ha et skoleår med perm siden jeg er lærer:) Vil kunne starte opp ved skolestart igjen uten at barnet er veldig ungt ved BHGstart. Har ikke mulighet til å gå lengre enn 1 år i perm, så hvis vi får i september, så blir det knall i grunn HI
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #13 Skrevet 28. oktober 2011 23:11: Takk Skal jeg gjøre! Har kjøpt inn masse klementiner idag fordi de var så gode, så da skal jeg jammen med guffe nedpå Snuser da, og trur ikke jeg har viljestyrke å slutte akkurat nå (mye stress på jobb og slikt) men så fort vi begynner prøvinga skal det bort vekk Trene skal jeg gjøre Er litt lubben ja, men ikke tjukk akkurat, har alltids godt av å løpe litt Burde jeg evnt tjuvstarte på gravidvitaminer og evnt folsyre nå? Vil det øke muligheten??? HI
myrsnupp Skrevet 28. oktober 2011 #14 Skrevet 28. oktober 2011 Dersom du bestiller time hos privat gyn får du ut spiralen på dagen (omtrent) Jeg er i lignende situasjon som deg, dvs. må bli gravid ila. veldig kort tid. Er på første PP nå.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #15 Skrevet 28. oktober 2011 23:09: Igjen, vi får plass i BHG til poden hvis vi får barn i september neste år Er allerede ordnet det Så med mindre de får et barn som har særskilt krav på plass får vi plassen Det har aldri blitt søkt særskilte behov i den BHG før siden det er en liten privatBHG som er på en gård hvor de er ute hele dagen, så de trodde ikke det var stor sannsynlighet HI
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #16 Skrevet 28. oktober 2011 Hvordan bli gravid fort? Du har deg med typen uten prevensjon, og lar naturen virke slik den skal. Du har planlagt det til minste detalje,ser jeg.. Man kan aldri planlegge slikt Det skjer når det skal skje! Vil også minne deg på at det finnes ingen oppskrift på å bli fort gravid. La kroppen styre det! Noen her inne har prøvd i 6 år, andre klarte det på første forsøk.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #17 Skrevet 28. oktober 2011 Så bestill en time til en lege som kan før da vel? Finnes jo haugevis av private leger?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #18 Skrevet 28. oktober 2011 23.16: ja, men å få time hos privat gyn ekke bare bare vel? DE har vel ventelister som alle andre?? Men skal sjekke litt rundt TAKK Og lykke til med prøvinga :) Håper vi kan juble om noen uker begge 2 HI
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #19 Skrevet 28. oktober 2011 Hvis du er ganske sikker på eggløsningen, så ta to runder etterhverandre. Da får du "stappet" godsakene på plass;o)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #20 Skrevet 28. oktober 2011 Tror de tar inn rimelig kjapt. Gikk bare noen dager da jeg skulle gjøre det, og jeg bor litt i distriktet. På Volvat f.eks får man jo time på dagen.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #21 Skrevet 28. oktober 2011 Knall Skal høre med gubben hva han synes Han er svært fornøyd med fastlegen min, og vil helst at jeg kun bruker veldig flinke folk nedi der (han kommer fra legefamilie). Men hvis jeg finner noen som er godt anbefalt kan jeg jo ringe og høre Takk 23:20 HI
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #22 Skrevet 28. oktober 2011 Unnskyld men jeg må le, du har allerede snakket med barnehagen ?? Du vet jo hvordan du blir gravid ikke sant ? Kjør på , annen hver dag og hver dag under eggløsning, så blir du nok gravid. Men prøv og ikke stress sånn da, det hjelper ikke, heller tvert i mot.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #23 Skrevet 28. oktober 2011 Men siden jeg ble gravid på første forsøk med første, er det sjangs for at jeg får det til med denne også da? Eller er det sånn regel om at første gangen lett, andre gangen vanskelig?? Vil bli gravid! HI
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #24 Skrevet 28. oktober 2011 Ja, du kan starte på de vitaminene som er beregnet for 1. trimester nå. Om det vil øke muligheten skal ikke være sagt, men det vil ikke skade i hvert fall. Og siden du snuser, ta ekstra godt med C.vit, tre ganger anbefalt dose. Hvis stress hadde påvirket fertilliteten til folk hadde ingen, ingen noen gang blitt gravid ved hjelp av prøverør, bare for å legge den myten død... Hilsen 23:11
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #25 Skrevet 28. oktober 2011 Ja, jeg har allerede snakket med BHG Men det er mest fordi de lurer så følt på når nestemann kommer De er gamle kjente Så er mer som et vennepar som sitter barnevakt hver dag enn en BHG Skal prøve så godt som mulig å ikke stresse det, men har endelig fått mannen på gli Har vært verpesjuk i godt over et år nå, men han har sagt nei frem til nå HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå