Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #26 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg velger å ta ett oppslag i en tabloidavis mindre seriøst. Det mest seriøse med denne artikkelen er det faktum at forskerens skepsis er tatt med. Det er ved icsi krav om testing av kromosonfeil hos foreldre. Adopsjon er faktisk ikke attraktivt for alle. Jeg vil ha mitt barn, eller ingen barn. Det er imidlertid litt tabu å ha en slik holdning, men vi er ikke alle sendt hit for å redde verden. I Norge er det ingen troverdige forskningsresultater som foreligger i denne saken.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #27 Skrevet 24. oktober 2011 Her kommer det inn med teskje: Det er ikke nok barn til å adopteres bort. Mening, hvilken mening? Guds ønske mener du?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #28 Skrevet 24. oktober 2011 Så fantastisk bra for dere!!! Og selvfølgelig gjelder det ikke alle, men det står oftere.... Jeg prøver ikke å sette alle i en bås eller si noe negativt om prøverørsbarn - jeg er bare fryktelig glad jeg slipper å gå igjennom det selv for jeg skjønner at det kan være fælt. Jeg vil forresten benytte sjansen med å si at det er IKKE jeg som har sagt at prøverør burde vært ulovlig... Jeg stiller veldig nøytralt i akkurat den saken da jeg ikke har noen personal matter. HI
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 24. oktober 2011 #29 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg og bf kunne få barn,bare vi trengte hjelp.Og da endte jeg opp med verdens beste datter:) Men du 22:03 mener at hun ikke skulle vært her?Men at jeg vi skulle brukt mange år og mye mer penger enn vi hadde for å kanskje få adoptert? Når jeg en gang blir ferdig med nye utdannelsen og blir ferdig med egne barn,vurderer nye samboer og jeg å være fosterforeldre om alt klaffer som det skal. Endel personer på denne tråden uttaler seg uten den minste peiling.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #30 Skrevet 24. oktober 2011 Huff så mange ignorante mennesker det er her uten noen form for kunnskap om assistert befruktning! Jeg blir helt matt over sånne innlegg.Virkelig glad jeg ikke har møtt på slike holdninger med mine to helt perfekte prøverørs barn. Tenk å si at det ikke var meningen de skulle eksistert? Og si at prøverørsbehandling skulle vært forbudt, er nesten det samme som å si at kreftpasienter ikke skal få behandlig, det er jo en mening med at de fikk kreft! Stygt å si det, men det er nesten slik at jeg skulle ønske dere selv fikk kjenne på følelsen av å være ufrivillig barnløs, kjenne på lengselen, sorgen og savnet etter det etterlengtede barnet! Da skal jeg love dere at dere ikke hadde tenkt, jaja det er jo bare å adoptere! Men du så verdt det det er, når man etter flere år endelig sitter med det lille nurket i fanget, helt perfekt på alle måter:-) Jeg har ingen problem med å fortelle omverdenen at barna mine er ivf barn:-) Og gjett om adopsjonskøene skulle blitt lange om 3 av 10 par valgte å adoptere!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #31 Skrevet 24. oktober 2011 Det høres på lang vei at du aldri har hatt problemer med å få de barna du vil ha.. Jeg mener heller ikke at barn er en menneskerett, men jeg skjønner jo at enkelte føler så sterkt for å få barn, oppleve å gå gravid og føde et barn, at de vil gå gjennom en IVF-behandling. Mvh Prøver på fjerde året, som ikke kommer til å ta IVF.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #32 Skrevet 24. oktober 2011 Adopsjonskøene er allerede lange, skulle alle vi med ivf barn adoptert hadde vel køen økt til nærmere 20 år. Er så lett å slenge fra seg når en blir gravid bare av å se en mann. Har to venninner som planla hvilken mnd de ville ha barn i, klaffet for begge. Tenk å ha det så lett. Jeg ble første gang gravid etter naturmetoden fikk termin på julaften, han kom to uker over, men kunne jeg planlagt hadde jeg nok valgt våren. Er vel kun vi som har vært oppe i dette som vet hvordan det er som har kjent det på kroppen bokstavlig talt. Ligger ofte noe bak at en ikke blir gravid. Hvorfor skulle en ikke da få behandling?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå