Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Skulle gjerne gått ned 12-13kg før jul jeg, men mangler litt motiavsjonen... hvordan klare å finne frem den da?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Hvis jeg får ekstrem kvalme og må inn på sykehuset for intravenøs denne gangen også... så er -12kg i god tid før jul null problem!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Nei takk, da blir jeg seende anorektisk ut. Men du skal ha lykke til! Det er fullt mulig hvis du går inn for det. Pass på å få i deg nok næring i hvertfall. Legg inn en daglig moderat treningsøkt som passer din form og ikke minst noe du synes er kjekt. For det skal og bør være lystbetont å trene. Hold deg unna Pepsi Max ol. slike ting lurer kroppen til å tro at den får sukker, så da blir man faktisk mer sulten. Drikk heller vann med feks skiver av appelsin, sitron og lime for smakens skyld. Skeptisk til ketolysekurer, men folk flest kan med fordel kutte ned på karbohydrater, der er det mye å hente på vekta.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg er med! Begynte forrige mandag, men har IKKE flink i helga :-( Jeg har allerede gått ned 15 kg med ketolyse, men jeg orker ikke mer av det. Har snudd på flisa og teller kalorier nå. Trener 2-3 ganger i uka, men vil gjerne trene oftere (tidsklemma!). Hvordan er det med deg, HI? Hva veier du, hva vil du veie? Jeg veier 85 kg og er 168 høy. Vil i første omgang ned til 79, men aller helst 70 kg. -Slankedama-
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Ja gjerne! Eller vil ned 7-8 kg i første omgang. Begynte å ketolysekuren i dag. 19.45 ; gikk det greit med deg og ketolyse ? Kan du fortelle litt ? Mister fort motivasjon :-( men denne gangen.....:-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg er med! Men hva slags diett tenker du å bruke HI? (og dere andre?)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Det gikk greit de første 4-5 ukene på ketolyse, fordi jeg var så utrolig motivert. Anbefaler lavkarbo.no på det varmeste, mye motivasjon og inspirasjon å hente der! Planlegging, innkjøpslister, baking og generelt mye tid på kjøkkenet må påregnes. tar tid å lage alt fra bunnen, og det var vel nettopp det som tok motet fra meg tilslutt - å ikke kunne ta meg en yoghurt eller en pære når jeg var litt sulten. Men spiste mye god mat på ketolyse, da spesielt middager :-) Ribbe, koteletter, laks, grillet kylling osv :-) Lykke til! -Slankedama-
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg vil gjerne gi bort 10 kilo før jul, så deilig det hadde vært å være 10 kilo lettere i julekjolen Jeg skal egentlig ned 15 kilo da, men ikke før jul, det blir for drøyt... Jeg er 174 høy og veier 82 kilo, tanken er å spise regelmessig, grovt og sunt, kutte ut bakervarer og snop. Min store svakhet er bakerivarer så det blir nok tøft, men jeg vemmes over speilbildet mitt så det er på tide å gjøre noe nå. Har kjøpt boken som heter Kom i form med Yngvar og den er egentlig helt genial, enkle øvelser en kan gjøre hjemme, hverdagstrim er godkjent i "regnskapet" over ukens mosjon og det er masse sunne mattips som ikke er noe hokus pokus. Tenkte jeg skulle begynne i morgen. Tror det kan være lurt å planlegge på forhånd hva man skal spise, da vet man på forhånd hva som venter og kan planlegge innkjøp osv. Morgendagens meny ser slik ut: Frokost kl 7: To knekkebrød med leverpostei, agurk og paprika pluss et glass juice Mellom kl 10: En banan. Lunsj kl 13: To brødskiver skikkelig grovt brød, en med skinke og en med lettere gulost, pluss et eple Middag: Grillede kyllingfileter med ris og salat Kveldskos: Bringebær fra fryseren (tines lett i microen) med vanilje-Skyr. Det må vel bli bra?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #10 Skrevet 23. oktober 2011 Ok, ja skjønner det må mye planlegging til. Tenkte kanskje ketoyse for å få en god start og så gå over til lavkarbo etter de føste 5 kg.... Ano over
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #12 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har svart over, Ketolyse - lakarbo - og så stabilisere til slutt :-) skal trene også. Jeg velger dette også pga. at jeg ikke tåler hvete og sukker, blir oppblåst og får humørsvinginger. Men ELSKER bakevarer og sjokolade, så det er ikke lett. Alt blir enklere etter sukkeravvenning og det tar et par uker hos meg.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #13 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg skal prøve på 7-8 kg før jul! Har ikke vært så flink i helga,men prøver å holde meg til lavkarbo- gikk ned 7 kg på det på 3 mnd tidligere i år, har klart å holde vekta etter det- er 80 kg og 160 cm- skal ned på 66-67 kg så er jeg fornøyd,blir aldri heelt tynn Lykke til alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #14 Skrevet 23. oktober 2011 HI her . Så flott at så mange blir med. Jeg er 160 høy og veier 75. Vil ned til 65 til jul :-) Tenker å prøve lavkarbo for å komme i gang. Og ser at jeg skal starte dagen med et glass sitronvann. --65 kg til jul-- (10 kg igjen)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #15 Skrevet 23. oktober 2011 Skal du på lavkarbo så dropp sitronen... ellers har du allerede fått i deg halvparten av den karboen du skal iløpet av dagen allerede før du har gått ut av døra....
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #16 Skrevet 23. oktober 2011 Takk for opplysningen ...glemte at frukt er fy fy ;-) HI
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #17 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg er med. Begynte i september. Har gått ned 3,6 kg allerede. Men etter helga er det sikkert 3,4 kg.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #18 Skrevet 23. oktober 2011 Ja, gjerne! Skulle gått ned omtrent 20 kilo egentlig, men før jul er det altfor urealistisk mål... Veier nemlig 86 kilo nå... Men aner rett og slett ikke hva jeg skal finne på for å gå ned i vekt. Jeg er en ekstremt storspiser og inntar megastore middager og opptil 5 knekkebrød til ett måltid... Så virker litt håpløst. Eneste jeg finner på er å gå rundt litt sulten eller evt. ta noen nøtter/et frukt når jeg blir sulten.. Det verste er at jeg liker masse smør på brødskiva, så kan pøse på til skiva er helt hvit:-( Blir kvalm av meg selv... Men 10 kilo før jul burde jeg da klare om jeg bare forandrer vaner litt. Og begynner å trene kanskje. Vurderer svømming og trening på treningssenter, og har egentlig lyst til å trene nesten hver dag (ikke 3 dager i uka som de anbefaler).
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #19 Skrevet 23. oktober 2011 Da må vi ikke la tråden dø ut, jenter! Jeg foreslår veie/ måledag på fredager, da de fleste av oss sikkert unner oss litt ekstra i helgene, ergo mer vann i kroppen på mandager..... Hva sier dere? Hilsen slankedama :-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #20 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg er med, veiedag på fredager, da kan vi skrive nedgangen vi har hatt den uken og etterhvert som ukene går også den totale nedgangen Dette blir gøy!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #21 Skrevet 23. oktober 2011 Gå og sjekk på slankedebatten så er vi allerede en gjeng som skal ned 10 kg før 1 januar
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #22 Skrevet 23. oktober 2011 Nei, men jeg kan bli med å gå opp 10 kg?? Nettopp gått fra lavkarbo til normalt kosthold, så jeg må nok vente litt med å begynne på lavkarbo igjen.... Men 10kg innen 2 mnd, er null problem med ketolyse Jeg gikk ned 13kg på 3 uker )
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #23 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg er godt i gang. Har gått ned 11 kilo på gode halvannen mnd, superfornøyd! Fått dette til med lavkarbo. Ikke noe streng diett, men har lest frisk med lavkarbo boken, spiser mye egg og endel fett, fiberrik til frokost og lunch med masse pålegg- bær m vaniljekesam til snacks og salater, kjøtt og grønnsakertil middag. Tar innimellom litt av ungenes lørdagsgodt og litt chips i helgene, og drikker masse pepsi max (min store svakhet) Jeg sliter veldig med planleggingen, jobber veldig mye og har to små barn, samt en mann som ikke liker maten jeg spiser. Så det er endel jobb og er ganske matlei nå,mye som ser godt ut og jeg har lyst til å prøve, men tiden strekker ikke til. Har ikke trent noe enda grunnet mye jobb, men håper å få til en gåtur iallefall 2 ganger i uka fremover! Jeg skal ned ca 12 kilo til, mulig jeg er fornøyd med 10, vi får se. Er nå 84 kilo ca, var 94,9 når jeg begynte.
Gurine Skrevet 23. oktober 2011 #24 Skrevet 23. oktober 2011 Mangler motivasjon, men med en slanketråd og "fellesveiing", så kan jeg kanskje klare det. Kanskje vi burde ha hver våre kallenavn, skrive under med nick, eller noe, slik at vi ser hvem som er hvem? Jeg er forresten ca. 170 høy, og veier mellom 82-83.. Ønsker meg ned til 70kg
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #25 Skrevet 23. oktober 2011 Blir med jeg og:) veiedag på fredag er fint. Har sakte gått ned 6 kg, må skjerpe inn mer for å gå ned mer. Bør vel ned 15 til egentlig, men vet ikke om jeg klarer det. Ikke sikkert jeg klarer 10 heller, men skal klare 8, da er jeg under 70 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå