Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #26 Skrevet 27. oktober 2011 Smålig og prippen?? Det er DU som velger å feire på feil dag og da er det DITT valg som kan føre til at ungene ikke får gotteri. Her er alle barn hjertlig velkommen, PÅ MANDAG.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #28 Skrevet 27. oktober 2011 Der er da ikke snakk om å være prippen, men at vi ikke ønsker tigging hele helgen, mandag og sikkert tirsdag også. Halloween er på mandag, det er da man skal gå. Det er snakk om respekt og å lære barna å følge rettningslinjer. Er noen prippne så er det dere hvis dere ikke orker å gå med dem mandag kveld istedenfor. Herlighet respekter andres men inger, at noen feirer og andre ikke. Ikke tving det på de som ikke er interessert.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #29 Skrevet 27. oktober 2011 Vi trenger ikke å svare surt, vi kan til og med tilby tiggere en skive brød om de er sultne, men vi har ikke godteri å dele ut annet enn på mandag, og vi kommer til å si ifra at de har bommet på dagen. Å fortelle ungene at naboene er "smålige og teite" er å gjøre ungene er bjørnetjeneste. Det vil muligens gjøre avslaget litt letere å takle der og da, men det vil også gi barna et dårlig forhold til naboene. Det er ikke lurt på lang sikt.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #30 Skrevet 27. oktober 2011 Ok. Så man er prippen om man ikke ønsker å feire 17.mai i april, feire juleaften 3.desember, påske midt på sommeren og Halloween på feil dag. Hmm.... Kanskej du burde investere i en ordbok?
Iiiiik Skrevet 27. oktober 2011 #31 Skrevet 27. oktober 2011 Ja, for det er jo god lærdom til barna. Det er bare de som er enige mot oss som er snille og de andre er ikke snille. Hvis noen ringer på hos oss på lørdag, smiler jeg og sier "Kommer dere i dag dere da? Det er jo ikke Halloween før på mandag. Jeg har ikke kjøpt inn godteri ennå, men dere kan godt komme tilbake på mandag". Ikke slem, ikke sur og ikke prippen ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #32 Skrevet 27. oktober 2011 Det blir for dumt, blir litt flau over å diskutere slikt med så umodne mennesker. Om det er den eneste dagen det passer oss å feire Halloween,er på lørdag så går det vel an å være hyggelig mot barn som kanskje banker på din dør? Det er prippent å la dette gå ut over små barn og da har jeg ikke problemer ned å si at hun var ikke så hyggelig,,, må tross alt gi barna et svarom de stiller seg undrende til hvorfor naboen ikke kan gi et utkledd barn med et stort smil, et smil tilbake. Selv om det er lørdag. For oss er det lørdag eller ingen dag, barna gleder seg enormt så derfor på lørdag slik at de får med deg denne gleden.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #33 Skrevet 27. oktober 2011 Det som passer dere best passer ikke meg så da vil jeg helst at dere ikke plager meg med å ringe på døra kun for at det passer dere. Dere må gjerne gjøre som det passer dere i eget hjem, men ikke plag andre kun av egoistiske grunner. Respekt, frøken. Respekt. Samfunnet består ikke kun av dere og så skal alle andre tilpasse seg fordi det passer dere best.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #34 Skrevet 27. oktober 2011 Ja og det er akkurat det som er prippent! Går tross alt an å finne et eple eller en liten kjeks eller hva som helst. Det er jo ikke snakk om å tigge i negativ forstand, men en glede for små barn å ta del i en morsom "tradisjon" Sorry,men dette blir barnslig.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #35 Skrevet 27. oktober 2011 Er faktisk enig i at det må gå an å møte på barna selv om det er lørdag. Hvorfor lage en så stor sak ut av noe som skal ære å koselig or barna. Om du ikke kan på mandag, men bare på lørdag, så må det jo gå an å ta seg en tur på lørdag uten å møte på sære naboer. For det jeg synes er t mange av dere over her er meget sære. Hjertlig velkommen til meg.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #36 Skrevet 27. oktober 2011 For det er ikke mulig for dere som feirer denne "tradisjonen" å gjøre det på den riktige dagen? Er det en umulighet for dere??
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #37 Skrevet 27. oktober 2011 Hvis man bare velger seg en dag ser jeg på det som vanlig tigging, jo. Hva ville du si om jeg dukket opp i et skikklig skummelt kostyme i slutten av november og det var ungen din som åpnet? Ville ikke du blitt "prippen" da? At ungene går rundt å tigger godteri er OK denne ene gangen i året + i romjulen. Det betyr ikke at det er greit at hvem som helst flyr rundt og skremmer folk når som helst og atpå til forventer å få godteri. Enten så feirer man i henhold til tradisjonene eller så lar man være å involvere folk som ikke erforberedt. Hvis du abselut vil gå rundt på lørdag foreslår jeg at du avtaler med noen naboer dere kjenner at dere kommer da. Det ville være helt greit for meg og bare hyggelig (om enn litt latterlig), men ellers kommer dere ikke til å få noe her. Blir jeg eller ungene skremt kan det hende jeg blir sint også.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #38 Skrevet 27. oktober 2011 Her i huset feires Halloween. Med gresskarlykter ute og alt som er. Men kun den 31. oktober. Så dere som tenker at dere skal gå lørdag..... Her er det ikke noe før mandag, så da blir det lite i posene til ungene deres. Så du 10:29 bør tenke litt lenger(sammen med en del andre her). Og det er ikke snakk om å være småvoksen, men å holde en tradisjon innen dens rammer. Ville du helst at vi flyttet julaften til nærmeste lørdag hvert år, eller at folk gjorde som de ville med det? Det at ALLE gjør det samme, er det som skaper en GOD tradisjon. Slik du velger å gjøre det, så er det ikke rart at mange blir sure når ungene ringer på døra......
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #39 Skrevet 27. oktober 2011 Natt til søndag stiller vi klokka en time tilbake, så da blir det mørkt en time tidligere også. Er enig i at det beste er å holde seg til dagen. Men, om noen kommer luntende på lørdag, har jeg ett eller annet på lur. Jeg syns det er koselig at det kommer folk hit jeg, vi har ikke så mye besøk ellers;)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #40 Skrevet 27. oktober 2011 Lørdag er den eneste dagen som passer for meg å sove ut etter en slitsom uke. Så ringer noen og vekker meg for å tigge er jeg ikke ved mine fulle fem når jeg åpner. Respekter det! Passer ikke mandag for deg å gå har du to muligheter: 1 Få noen andre til å gå med barna eller 2 Dropp hele greia.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #41 Skrevet 27. oktober 2011 Er ikke mye skrumring hos oss på Østlandet 19:30. Da er det mørkt her. Og jeg synes man skal holde seg til dagen det er. Hvis det blir ringt på døra hos oss, lørdag, søndag og mandag for å få godteri så kan det nok hende jeg blir litt irritert. Sorry, men det er så mange som ikke liker denne dagen, så hvis det skal bli noe her så må man holde seg til en dag. Det er 31 vi pynter, setter frem godteri. Kommer de andre dager så får de desverre bare et nei, at vi ikke har noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå