Gå til innhold

Å bare ha barn av samme kjønn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to gutter, og det er helt greit.

De er skikkelig "mammagutter" og gir masse kos og sier at de er glad i meg osv osv. Ganske rolige gutter egentlig.

Klart det hadde vært kjekt å kjøpe søte kjoler og sånt, men ikke nok til at jeg ønsker meg en jente nå. Om jeg tenker forbi dillestadiet, er jeg egentlig veldig godt fornøyd med mine to gutter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 3 jenter, og er superfornøyd med det:) Nå er familien komplett.

Skrevet

Jeg har to jenter og det er drømmen med stor D :)

Savner ikke en gutt, så hvis vi får et barn nummer 3 blir jeg like glad for en jente til som en gutt (selv om alle rundt meg håper veldig på en gutt neste gang virker det som..)

Skrevet

Jeg må bare si meg helt enig med deg! Første min var jente, så da jeg ble gravid andre gang så ønsket jeg vel innerst inne en jente til siden jeg hadde en fra før, men det ble en gutt. Men han har tatt mammhjertet med storm, han er mitt lille sjarmtroll og kosegutt, og jeg er helt fortapt i han. Det er helt utrolig å få følge et barn av et annet kjønn enn seg selv. Jeg ser mye av meg selv i han, men allikevel så er vi så forskjellige. Så jentemammaer dere vet ikke hva dere går glipp av. Jeg er nå gravid med nr 3 og jeg bryr meg overhodet ikke om hvilket kjønn det blir.

Skrevet

Første barn ønsket jeg meg en gutt, og fikk en jente. Andre barnet ønsket jeg meg en jente til, og fikk en gutt! En av hver er helt fint, da får man jo det beste av alt, men fortsatt hadde det vel vært mer praktisk med 2 av samme kjønn, så de i større grad kunne brukt de samme klærne og lekene, men det viktigste er heldigvis at alt er bra med barna. Jeg kommer fra en typisk jentefamilie, så gutt er enda uvant for meg, men dermed mer spennende... :)

Skrevet

Har tre nydelige, friske og herlige gutter. Savner ikke jenta, men mannen spøker litt med at vi må skaffe oss en jente også. Han tror en jente vil bli pappadalt (guttene våre er utpreget mammadalter).

Men er drittlei alt det snakket til alle rundt oss om at vi MÅ prøve igjen for å få jente også....!

Skrevet

Har to jenter, og har aldri savnet å ha noe annet:-)

Håpet vel innimeg når jeg ble gravid med nr2 at det skulle bli en jente, og slik ble det. Men det viktigste var å få friske unger, og heldigvis fikk vi det også!

Skrevet

Med to jenter er jeg strålende fornøyd. Savner ikke en sønn.

Skrevet

Er gravid med gutt nr 3.

Blir temmelig hodegal av alle "negative" kommentarer folk kan lempe utav seg.

"Åhh, jajja"

"Åhh, Jajja det viktigste er jo at det er friskt"

"Åhh, jajja, det blir nok gøy fordeom"

"Da blir det vel nr 4 også på dere da"

"Ville du ikke at det skulle være jente?"

"Skal dere prøve en gang til da, så dere får jente?"

GAAAAAAAAHHHHHH!

Snakk om å drepe folks glede over et barn.

KLART det hadde vært gøy å prøvd jente, men nå skal vi bare ha 3 og å få 3 gutter på 4 år er jo superkjekt. Tenk så gøy de vil få det i oppveksten. Nei, jeg har en hjerneskadet onkel, og kjenner flere med barn med enkelte handikapp. Takke seg til friske barn!

Jeg kan garantere at jeg blir superglad i minstegutten min, men jeg kan ikke garantere at jeg lever i morgen. Jeg velger å leve i nuet og kose meg med de jeg har. De er mammagutter, og mine største skatter :)

Skrevet

Jeg er helt likegyldig til om jeg får gutter eller jenter. Jeg får sansynligvis ei jente nå, om det viser seg at det er en gutt er jeg like fornøyd, Om jeg skulle være så heldig å få et barn nr 2 i framtida er det akkurat det samme for meg om det er gutt eller jente det også.

Skrevet

Har en gutt og en jente og kunne ikke vært mer fornøyd. Ikke fordi gutten er gutten og jenta er jenta - men fordi de er akkuratt de to herlige menneskene som de er :)

Skrevet

Har 2 gutter.

Kjenner at det hadde også vært koselig med ei jente, uten at det er et stort savn. Men det er også grunnen til at vi ikke helt har slått fra oss tanken på nr 3. Det hadde vi nok gjort hvis vi hadde en av hvert kjønn :)

Når det er sagt så er det virkelig supert med å ha to av samme kjønn også, både i forhold til arv av klær, leker etc.

Skrevet

Jeg synes min mann og jeg har vært svært dyktige til å lage jenter. Savner ikke gutt egentlig, men skulle vi få barn nummer fire så håper jeg litt på gutt for min manns skyld. Min far er bonde og mine jenter elsker å være med i fjøset, kjøre traktor og være med i skogen. Den ene fetteren de har er en liten pyse og er redd for alt fra katter til traktor til skit. Ikke sånn alltid at det bare er gutta som er tøffe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...