Gå til innhold

Halloween

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette faller jo på mandag i år. Er det virkelig så galt da, at man lar ungene gå rundt og tigge godt på lørdag? Er usikker blitt, for flere har visst reagert på jobben til en venninne her, "man skal holde seg til dagen".

Hva gjør dere? Det blir jo ille sent å la en førsteklassing gå rundt etter at det har blitt mørkt mandag! Skole dagen etter etc. Her legger førsteklassingen seg 19.30 - da er det kun skumring...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal man først feire en sånn møkkatradisjon så får dere holde dere til dagen ja! Jeg blåser rimelig langt i hvor sent det blir for dere med skolebarn. Her kommer de som prøver seg i helga til å få beskjed om at det er feil dag!

Skrevet

Ja, det er galt. Skal man gå Halloween så får man snaske seg til å gå den dagen Halloween er og det er på mandag!

Om alle skal velge sin egen dag å gå på så blir det rekende gotteri-tiggende unger på døra i dagesvis. Det er ikke ok for min del og her vanker det ikke godis før på mandag.

Skrevet

Jeg er av de som helst ikke vil ha denne tigginga på døra i det heletatt.

Den 31. som er den rette dagen slår vi av utelysene og fjerner ringeklokka. Strømmer det da på med barn helgen før blir jeg ganske ilter.

Halloween er pokkers irriterende, så la i det minste oss som ikke vil være med slippe unna med den ene dagen. dere som vil feire kan gjøre det, men ikke press dette over på oss enda flere dager.

Skrevet

Men i all verden - her tråkket jeg tydeligvis på et vepsebol, ja...

Vel, denne "tradisjonen" kunne jeg klart meg fint uten, men når skolen oppfordrer til den så blir det helt feil å nekte mine barn å gå når "alle" kameratene gjør det.

Ikveld skal førsteklassingen ha Halloween-fest på SFO - er ikke lett å unngå dette selvom jeg er helt enig i at det blir altfor mye "utenlandske" tradisjoner som vi adopterer.

Håper virkelig ikke ungene mine ringer på døra til folk med deres oppfatning, hjelpes meg...

Men takk for svar, det var jo det jeg ba om, kanskje litt mer "innpakket" da, hehe - her får man svar på tiltale ja...

HI

Skrevet

Jeg og kommer til å bli rimelig ilter om noen plager oss utenom mandag. Mandag har jeg tenkt å fjerne ringeklokka og lukke persiennene. Har baby som sover da, derfor ilterheten.

Skrevet

Det blir bare surr hvis noen kommer på lørdag, noen på søndag, noen på mandag og kansje like godt noen neste helg også. Så lenge folk bruker den riktige dagen kan man være forberedt, ha litt godteri klart (det har jeg ikke i helgen) pynte døren, ta på maske selv når jeg åpner osv.

Min førsteklassing legger seg ogsp 19.30 til vanlig, men hun tåler godt å være oppe litt lengre en kveld. Ikke er det nødvendig at det er helt mørkt når de er ute heller.

Det er selvfølgelig ikke noe galt med å arrangere haloweenselskap eller å gå til besteforeldre, tanter eller andre som er varslet i helgen, men ellers synes jeg helt klart man får holde seg til den riktige dagen. Kommer det noen hit i helgen kommer jeg bare til å be dem komme tilbake på mandag.

Skrevet

Er ikke veldig begeistret for dette selv, men halloween har kommet for å bli og vi som har barn på skolen må pent glede oss sammen med dem ;)

Her er det også mandag som er dagen, kan ikke la ungene komme tiggende på dørene andre dager enn den dagen det faktisk er halloween. Er ganske mange som ikke liker å få ungene på døra, men dette er det store forventninger rundt, ungene snakker på skolen osv så på den riktige dagen får de gå.

Synes det blir tidlig mørkt nå jeg, og i halv seks-seks tiden er det mer enn mørkt nok til å gå halloween.

Her har de lært på skolen at de ikke skal ringe på de dørene hvor lyset er slått av, så det forholder de seg faktisk til (jeg går 10 skritt bak ungene mine og passer på dem). Så er det heldigvis ganske mange som synes det er helt greit med barn som kler seg ut og løper i gatene med lommelykter og godteposer, så de tenner lys på trappa og har litt snop på lager. Trenger ikke være svære greiene heller, en pose Fox og en karamell til hver unge som ringer på holder i massevis. Ungene har det utrolig gøy denne dagen..

Skrevet

Her vi bor skal barn og voksne samles til Halloween feiring på LØRDAG:)

Så vi feirer alt på lørdag, og vi gleder oss masse!

Jeg driter i hva andre mener om dette, så kommer til å ringe på dørene sammen med barna og smile og le;)

Dette gjør jeg for barna og da betyr det lite hva dere småvoksne mener om dette:)

Skrevet

Jeg håper ikke barn kommer på min dør lørdag, da har jeg fest med massevis av voksne mennesker som kommer til å ha skumle kostymer og være bedugget. Det kan være skremmende for barna som kommer, og kjedelig for oss som har fest om det stadig ringer på døren.

I tillegg kommer ikke jeg til å kjøpe inn godteri før på mandag. Man kan ikke forvente at naboer skal kjøpe inn godteri flere dager i forveien, og da i veldig store mengder, fordi det kommer barn på døren og tigger snop, tre dager på rad. Jeg tåler fint en kveld med det, men synes det er kjedelig om hele helgefreden min ryker fordi jeg må tåle at barn ringer på hele helgen.

Skrevet

Jeg er også enig i det, vi skal også ut på lørdagen og skulle noen ha problemer med det så skal ikke det bli mitt problem.

Vi feirer Halloween for barna, ikke for oss selv.

Kjenner flere som skal gå lørdag:)

Skrevet

Kjedelig for barna om de "småvoksne" dere ringer på døra hos på lørdag ikke er enig i at man kan feire Halloween når man ønsker og ikke vil dele ut gotteri før på mandag.

Skrevet

Jeg kjøper inn gotteri til mandag og deler ikke ut noe før på mandag for det er på mandag det er Halloween.

Skrevet

De fleste ar da noe liggende.

Poenget vårt er ikke at barna skal få sukkersjokk.

Tar gjerne imot et eple også vi.

;)

Skrevet

Ikke ditt problem, men litt kjedelig for ungene når de stadig blir sendt bort uten å få noe av folk som ber dem holde seg til riktig dag.

Skrevet

Vi skal ha Halloweenfest på lørdag med noen barnefamilier som gjester. Det er ikke aktuelt å la ungene gå rundt og ringe på dørene den dagen. Jeg vil anta at alle de som hater hele Hallween får vann på mølla hvis det kommer unger og ringer på flere dager i strekk og jeg vil ikke utsette ungene mine for dette. Aller helst ville jeg droppet hele ringe på-greia, men det er ikke mulig slik jeg vurderer det. Dermed blir det fest lørdag og så lar jeg ungene gå rundt (med meg som anstand) på mandag i sekstiden. Da er folk ferdige med middag og ungene kommer i seng på omtrent vanlig tid.

Skrevet

Feir så mye dere vil på lørdag, jeg gir blaffen i festene.

Men IKKE ring på min dør og tigg da!

Respekter de som ikke feirer med å ta tiggerunden på mandag.

Det er ikke snakk om at dere feirer for barnas skyld, men at dere også skal lære barna å respektere andre og holde seg til regler.

Skrevet

Jeg kjøper IKKE inn godteri så jeg kan gi det til monstre. Gidder heller ikke gi de noe jeg har liggende. Nope!

Skikkelig synd for dere som gjør dette på lørdag at ungene deres som ringer på får tilsnakk fordi det ikke er rett dag da. For tilsnakk hadde de fått hos oss!

Skrevet

Dere får holde dere til rett dag. Her deles det ikke ut noe før på mandag.

Skrevet

Halloween er på mandag og jeg synes en skal holde seg til den ene dagen.

Når det er sagt er jeg ikke enig i at halloween er tull og at det er en møkkatradisjon. Her har vi det veldig gøy på halloween, både store og små. Vi setter ut gresskar og jeg pleier å kle meg ut også, når ungene kommer å ringer på så skremmer jeg de, gøøøy! :) Eldste barnet mitt på snart 12 år og vennene har forberedt seg i ukesvis, laget seg kostymer, jobbet og tjent penger for å kjøpe inn diverse halloween ting og har det veldig kjekt med dette.

Skrevet

Veldig bra iiik. Jeg er en av de som hater Halloween, men om folk respekterer å ikke dukke opp før mandag så vanker det nok en godsak ;)

Skrevet

Det betyr lite for deg hva oss "småvoksne" mener, men det vil jo bety mye for barna når nesten ingen åpner med godt humør og litt godteri i hånda. Kanskje barna i allefall lærer da, at man ikke kan velge hvilken dag halloween er. Det er bare en dag, og sånn er det:) Dropp heller hele halloween og sats på å gå julebukk. Da har du flere dager å velge mellom:)

HIlsen småvoksne meg på 33 år;)

Skrevet

Fy søren så prippne dere et?

Snakk om gledes dreper.

Vel, har ikke noe problem med å fortelle barna mine hvor smålige ogteite dere er om dere skulle få oss på døra, og barna lurer på hvorfor dere ikke var hyggelige mot noen må søte 5 åringer??

Vel da er det bare å si som sant er,,,

De er ikke så snille de om bor der, men det går bra, vi går heller til de snille naboene vi.( som vi vet deler vårt syn).

Skrevet

11,12 jeg er faktisk enig.

Hadde jeg møtt noen av de over her på lørdag så ville jeg nok begynt å le, prippne? Oh yeah:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...