Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #26 Skrevet 28. oktober 2011 Synes spørsmålet til HI er spesielt. Alderen når man får barn er vel ikke "riktig" eller "gal"? Handler vel mer om hva man kan tilby et barn og hvordan man er som foreldre. Når det er sagt så er nok mange 40-åringer på et sted i livet der de har økonomi, livserfaring etc. som vil komme godt med i en foreldrerolle. Det eneste store aberet jeg ser ved å få barn såpass "sent" er den økte risikoen for at ikke fosteret er friskt, den risikoen øker som kjent med mors alder.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #28 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har satt stopper for eventuelt mirakel for at jeg skal tørr å få unger igjen til ca 35 år. (hadde en meget tung graviditet og traumatisk fødsel/keisersnitt) Jeg anser meg ikke i form til å være eldre enn det og ha barn. Stort sett de over 40 synes jeg ikke bør få barn, MEN nå snakker jeg ikke om de som har jobbet i en evighet med å bli gravid. De jobber ofte i utrolig mange år med å bli gravid. Men er man i god form, så blir det igjen andre premisser. Formen er viktigere enn alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå