Gå til innhold

Jeg fester ca 2 ganger i måneden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er ikke ille så lenge du holder deg på matta i forhold til overdrikking og tulling med menn! Og så lenge mannen din ikke har noe i mot det. Fest er så mangt, og vi er forskjellige i forhold til hvor mye sosial omgang den enkelte har behov for. Her fester vi litt oftere, mest mannen, men vi har ikke små barn. Kos deg du!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du, 16:25, er man fossil selv om man ikke går på byen og fester? For mange så er det naturlig at man får mindre interesse for å feste når man nærmer seg slutten av 20-årene og når man får barn. Skjønner ikke helt hvorfor mange tar det som en selvfølge at alle har lyst til å feste. Selv hater jeg å gå på byen og går aldri på fest. Foretrekker helt rolige vinkvelder hvis jeg en sjelden gang skal noe som ligner å feste. Hva er galt med det?

Skrevet

Jeg er HI og jeg synes absolutt ikke det er noe galt i det 16:31. Folk har forskjellige interesser, jeg liker å feste, men har full forståelse for at ikke alle liker det!

Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme som deg 15:51, jeg lager mat og baker med barnet mitt, går og sykler turer, leier en film og har kosekveld med taco (favoritten til gutten) og godteri, spiller brettspill. Men jeg gjør jo ikke dette på natta, her i huset er det leggetid mellom 20 og 21 i helgene, og jeg drar som regel ut etter det.

Skrevet

2 ganger i måneden? Annahver helg? Hvordan i all verden orker du det? Når helga endelig kommer, så er det ren nytelse å få være hjemme og ta livet med ro og samle krefter og overskudd til ny arbeidsuke, gitt. Har du krefter og overskudd til å feste annahver helg, så tror jeg du har for lite å ta deg til i hverdagen.

Skrevet

I mange utav svarene her så virker det jo nesten somom man burde gått hi etter man har fått barn. Fester man 2 ganger i mnd burde man ikke hatt barn, sies det her over. Man burde bli voksen, man burde festet fra seg når man var unge. Jeg kan bare si det at jeg blir aldri voksen, jeg kommer ikke til å slutte å leve livet med gode venner men jeg er da en fult funksjonell mamma dagen etterpå, jeg skjenner da mine begrensninger. Selvfølgelig er det individuelt, og ikke alle som liker å dra på byen, men da syns jeg at de som ikke liker fest, alkohol og byn, ikke hadde trengt og svare her heller.

Skrevet

Har mer enn nok å drive med. 100% jobb, henting og levering på skole, fritidsaktiviteter ett par kvelder i uka, lekser, ofte besøk, av andre barn og venner. I tillegg til dette renoverer vi hus, og er snart ferdig. Har gjort det meste selv!

Begynner snart å studere igjen (bachelor på deltid, ved siden av 80% jobb). Mulig jeg ikke har overskudd til å feste like mye da?

HI

Skrevet

2 ganger i måneden er MYE syne jeg, men så er jeg ei "kjip gammal kjærring" som er ute maks 1 gang i halvåret;)

Skrevet

alvorlig talt... går det an å slenge mere dritt enn dere her inne?

Folk må få feste så ofte de ønsker, den tiden man er ute så sover jo barnet uansett, så er det opptil deg selv hvordan formen blir dagen derpå.

SKJERP DERE.. Å slenge dritt som det her er jo reine fjortisoppførsel...

Skrevet

Hei

Jeg gjør det samme når jeg har mulighet, og gir blanke i hva folk måtte mene :)

Akkurat nå er jeg gravid med nr 2 så det er stille for tiden :P men liker å være sosial/ta ett glass vin med venninner, da helst ute på byen siden det blir mye hjemmesitting i ukene siden min mann jobber kveld og natt. Er passert 30 og kooooser meg med det.Han koser seg med sine venner på besøk og jeg koser meg "ute blandt folk". Men vi har også fler kvelder vi er sammen hjemme enn hver for oss.

Det viktigste er jo at man ikke ødelegger dagen etter og er i form til å finne på noe med familien.. mannen min sier det søtt: happy wife, happy life ;)

Skrevet

Tenk at du gidder å spørre de pripne hønene her inne som aldri drikker alkohol :P Hadde ALDRI gidda å feste med sånne tørrpinner her inne som syns barn og familielivet er ALT og sikkert aldri drar utfor huset i helgene alene. Jeg er alenemamma med kanskje fri en helg i mnd, og ja.. da fester jeg, men ikke ellers. Bruker ikke barnevakt selv, så når vesla er hos faren kan jeg ta en fest. Drit i de svarene du får her inne. Du får kommet deg ut og mannen din får huset for seg selv. Vinn vinn situasjon. Skal selv ha fest her hjemme i helga, halloweenparty for voksne, gleder meg.

Skrevet

Bedre og ta seg en fest en par gang i måneden enn å sitte hjemme og drikke mens ungen sover....

Og hvordan kan ellers vi alenemødre jakte på menn? ;p

Skrevet

syntes ikke det gjør noenting. det er bra at en mor eller far kopler av.

jeg fester 2-4 ganger i måneden + besøk til venner innimellom og på handleturer innimellom i tillegg med vennene mine. har to barn og mann.

da jeg mener fester er det sjeldent alkohol i bildet. jeg e ute på bar og hjemme hos venner med kaffe og brus jeg...mannen kose seg hjemme med barna. han syntes jeg må kose meg for han e lei av utelivet. han e 30 år. jeg er 32.jeg fikk ikke hatt utelivet før jeg ble 25 av diverse årsake så jeg tar det igjen nå med måte da hehe. har vært full 2 ganger imitt liv og gidde ikke mer helle...uff..kjedelig det der. holder med et glass eller to.

er det fordommer mot meg da også ? heh

Skrevet

Nå spurte HI om hva vi syns om at hun fester 2 ganger i måneden, og jeg svarte helt ærlig på det hun spurte om; nemlig at jeg syns det er skrekkelig ille å feste så mye når man har barn!

Jeg gjorde altså det jeg fikk beskjed om så jeg akter ikke å "ta til meg" din "skjerp dere"-finger!

Skrevet

Det gjorde jeg også før, barnet er hos faren annehver helg. Sikkert mange som snakka dritt om meg, men det får være deres problem.

Nå er jeg gått lei av all festingen, fylleangst og hangover da, så drikker kanskje en gang annehver mnd :P

Skrevet

Hvis mor og far gir hverandre en morgen hver i helgen til å sove ut, er det bra, men hvis den ene sover litt lenger fordi den har vært ute på byen to ganger i måneden, er det altså forferdelig? Ser ikke problemet. Kos deg med festingen HI. Hvis det er sånn du samler krefter og takler familielivet - så nyt den friheten!

Skrevet

Jeg hadde skjemtes om min mor hadde festet annenhver uke når jeg var barn!

Ja jeg dømmer mødre som går ut nesten hver helg, ja jeg dømmer mødre som er ofte dritafull ut på byen, og ja jeg dømmer mødre som kler seg som en 17-åring på byen. Ikke fordi jeg ikke respekterer dem, men jeg bare ser ned på dem. Jeg klarer ikke ta de seriøst...

Det er sånn samfunnets normer er, men det står ikke nedskrevet noen plass, så du gjør nøyaktig det du ønsker å gjøre og skal være stolt av det! Men normene vil alltid være der.

Skrevet

Jeg fester ca 1 gang i året....

Skrevet

Jeg skjemtes for at min mor ikke festet :P

Jagde henne ut et par ganger slik at jeg kunne som de andre være hjemme alene

Skrevet

Nei, det er ikke så ille. Fester aldri selv, men om du gjør det er jo opptil deg!

Skrevet

Så da bare drar du fra mannen din, så blir han sittende "fast" alene. Vil du ikke ha litt kvalitets-tid, bare dere 2?

Jeg ser jo på mannen min som min bestevenn. Da stikker jeg ikke med en gang ungene er lagt, for han gidder jeg ihvertfall ikke tilbringe tid med!

Patetisk spør du meg..Men det er min mening.

Skrevet

Siden du spør, ja det er mye for en mamma.

Skrevet

Det synes jeg er litt i overkant, må jeg innrømme. Det har noe med at når man er mamma skal man også være et forbilde for barna. Festing kan man gjøre så mye man orker før man får barn - etterpå kan man begrense det litt.

Det er 3 mnd siden jeg tok meg en fest sist, men jeg får sjelden anledning, siden jeg er alene og pappaen har lite samvær - men jeg tror ikke jeg hadde festet oftere om jeg hadde anledning heller..

Skrevet

Folk er forskjellige, du fester to ganger i mnd. Jeg fester to ganger i året. Det er vel opp det enhver og bestemme selv, synes jeg. Så lenge det ikke går utover barna, ser jeg ikke problemet med og feste så mye men vil.

Kos deg du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...