Gå til innhold

Takk til VG og Dagbladet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hyggelig å stå i kø på Meny, så står dattera mi på 7 og roper "Mamma?!?!? Er den mannen DØD????"

 

Takk, VG og Dagbladet, for at jeg nå må forklare, berolige og snakke med en aldri så liten skjelven jentunge, fordi hun fikk se et flott syn på forsidene deres i butikken.

 

Og TV2 skal være mektig glad for at mine barn IKKE skrudde på tv alene i dag tidlig (som de som regel pleier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier samme som deg også; Takk VG og Dagblad

 

Er så lei av å forklare om ABB til barna mine. De spør om det hver gang det er bilde av han på forsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig! Men han er i live da (desverre), og ser ut som en hvermannsen for barna, heldigvis.

 

Men en blodig gul mann, som man ser er forslått å fæl....gaah

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig... helt horribelt at de publiserer slike bilder til skue for småbarn. i går så min far på nyhetene kl 19.00 og ut kom eldste på 5 for og si god natt, og hva ser hun på tv?? bilder av en mann som blir skutt og drept.!!! Til og med jeg vil ikke se slike bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor disse bildene skal trykkes opp i ansiktet vårt!

 

Har ikke noe behov for å se 5 forskjellige bilder av en død Gadaffi... en ting er å vite at han har blitt drept og at de trykker et bilde for å "Bevise det", men denne uthengingen av en skjendet og død manns ansikte... Uansett om han har vært en djevel/demon etc så trenger vi jo ikke oppføre oss som helt insensitive gribber!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars jenta di 15:44 :( Jeg så det på 21-nyhetene (fordi jeg av erfaring VET at ungene kommer ned ørten ganger før den tid) og ikke engang jeg orket å se det. Jada, mannen var gal og fortjente sikkert å dø for sine gjerninger, men spar meg. Jeg vil ikke se det! :(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15;45, jada, virkeligheten er sånn. Men jeg vil ikke at min 4-åring skal trenge å se det på tv på morningen, der han sitter med frokosten før barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1554: Jeg er enig i at unger ikke bør se på nyheter, men har du lagt merke til hvordan avisene presenteres i butikkene? Ved kassa, der vi står stille i kø, i øyehøyde for maaaange barn! Når de da smøøøører bilder av en død og blodig Gaddafi utover forsiden, er det vanskelig å unngå at ungene ser det!

 

Jeg syns også avisene går for langt mange ganger! Vi har ikke behov for alle disse grusomme bildene, verken barn eller voksne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dagbladet eller vg bryr seg så mye om småbarn som leser avisen. Dem gjør alt for å selger avisen.

 

Og det med tv...hvis du vil unngå at barna dine skal få med seg nyhetene, så trenger du ikke å slå på tv om morgen. Alle vet da at de sender nyheten tidlig om morgen.

 

Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo ikke bebreide vg og dagbladet for å trykke bildet, du må jo heller gå på butikkene som godtar at avisene blir plassert slik at de står i blikkfanget til barna. For min del så fortalte jeg jenta mi på 6 i går om at Gadaffi var død, og at han var blitt drept. Da hun så bildene i dag, spurte hun bare om det var når han var død. Kanskje jeg var heldig:) Nyhetene står ikke på i huset om jeg er redd for at dattera mi skal se noe som ikke er greit, man vet aldri hva de får med seg om tvn er på. Er jeg redd for hva hun kan se om hun slår på tvn om morningen, står jeg opp med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg begynnt å fortelle jenta mi på 5 år om en person i Libya som var skutt og drept hadde hun ikke forstått noen ting tror jeg. Jeg ønsker ikke å informere små barn om slike ting. De får tidsnok vite hvordan verden fungerer. og jeg vil heller ikke se de ekle bildene værken på tv eller i avisen, det er så usmakelig og unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en jente på samme alder som jenta til HI. Også hun fikk se bildet av Gadaffi på vg i butikken. Min reagerte ikke med sjokk og vantro. Spurte bare rolig om den mannen var død. Sa bare ja, og at vi kunne prate mer om det hvis hun ville. Men det trengte hun ikke, for hun visste godt hva det betydde når en person er død.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes også at slike nyhetsbilder kan man vente med til 21.00 nyhetene. media MÅ faktisk ikke sende dette på nyheter rundt barnetv tid, eller tidlig på morgenen. Dem kan fint fortelle nyhetene men spare bilderne til senere for å skåne at små barn uten evne til å forstå skal være nødt til å se slike bilder. Når det kommer til avisene kan dem også legge de værste bildene inni i avisen. Selvsagt kan man om man vil prøve å være i forkant og se til at ungene ikke får det med seg. Men det skulle strengt tatt ikke være nødvendig. Man trenger ikke holde inne med hva man mener om slikt, og stilletiende godta alt som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er nyhetene HI. Brutalt opplegg;) Jeg så forøvrig videoen av da Gadaffi ble drept, og jeg synes den var ekkel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en ønskeverden er jeg jo enig med deg, men det er jo ikke slik det fungerer lengre. Da mener jeg at vi som foreldre må ta ansvar for hva barna våre ser på tv. Forsiden på aviser er det jo ikke mulig å unngå, heldigvis er det stort sett ikke så ille som i dag:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noen grunn til at de behøver å vise det til voksende heller. Er så mye på tv som oxo er liten vits i å vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei, for all del. Det er jo klart at mine barn ser tv til alle døgnets tider....Dib i et nøtteskall det, noen MÅ jo bare kverulere.

 

Ja, jenta mi setter på tv selv på morningen, JA, jeg er våken og oppe, og JA de ser tv mens vi ordner istand til dagen. Om det er alle døgnets tider, så fiiiint!

 

 

Men heretter skal jeg ikke la barna være med i butikken, ei heller se tv. Det er jo mitt ansvar.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...