MacKenzie Skrevet 28. oktober 2011 #26 Skrevet 28. oktober 2011 Finn ut hvor mye en vanlig barnevakt tar per time, så teller du timene du er barnevakt, tar av 10% av summen og presenterer tilbudet til henne. Si at hvis ikke du får det og slipper å betale husleie, vil du ikke være barnevakt mer. Da kan hun finne noen andre som da også vil være dyrere enn deg. Så kan dama velge selv.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #27 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg pleier å være barnevakt hos naboen innimellom, og da får jeg 50 kr. hver time. Høres det greit ut? Skal prøv å nevne det for henne
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #28 Skrevet 29. oktober 2011 Hei HI. Dette høres ikke bra ut. Jeg tror nok at din mor utnytter deg. I hennes hode er det kanskje riktig, men ut i fra det jeg leser er det absolutt ikke det. Holder hun på sånn som dette kommer hun til å ødelegge forholdet mellom deg og henne. Hva skjer om du kanskje skal flytte til en annen by for å studere? Skal hun nekte deg det også? Og det er ikke ditt ansvar å stå opp med din bror, følge han til skolen, gjøre lekser med han og legge han. Du er SØSTER, ikke MAMMA, noe hun må forstå. Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet familievernkontoret for en time. Dette er gratis. Kanskje hun kan forstå det bedre hvis en tredjeperson kan fortelle henne at det hun holder på med er urimelig. De er veldig snille der og kan hjelpe mye. Slet selv i tenårene med mine foreldre og familievernkontoret har hjalp oss utrolig mye. Lykke til! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå