Gå til innhold

Jeg må jobbe på julaften..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heldigvis bare på morgenen, men alikevel, helt unødvendig at en klesbutikk har åpnet 9-12 på julaften!

Hadde jeg vært sykepleier eller lignende, så skjønner jeg at man må jobbe også på slike dager, men en klesbutikk..

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du kjente vel bransjen da du søkte jobb?

Skrevet

Jobbet der i ti år, tredje jula vi har åpent på julaften, fordi senteret har bestemt det(jeg var helt i mot, men flertallet var for). Og joda, jeg kan jo si opp og finne meg ny jobb, men gidder ikke pga en dag..

Skrevet

Det er vel ikke det som er poenget!

Forstår at de er kjipt å jobbe på julaften!

Har gjort det selv,men heldigvis ikke i år.

Håper de blir en koselig dag or deg uansett!

Skrevet

Er bare 3 timer, så ser ikke problemet

Skrevet

Julaften er ingen helligdag. Det er greit å kunne ta siste handlingen da. Det er ikke så sjeldent det har raknet en strømpe, man finner ut at man mangler en julegave eller noe annet. Hadde alt skullet stenge da gadde det ikke tatt mange årene før folk hadde krevet fri lille julaften også. Et sted må grensen gå. Første helligdag er 1. juledag. Det synes jeg er helt greit. Jeg jobber foresten også ofte julaften formidag og bestandig nyttårsaften kveld + noe de fleste andre helligdager. Det er ikke bestandig så morsomt, men man kan tilpasse feiringen til arbeidstidene. Det går greit.

Skrevet

23,28 var Altså ment til 23,24;)

Skrevet

Hvem shopper på julaften da?

Man har vel alt klart før julaften!

Skrevet

Neida, tre timer er jo ikke all verden, men hva er da vitsen egentlig? I fjor hadde vi 8 kunder på di tre timene, og 1500,- i kassen..

HI

Skrevet

Veldig mange mannfolk handler på julaften. Man tjener på å ha åpent den dagen.

Skrevet

Blir vel som i fjor, antar jeg, ingen julestemning i det hele tatt fordi jeg går glipp av barnas strømpeåpning og Tre nøtter til Askepott..

HI

Skrevet

Som sagt, 8 kunder og 1500,- i kassen i fjor.. Tjener så og si ingenting på det..

Kanskje endel som handler mat på julaften, men om det hadde vært stengt, så måtte de jo ha gjort seg ferdig på lillejulaften..?

HI

Skrevet

Det er faktisk en del av jobben.

Om man ikke liker det må man vel finne en annen jobb der man ikke trenger å jobbe julaften?

Skrevet

Jeg har jobbet i butikk noen julaftner. Det var faktisk overaskende mange innom. Mange hadde glemt en gave, fått en ekstra gjest ol. Noen mistenker jeg også at var alene den dagen og søkte selskap. Det var de som brukte gooood tid og hadde lyst til å prate. Jeg synes faktisk det var veldig hyggelig i butikken den dagen. (Bokhandel)

Skrevet

Nei, nemlig! Julaften er ingen helligdag. Helgen ringes inn kl 17, så DA begynner jula.

Det er ofte (altså omtrent hvert år) jeg ikke rekker å få handlet det siste før julaftens formiddag. Og Tre nøtter til Askepott er bare så inderlig dårlig likevel, at det gjør absolutt ingenting.

Skrevet

Jeg jobber med arbeidsledige på NAV. Kan ikke si at det kommer så mange jobbsøkere innom på julaften heller, men vi må ha åpent!

Mannen min jobber også i det offentlige, og både julaften og nyttårsfaten er arbeidsdager:)

Skrevet

Slipper vel det i år, kan jeg tenke meg, siden julaften er på en lørdag! :)

HI

Skrevet

Jeg jobber også på NAV, og vi har stengt:)

Skrevet

Jeg ville heller ha jobbet 1.juledag enn julaften. 1.juledag er jula over for min del, er advent og julaften som er jul for meg! :)

HI

Skrevet

Kveldds-, helligdags- og helgejobbing gjorde jeg meg ferdig med da jeg var ung, jeg utdannet meg slik at jeg skulle slippe dette. Skjønner godt at du synes det er kjipt, HI, jeg hadde HATET å jobbe julaften. Jeg er pedagog og har fri den dagen, takk og pris.

Vi var faktisk på en liten handletur på julaften i fjor, for å være helt ærlig visste jeg ikke at det var åpent engang. Var omtrent alene på kjøpesenteret, mest behagelige handleturen jeg noensinne har vært på.

Skrevet

Siden det er advent og julaften som er jul for deg, så påstår jeg at det er noe helt vesentlig du har misforstått.

I adventstiden skal man ha forventninger og glede seg til jul. Jula begynner julaften kl 17 og varer til 13. januar.

Skrevet

Ja, enkelte stenger. Men i forhold til de statlige retningslinjene (for alle i staten) så er både julaften og nyttårsaften vanlige arbeidsdager (dog noe kortere arbeidstid).

Julaften er ikke en helligdag, så det er ingen grunn egentlig til å holde stengt noe sted sånn sett.

Vil man endre dette, så får man sørge for å fremme forslag om lovending i lov om helligdager da:)

Skrevet

Jeg begynte på sykepleien, men sluttet fordi turnusarbeid ikke passet meg.. Har tatt en annen utdannelse, men ingen jobber innen det her, så jeg er butikkansatt i stedet, trives greit med det, men ikke akkurat den 24.desember.. :)

Skrevet

La ungene få strømpene før du går på jobb og se Tre nøtter til Askepott i opptak. Det er ikke værre.

Skrevet

Skal jeg vekke ungene for at jeg skal på jobb? Har tre nøtter til askepott på dvd, men blir ikke det samme..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...