Gå til innhold

Det er KUN den gifte/samboende som er drittsekk ved utroskap som er drittsekk, ikke den som han/hun er utro med!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke orket å lese alle svarene, hi, men jeg er litt i denne situasjonen i dag. Jeg har klart å involvere meg med eksen min. Han er i et forhold og har vært i snart 10 år. Men nå har han da kommet tilbake (er ingen barn inne i bildet, heldigvis). Jeg går i terapi og har gått noen runder med meg selv. Psykologen min satte ting i perspektiv for meg. Hun sa at man alltid kan se det fra to sider:

 

 

1: Det er HAN som har en partner som han svikter og lyver for, det er HAN som er utro. Det er HAN som har noen å stå til ansvar ovenfor, ikke jeg. Jeg kjenner henne ikke, og trenger ikke stå til rette ovenfor henne. Han fikk aldri en pistol mot hodet, han gjorde dette av egen fri vilje

 

MEN:

 

2: På den andre siden, jeg er like ansvarlig for det som har skjedd. For hadde det ikke vært for meg, at jeg "står og lokker i kulissene", som hun sa, så hadde det heller ikke vært en problemstilling i dag. Og om jeg hadde brukt empatien min, så hadde jeg aldri gjort dette.

 

EMPATI var det utslagsgivende ordet for meg. Hun sa også at jeg må være villig til å ta ham imot om han velger å bli hos meg. At det rett og slett var bedritent (ja, hennes ord) om jeg brøt opp et 10 års langt forhold om jeg ikke ville ha ham fullt og helt selv og bare var ute etter litt moro.

 

Så jeg ba han velge, meg eller henne. Han visste ikke hva han skulle velge, så da tok jeg valget for ham. Jeg har ikke sett han på en måned nå, og jeg er sikker på at det er rett valg så lenge det er flere enn han og meg inne i bildet. Men jeg trengte en oppvekker for å se det!

 

Det er helt klart HAN som har sveket henne, men jeg er ikke heeelt uskyldig jeg heller, Jeg har FULL forståelse for at hun kommer til å rette sinnet sitt mot meg også når hun evnt finner ut av det, men hun må ikke glemme at dette var hans valg, det er ikke JEG som ødelegger forholdet deres, det klarer han fint på egenhånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig HI!

 

Det er han som er utro, ikke hun. Det er han som har VALGT å være utro, ikke hun. Han er IKKE et uskyldig offer som ikke kunne si nei. Det er helt og holdent opp til han, og kun han. Det er jo ikke akkurat en stor bragd å ikke utro pga mangel på noen å være utro med?

 

Om hun vet at han har familie er hun jo ikke akkurat snill, men det er fremdeles han som er utro.

 

Jeg hadde selvfølgelig ikke blitt bestevenn med noen som hadde tatt mannen min, og hadde kuttet vennskapet om det allerede var en venn. Men det er han som var utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er både enig og uenig i ditt utsagn, HI for dersom han/hun den som er i et forhold er utro med vet om at han/hun har partner så er han/hun medskyldig og en like stor drittsekk som den andre parten som begår utroskap.

 

Er enig i at sviket blir begått av partneren som er utro, det sier seg jo selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...