Gå til innhold

Virker som man er rar om man "ofrer seg selv" litt for mannen sin, her på DiB!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilket syn har dere egentlig på forholdet/ekteskapet??

 

Da vi giftet oss for 4 år siden var det for et livslangt ekteskap, og det kan ikke fungere med 2 egoister.

 

Kjærlighet er å gi - gi av seg selv til en andre.

 

Og noen ganger er man nødt til å ofre ting man selv setter pris på, eller vende seg til noe man kanskje selv ikke er så begeistret for.

 

Det høres ut som mange her mener man er skrudd om man "gir" mannen sex når man ikke har så lyst selv. Ja, jeg er enig at det egentlig er en toveisaktivitet, men når den ene kansje sliter med lysten kan man likevel være villig til å gi til den andre, og har man en snill mann vil han også ta hensyn til at du ikke har så lyst.

 

Kjærlighet er å glede hverandre! Gjør mannen din så lykkelig du klarer!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett ekteskap består av gode og onder dager. Det er ikke til å legge skjul på. Derfor er det viktig at man gir og tar litt. Kommunikasjon er nøkkelen til mye. Klarer man å snakke om de vanskelige tingene vil man mest sannsynlig lykkes bedre også i det lange løp. Kjærlighet er som hi skriver gi og ta og den beste gaven her i livet er faktisk ikke å få, men å gi.

Jeg lever selv i ett ekteskap hvor vi har hatt våre problemer som har vært ganske alvorlige, men vi har lært av dem uten at jeg skal fordele skyld nå, til å bli bedre "lyttere" Føle litt mer hva den andre tenker og ikke minst si hva vi selv har på hjertet. Våre problemer gjorde vel at vi fikk ett annet syn på endel ting og har nå i ettertid hjulpet oss mye. Selvfølgelig skal man ikke gjøre ting man ikke har lyst til, men man kan kanskje strekke seg litt lenger for den man elsker ?. Det mener nå jeg.

Lenge leve ekteskapet og kjærligheten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler vel ikke om å tvinge seg , men man kan endre tankegang og kanskje gjøre ting som gjør at lysten kan komme tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det ikke er måten, men nå har jeg slitt med sexlyst over veldig lang tid uten å vite hva som er problemet, og mannen må da slippe å leve totalt monkeliv av den grunn!

 

Men nå var forøvrig ikke sexproblemet saken i denne tråden, jeg bare nevnte det som et eksempel siden jeg ser det er så mange som reiser bust når det gjelder å ofre seg der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det fungerer med 1 egoist og en undertrykket selvuttsletter,- ihvertfall for egoisten- stort sett mannen. Det med sex orker jeg ikke kommentere, det er opplagt for alle som ikke er tilbakestående.

Det du sier er altså at ekteskapet ikke vil fungere med 2 likeverdige parter?? I så fall, hva skal man gifte seg etter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var altså ikke vårt sexproblem som skulle diskuteres, for det er mer privat enn at jeg øsnker søke rådgiving på et anonymforum som florerer av ganske mye rart.

 

Saken med tråden var altså; er man villig til å gi av seg selv i et forhold selv om det koster?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå henger jeg meg opp i sexbiten jeg også. Men jeg klarer bare ikke se at jeg kan respektere og få lyst på en mann som vil ha sex med meg når jeg ikke ønsker det. Dette ville knust en viktig del i forholdet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare kvinnen som skal ofre seg for mannen hi? Ref. overskriften din?

 

At man må ta og gi i et forhold tor jeg er noe alle vet og forholder seg til.

Og de mest vellykkede forholdene er de der BEGGE gir og tar, ikke den ene gir og den andre tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å ha sex for mannens skyld, selv om man selv ikke har lyst, kan faktisk være svært ødeleggende for egen seksualitet.

 

Noen greier å "komme inn i det", slik at de blir tent etter en liten stund, selv om de ikke hadde lyst i utgangspunktet. Men for mange betyr slike "offer" som dette at man gjennomfører sexakten uten lyst og uten nytelse. Dette er noe som skade ens eget seksualliv permanent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt blir det ikke noe godt forhold om den ene blir undertrykket!

 

Men BEGGE, både hun og han må være villige til å gi av seg selv, og siden dette er et forum først og fremst for kvinner, synes jeg det er naturlig å vinkle det inn fra en kvinnes ståsted.

 

Og hvis du hele tiden skal vente på forbedringer hos ham, har du gått i en felle.

 

Se på deg selv, og se om det er noe du kan forbedre i forholdet!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykoterapeut og samlivsekspert Kirsten Ahlburg om å ha sex uten lyst:

 

"Noen kvinner prøver å løse problemet ved å gå til sengs med mannen selv om hun ikke har lyst. Noen klarer å gi seg hen til mannen uten lyst, men med et smil, og uten at de føler at lysten tar skade av det på lengre sikt. De fleste klarer det imidlertid ikke, fordi det påvirker lysten deres i negativ retning. I begynnelsen kan det virke ok, men på et tidspunkt – ofte etter at det har pågått en stund – oppdager de fleste at det fjerner den naturlige lysten. Hver gang kvinnen får en gnist av lyst blir den slukket fordi hun går til sengs med mannen før lysten er skikkelig tent. Hun føler at partnerens behov er så stort at hun velger å gi etter så snart hun kjenner en antyning til lyst – for slik slipper hun å oppleve mer press og frustrasjon fra partneren. Det fører imidlertid til at kvinnen føler en avstand til sin egen kropp og til slutt ikke får lyst i det hele tatt."

 

Ahlburg, Kirsten (2005). Ikke i kveld! : når lysten forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese, 13:45, men det hjelper jo ikke så mye for den som er på vei inn i den fellen. Jo, det er informativit i forhold til hvor du er på vei, men hvor er løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 13:45: Ja selvsagt. Dette vet jeg ut i fra innstinkt. Det tragiske er disse kvinnene finnes. Altså de som gir etter. Blir dårlig av menn som driver å knuller på damer som ikke har lyst. Og presser dem. Dette minner om overgrep. Og ikke bli hysteriske nå, slå opp sexuelle overgrep i en ordbok først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest noen av svarene, men jeg stiller spørsmålet tilbake - hva ofrer mannen for deg? Hva gjør mannen for deg utelukkende for å glede deg, samtidig som han ikke har lyst/misliker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke slik at mannen nødvendigvis presser på for å få sex, men en kone skjønner jo at mannen har lyst, og så har hun kanskje lyst til å gi ham det fordi hun elsker ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke godt sammenligne shopping og sex. Jeg tipper du bidrar mest med husarbeid også, liker du det veldig godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at jeg går hjemmet med barnet mitt, og kommer meg lite ute så jeg er mye alene. Han drev en del med trening før, men gjør knapt det lenger for at jeg skal slippe å sitte alene hjemme på kveldene også.

 

Så ja, han ofrer ting for meg:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...