Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 En venninne fødte for 4 uker siden, jeg var på besøk hos henne i helgen og der satt hun drakk rødvin til middagen!! Hun sa det ikke var noe problem ettersom babyen fikk flasken når hun drakk vin, hun ammer også da.. Men herregud, er det ikke litt tidlig å ta seg litt vin eller??
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Tidlig for hvem? Tidlig for deg? Jo, hun burde selvsagt ta hensyn til deg og ikke drikke så tidlig ettersom du reagerer så sterkt på det. Ja, det syns jeg så absolutt!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Hvorfor i helvete skal du bry deg om det da? Så lenge hun gir flaske når hun drikker, så skal vel du bare drite i det. Helt utrolig hva folk skal bry seg om nå for tiden. Venninne som drikker, som bare forer ungen sin med polarbrød etc. Herregud, må dere virkelig kritiserer andre for å føle dere bedre?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Hadde hun ansvar for denne babyen på 4 uker?Og hvor mye drakk hun? Er forøvrig rystet over at folk reagerer mer på venninnen,enn på at moren drikker og har ansvar for en baby på 4 uker.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Litt vin er da null stress og hun var jo ikke alene med babyen. Var hun vel?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 Stod det at det bare var litt vin?Og stod det noe om hvem som hadde ansvar for babyen?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Nå kommer vel HI til å skrive at venninna drikker ikke bare par glass, men flere flasker. Og i tillegg drikker sikkert brennevin og er stupfull når hun skal stelle babyen sin. Og hun er garantert IKKE alene. Bare vent...det kommer snart...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #10 Skrevet 24. oktober 2011 3-4 glass... mannen var der og, han drakk ikke nei......
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #11 Skrevet 24. oktober 2011 Står i hovedinnlegget: "er det ikke litt tidlig å ta seg litt vin eller??" Litt vin, skriver HI. Og når venninna, altså HI, var tilstede så var hun jo ikke alene. Teskje?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #12 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg skjønner ikke denne trangen til å forsvare at omsorgspersoner ikke følger opp ansvaret sitt?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #13 Skrevet 24. oktober 2011 men man skal ikke drikke før ungen er mer enn 6 uker vel??? hi
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #14 Skrevet 24. oktober 2011 Men hadde mor avklart med HI at HI skulle ha ansvar for baby? Jeg blir småbrisen av to glass vin,det er bare litt vin,men... Nå har det kommet fram at mannen var der og ikke drakk,da stiller det seg helt anderledes.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #15 Skrevet 24. oktober 2011 Anni som ikke er begeistret for barn og alkohol her:Jeg vil bare si at jeg aldri har hørt om en grense for når man kan drikke etter en fødsel..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #16 Skrevet 24. oktober 2011 Far var hjemme og far drakk ikke. Hva er problemet? Om det hadde vært omvendt at far drakk litt vin så ville ingen reagert.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #17 Skrevet 24. oktober 2011 "men man skal ikke drikke før ungen er mer enn 6 uker vel???" HÆ?? Man skal ikke PULE før etter 6 uker. Da sånn cirka er renselsen ferdig, for de fleste.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #18 Skrevet 24. oktober 2011 ha ha. Jeg digger svaret ditt 18.44
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #19 Skrevet 24. oktober 2011 Har heller aldri hørt om alkohol etter 6 uker. HI, du skal passe dine egne saker. Så lenger hun drikker litt vin, og ikke drikker seg helseløs, så skader det ikke. Og dessuten så var jo mannen hennes der, i edru tilstand. Så hva er problemet?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #20 Skrevet 24. oktober 2011 Det kom ikke fram av hi at far var der og ikke drakk.Og jeg har ingen problemer med at mor drikker,så lenge det er andre til å ta seg av barnet. Fatter ikke at dere ikke forstår at noen faktisk tenker på barna og ikke hvorvidt foreldre skal drikke med god samvittighet..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #21 Skrevet 24. oktober 2011 Jeeeez, også noe å bry seg om! Hva er i veien med det?? Hun ga vel ikke ungen pupp mens hun drakk vin?? Skjønner meg ikke på folk som skal leike "politi" og tro at det de gjør er det eneste riktige! Eller danset hun på bordet imens hun brukte babyen som luftgitar? For da stiller saken seg annerledes...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #22 Skrevet 24. oktober 2011 Det sto at venninna bare drakk litt vin. Hvor mange blir full av litt vin? Så lenge hun klare å ta vare på ungen, så skader det ikke med litt vin.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #23 Skrevet 24. oktober 2011 Dette er overhodet ikke problematisk HI. Du er ikke annet enn en moraliserende sladrekjerring, for det venninnen din gjør er ikke skadelig for noen, og heller ikke din sak.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #24 Skrevet 24. oktober 2011 Den egentlige grensa for alkohol er fødselen. Dama har vel følt at hun har lagt bånd på seg under hele graviditeten, og derfor sitter hun og super vin etter å ha født barnet. Men det er klart at ut fra et amme(nazi) standpunkt, er det hårreisende å drikke alkohol slik at man blir nødt til å gi babyen mme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå