Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Ser så mange som virkelig utleverer livet sitt på Facebook. Og blir rettog slett satt ut av hvor mye folk vil dele med hele verden Jeg gir da vel faen i om han eller hun skal drikke kaffe nå,for ikke snakke og alle de teite bildene folk legger ut. Er det flere som reagerer på hvordan enkelte utleverer livet sitt på fb?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Det er dems problem. Jeg personlig gidder ikke det...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Reagerer veldig på det. Folk som gjør det forsvarer det med at det er "bare" venner på lista som får se.....men når de da har mellom 100-600 på vennelista si så er det ganske mange. Har ei som jeg gikk på ungdomsskolen som DELER alt på facebook. Da mener jeg ALT. Får detaljer om forholdet til henne og mannen, alt om barna, sykdom (detaljer). Ene sønnene hennes har vært innlagt på Riksen og operert flere ganger. Bilder fra sykesengen før han våkner fra narkosen, bilder fra hjemme, detaljer fra hverdagen m.v. Sikkert mange årsaker, men jeg tenker først og fremst at dette er å utlevere både seg selv og små barn som IKKE har bedt om dette. Alle på vennelisten får vite så mange detaljer om denne familien som vi egentlig hverken har bedt om eller trenger å vite. Egentlig burde jeg kanskje ha gitt henne råd om dette, men gjør det nok ikke...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Ja vet du hva, forstår ikke at enkelte tror at jeg vil vite alt som skjer. Det værste er jo de som legger ut alt mulig av bilder av seg selv og barna.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Det er det som er poenget med facebook daah!!! Blir omtrent som å ha en blogg! Bare at i blogg kan man skrive endel mer om dagen som har vært.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 Nei, jeg tar Facebook for det det er. Og er det noen av vennene mine der som poster for mange intetsigende statuser, slik at jeg irriterer meg, så skjuler jeg dem rett og slett. Så enkelt er det. Livet er for kort til å bruke tid på å irritere seg over sånt synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har reagert mange ganger på folk som ikke ser ut til å ha et filter på hva man legger ut på facebook. Kommer aldri til å glemme hun som skrev på veggen sin: "Noen som har p-piller liggende som jeg kan få? Er helt tom!"
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #9 Skrevet 28. oktober 2011 Ja, irriterer meg skikkelig, asså!!! Og det første jeg tenker da er at: OJ, jeg bør visst slette denne personen fra vennelista mi, for jeg må være en skikkelig dårlig venn som irriterer meg over å vite noe livet til en annen venn.......... !
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #10 Skrevet 28. oktober 2011 Slettet en gang en jente fordi hun virket helt psyco. Hadde akkurat blitt litt kjent med henne så la henne til på fb. Der haglet det med statuser om de mest private ting. Hun presterte en gang å legge ut bilde av seg selv naken med politiuniform etter at hun helt tydelig hadde hatt en ons med en politistudent :S Ble ikke irritert av statusene, men nesten skremt over hvor ukritisk det går an å være. Sier mye om en persons mentale status tenker jeg...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #11 Skrevet 28. oktober 2011 Er det virkelig det som er poenget med fb? Å brette ut de mest intime detaljene fra privatlivet sitt, eller de mest intetsigende? Fb er det du gjør det til. Men det gjenspeiler jo som regel hva folk har i topplokket.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #12 Skrevet 28. oktober 2011 Samme gjør jo bloggere og....Hver sin smak. Er selv glad i privatlivet mitt;)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #13 Skrevet 28. oktober 2011 Som regel orker jeg ikke å bry meg om slike statuser, dem om det tenker jeg... Men av og til tenker jeg at noen mennesker burde beskyttes mot seg selv! Jeg har en bekjent som la ut i det vide og det brede om at de var blitt meldt til barnevernet av noen som vist nok bare ville hevne seg... Det var ikke måte på utlevering!!! Vi fikk vite innhold i anklager, og mye bitterhet servert jevnlig. Og jeg sitter igjen med en usikkerhet, for alt jeg vet så var det hold i noen av anklagene fra disse "hevnerene"...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #14 Skrevet 28. oktober 2011 Har noen som liker å fortelle når de har mensen og når de har alvorlige samlivsproblemer osv. Ehm. Men jeg vill si det er drøyt nok å dele på facebook at "NÅ gikk slimproppen da jeg var på do".. Drøyt
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #15 Skrevet 28. oktober 2011 Da må jeg jo spørre hva alle dere skriver i statusfeltet? Hvilke geniale oppdateringer har dere som kan gi oss andre smakløse mennesker en pekepinn på hvordan gjøre ting? For man skal ikke dele med vennene sine hvordan man har det, hvordan barna har det, om man har bakt ( fysj og føy, som folk skryter ) om man har vasket huset eller trent ( makan til frekkhet, dele sånt!! ) legge ut bilder av seg selv, sine håpefulle eller generelt ytre en mening. Er det ikke like greit å slette kontoen på facebook hvis dere syns det er så fælt med oppdateringene til oss vanlige dødelige ( sorry, jeg mener oss IDIOTER ) Jeg mener, hvem tvinger dere til å være på fb? Dere er tydeligvis for gode til å være der, på tide å sjekke ut?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #17 Skrevet 28. oktober 2011 bra skreve.. er enig at man trenger ikkje å skrive var nett på do og bæsja men andre ting.. og man velger jo sjølv og være der inni.. og siden dere får med dere dette er dere jo tydligvis litt nysgjerrige og går inn og titter.. er en del som er drøyt, men eg syns det er artig og følge med på venner og bekjendte... så slett fb profilen så kan dere konsentrere dere om noke annet
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #18 Skrevet 28. oktober 2011 Så hold dere til å skrive om det alle "vennene" deres faktisk har interesse av å vite om deg. Med mindre du er 15 år og naiv.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #19 Skrevet 28. oktober 2011 Har det slått dere at svært få, selv venner, har interesse av å vite om dere har vaska huset, bakt eller trent? Det er gørrkjedelig, så hvorfor dette enorme behovet for å formidle slikt? Og det er i hvert fall et mindretall som har interessen av å vite om dere har mensen, eller om ungene deres har fått utslett på rumpa. Jeg FATTER ikke at folk ikke har bedre nettvet enn som så, men enda mer ufattelig: Hvorfor folk ikke har annet å dele og kommunisere enn slikt? Er det virkelig dette som er samtaletemaet når dere treffer venner irl? Jeg har en bekjent, i det virkelige livet, som er helt forferdelig kjedelig å snakke med. Hvorfor? Fordi samtalene hennes er dreid rundt følgende: "Da jeg sto opp i dag spiste jeg et knekkebrød, nei, to også tok jeg en joggetur før jeg dusja, og så dro jeg for å poste en pakke og da var klokka pluteselig to så jeg begynte på middagen". And that's about it. Null innhold. Hva med å dele noe som faktisk er interessant? F.eks. hva du mener om ditt og datt her i livet og samfunnet, en god film du har sett og vil anbefale, en link til et eller annet spennende. Så lenge du deler noe som ikke interesserer noen, hvorfor vil du dele det da? Da kan du vel heller skrive det i dagboka.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #20 Skrevet 28. oktober 2011 Her har hverken jeg eller de fleste fb-vennene mine tid eller lyst til å oppdatere fb-statusen tredjehver time, fordi vi har viktigere ting å gjøre. De som poster nye statuser om intetsigende emner x ganger daglig, og som må skryte om at de baker eller vasker huset, eller hver gang babyen snufser eller slipper en fjert, må virkelig være folk med for mye fritid, for lite hobbyer, og altfor lav selvtillit.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #21 Skrevet 28. oktober 2011 Det viser bare til hvor lite de har mellom øra!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #22 Skrevet 28. oktober 2011 HI, hvorfor er du på Facebook da?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #23 Skrevet 28. oktober 2011 Man må da kunne være på Facebook selv om man lar seg irriterer over de håpløst uinteressante statusoppdateringene enkelte av vennene sine legger ut der? Det finnes jo de som har noe interessant å komme med også.
MacKenzie Skrevet 28. oktober 2011 #24 Skrevet 28. oktober 2011 Verste jeg ser. Har slettet flere fra facebook kun på grunn av spammingen deres. Jeg gir f i om ungen har gått på potte for første gang i dag. Morsomt at flere av disse er de som er imot utlevering av unger på blogg, haha!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #25 Skrevet 28. oktober 2011 Hvem bestemmer hva som er interresant da 21:40? Og hva mener DU er en verdig status oppdatering?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå