Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Er det så ille? Virker som om det er mange som har fordommer mot "slike" mødre. Har mann og ett barn. (Mannen har ikke noe i mot det og fester sjelden selv, men synes det er deilig med ett par kvelder i måneden med huset for seg selv etter leggetid for barnet).
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg fester hver lørdag eller fredag. Mannen er hjemme med barna. Han synes det er helt greit, men etter 4år nå med fest hver eneste helg utenom feriene, begynner jeg å gå lei. Heldigvis hehe...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg fester uten å drikke alkohol jeg Et par ganger i måneden var det før jeg traff samboer. Er det også fordommer mot meg?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Off dere er bortskjemt.... Får knapt en gang i måneden jeg Men men, kos dere ute på livet
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Selv fester jeg kanskje en gang, men det er jo fordi det er det jeg trives med. Hvis du og mannen trives med det, så hvorfor ikke Er jo ikke som dere fester sammen hver eneste helg og bare bruker barnevakter, de er jo hjemme med pappaen sin
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg syns ikke det er så ille, med mindre du blir kanakas hver gang og ikke kan feste uten å drikke deg sørpe.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg tror dere har veldig god råd da.. For det koseter penger ut på byn. Jeg drikker lite, kanskje bare et glass ute. Uavhengig av om jeg drikker hjemme, tar ikke det med i kalkulasjonene, så koster det meg fort 50 i cc, 20 i garderobe, 60 for et glass vin og 2 glass brus/farris a 40 er 80 kroner. det er 210, så må man ha taxi og om man får spleiset begge veier, så koster det uansett kjapt 500 kroner totalt...En slik kveld TO ganger i måneden så er man raskt oppe i 1500 kroner. SOm er mat for to uker for min familie på 4, halveis i en langweeken i Sverige på hotell mannen, jeg og barna....... Og i løpet av et år;- 1500ganger 12 måneder; 18 000 kroner...SYnes virkelig det er for mye og bruke på seg selv jeg....Særlig når man i tilegg mister tid som familie, for dagen derpå, alkholfri kveld eller ikke,- BLIR redusert når man har fått sovet såpass mye mindre enn vanlig..... Har jeg fri fra mann og barn, velger jeg og bruke det på og samle krefter, få ny energi og ta vare på meg selv og skjemme meg selv bort.......Ikke på og drikke/feste meg til dårligere helse iallefall..Eller til og miste søvn på et dansegulv sammen med drita folk,- selv om jeg er edru.... Men tenker ellers ikke mye om mødre/fedre som gjør slikt..BOrtsett fra at de sløser med penger da....
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 14:22 - har du ingen venner eller venninner? Siden du foretrekker kvalitetstid med deg selv når du har "fri" fra familien? Og nei, når man fester uten å drikke, trenger det ikke å være dyrt. Jeg er som regel sjåfør og mine bensinpenger/hentepenger rekker til den brusen jeg drikker.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg festet også to ganger i måneden da jeg var yngre.. Da jeg ble 24-25 år følte jeg mindre og mindre behov for å feste, det ble mer til at vi inviterte vennepar over på middag, eller spilte brettspill med noen venner mens vi delte en flaske vin osv. Da jeg var 27 år fikk jeg mitt første barn og da var jeg ferdig med gå-på-byen perioden av livet mitt og har knapt vært på byen siden. Nå er jeg 37 år og kan godt ta et glass vin eller en øl, men jeg drikker meg aldri full og er aldri på byen. Likevel er jeg ganske sosial og har da for all del venner Dette har vært en helt naturlig utvikling i livet mitt ihvertfall. Nå sier HI ingenting om hvor gammel hun er, men om hun er 23 år fester hun ikke noe mer enn jeg gjorde på samme aldre, men jeg hadde ikke barn. Jeg valgte å vente med barn til jeg ble litt eldre..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #10 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg bruker langt i fra så mye penger på byen! For det første tar jeg aldri taxi, tar nattbuss, hvor jeg ikke betaler noe ekstra, siden jeg har månedskort. Den tar ca 20 min hjem til meg. For det andre drar jeg ikke steder hvor det er cover eller man må betale for garderobe Slike steder er også ofte dyrere å kjøpe alkohol. Hvis jeg drikker hos venner før vi drar ut drikker jeg som regel en flaske vin til 100 kr evt. øl (kjøpt i Sverige) og kanskje 2-3 øl ute. En bytur for meg koster som regel 2-300 kr. HI
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #11 Skrevet 26. oktober 2011 Ja, synes faktisk det er litt ille at folk må drikke hver eneste måned... til og med annenhver helg.. Ikke fordi jeg har noe imot drikking og slikt, men å feste bare for å feste.. hadde skjønt om det var en venninne som har bursdag, eller noen som har oppnådd noe, men å drikke bare for å drikke blir litt sånn trashy 15-åring-ish Å nei, jeg er ikke en gammel bitter dame. Er 19 år selv, men drikker kun i situasjoner der noe feires eller noe spesielt skjer. Kanskje derfor jeg har det synet på det Har likevel ingen fordommer eller noe slikt mot deg/dere..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #12 Skrevet 26. oktober 2011 Du spør - og jeg svarer: JA, dette syns jeg høres ille ut! Faktisk høres det skrekkelig ille ut! Og JA jeg har "fordommer" mot mødre som fester gjennomsnittlig to ganger per måned!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #13 Skrevet 26. oktober 2011 Men hvorfor synes du det er så ille? Til og med skrekkelig ille?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #14 Skrevet 26. oktober 2011 jeg og mannen fester ikke en gang i måneden engang.. og vi har ikke barn..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #15 Skrevet 26. oktober 2011 Fordi det viser at du er umoden og uansvarlig, og mest sannsynlig altfor ung til å få barn! Når man må feste to ganger i måneden sier det mye om livsførselen ellers også; Ikke ferdig med uteliv og festing=umoden og ikke klar for morsrollen - med alle sideeffekter det har!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #16 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg ser ingen grunn til å ikke feste selv om man har barn. Det behøver jo ikke å gå utover barna i det hele tatt (hvertfall gjør ikke MIN festing det). Men om man drikker seg kanakas og ikke klarer å gjøre noe dagen derpå, så bør man ikke feste ofte når man har barn nei...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #17 Skrevet 26. oktober 2011 Til HI, så lenge du og mannen din er trygg på hverandre og han synes det er greit at du går ut 2 ganger i måned så spiller det ikke noen rolle hva DIB damer synes. Her inne så kjenner ikke folk deg, og de går utfra de opplysningene du gir. Jeg for min del bryr meg ikke hvor ofte du går ut. Om du går ut hver helg med venner bare for å være sosial så spiller det ingen rolle. Det trenger ikke være fyllefest for det, men det er bare du som vet.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #18 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg liker å feste, men er absolutt ikke umoden og uansvarlig for det. Jeg er snart 30 og har vært mamma i seks år. Nei, jeg var nok ikke klar for morsrollen da jeg ble gravid for syv år siden, men har definitivt vært en voksen og ansvarlig mor de siste seks årene HI
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #19 Skrevet 26. oktober 2011 Enig, jeg syns også dette hørtes ganske mye ut. Denne frekvensen var vel mer den mannen min hadde før vi ble sammen. Det har blitt sjeldnere og sjeldnere, nå er det kanskje et julebord, en bursdagsfest eller to og maks et bryllup per år. Når vi føler for å være sosiale med vennene våre, drar vi enten på besøk, får besøk (med barn gjerne), går på kino, eller går på kafe og tar en kaffe. Jeg drikker gjerne og kan godt bli litt brisen, men syns kanskje ikke det er spesielt gøy lenger. Hater fulle folk... Og syns mange gjøre unødig mye dumt når de har drukket. En gang etter en bygdefest var mannen min for fyllesyk til å være med ungene å ta imot premier for vinterens skikarusell, så jeg måtte dra alene med de og håndtere alle humoristiske kommentarer om at han satt hjemme foran do. Det syns jeg innmari godt han kunne gjort selv når han hadde satt seg i den situasjonen...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #20 Skrevet 26. oktober 2011 JA, det var mye! Har du tatt et "voksent" valg å bli forelder, så vær voksen da! Jeg synes ikke alle disse som springer rundt på hjemme-fester, puber eller byen ser spesielt voksne ut. Jeg bestemte meg for å være ferdig med det livet før jeg fikk barn. For ja, jeg har festet jeg også. Men nå når det er helg, så er det familiekos som står i sentrum. Lage god mat med ungene, spiller et spill, er på tur eller ser en god film. Men en gang i blandt er OK. Da er det snakk om en gang i halv året. Jeg er nok heller for å treffe venner på en resturang og prate og le sammen, istede for å hyle hverandre inn i ørene på en eller annen fest, halvfulle (og halvnakne) Jeg ser ned på folk som ennå fester mye etter de har fått barn!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #21 Skrevet 26. oktober 2011 Fester 2 ganger i måneden? Æh... Og mann og barn er hjemme, mens du herjer rundt på byen? Bli voksen! 2-3 ganger i året er mer normalt for familiefolk.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #22 Skrevet 26. oktober 2011 Siden du spør så kan jeg si at jeg syns det er mye, men vi er alle forskjellige og interesserer oss for forskjellige ting. Jeg var mye ute og festet da jeg var ung, men da jeg ble i midten av tyveårene så følte jeg meg ferdig med det, og det var til og med før jeg fikk barn. Nå har jeg flere barn og drar aldri ut og fester. Liker bedre å dra på rolige kafeturer ol de få gangene jeg først skal noe. Syns for øvrig det er deilig å legge seg tidlig og å være frisk og rask dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #23 Skrevet 26. oktober 2011 I snitt er det nok 2 ganger i måneden ja Sjeldnere på vinteren, kan til og med være oftere på sommeren. Barnet sover, og mannen koser seg hjemme (ofte med en kompis eller to på besøk). Ser flere mener jeg burde bli voksen, og det er jeg. Ser fortsatt ikke problemet jeg da, men skjønner jo at man har forskjellige meninger ang dette. HI
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #24 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg syns folk skal få feste så mye de bare vil, enten de har barn eller ikke! Ingen er lik. Og ser ikke så mye problemer med at en av partene tar seg en bytur hver i mnd for å slå seg litt løs med venner og danse hele natten! Tenker man 60 år tilbake i tid så drakk de hver dag, mange. Med ungene som tilskuere. Vel, vi har vel hatt gode foreldre/besteforeldre selvom. Vi er da ikke noen fossiler som skal legge oss selv i graven etter vi har fått barn? Er det slik det er blitt? Når man får barn så kan man bare sette seg ned å vente på å bli gammel, å gi opp hele livet og alt man har likt å gjøre? Dessuten vedder jeg penger på at mange av dere som har svart her at dette er virkelig ille, dere fester nok mer enn dere selv tør innrømme
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #25 Skrevet 26. oktober 2011 Kor mykje andre fester har jeg ingen ting med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå