Gå til innhold

Seriøst, Trude Mostue!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt og se at det er flere som reagerer på den dama der. Har alltid hatt sansen for henne, men ikke nå mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble og så utrolig skuffet over dette. Jeg likte henne og syntes n virket som om god og varm dame. Hun er nok flink med dyr, og hun er heldig som er så profilert som kan være så lenge borte fra jobben. Jeg var hjemme med min eldste til han var litt over 2 år. Da begynte han i bhg 50%. datteren min begynte da hun var 17mnd. Jeg har ikke bryster, da de ble fjærnet i 2006. Så jeg sendte barna mine, i allefall den yngste, tidlig i bhg og jeg ammet ikke den yngste. Hvor grusom er ikke jeg da???? Sant nok fordi jeg ikke hadde mulighet til å amme, men skal jeg si deg en ting Trude. Jeg hadde full mulighet til å amme førstemann og, men sluttet etter 6 uker!!!! Og det angrer jeg ikke ett sekund på!

Er enig med mange her. Dette skulle noen vist vår kjære Trude.

Det å si at man ikke burde få barn om man ikke var hjemme med de til de var 2-3 år!!!!

SKAM DEG!

Skrevet

Hun er selv stinn av gryn også snakker hun om at andre bør tenke på om de har råd til og få barn?

Og selv så har hun au pair?

Nei, nå ble jeg skuffet over henne. Fysj!!

Skrevet

Har ikke villa til 17mill. Ikke ammet jeg tvillingene lenge heller.

Alle 3 er i bhg og startet da de var 2 år.

Har ikke vaskehjelp eller au pair engang.

Skulle vel aldri hatt barn jeg da?

Skrevet

Takk Trude!

Dette er nesten det samme som jeg mener! Selvfølgelig tenker jeg ikke slikt om alle: f,eks alenemødre/fedre, syke og andre som TRENGER bhg. Men resten.. Hvorfor i granskauen få seg unger for å så sende de vekk med en gang man er så "heldig" å få barnehageplass? Kjenner folk som er hjemme selv (ikke syk men lat) og likevel sender ungene full tid i både bhg/sfo. Hvorfor? Kan noen fortelle meg hva man da fikk ungene for? Kun for å hjelpe verden med reprodusering?! Nei, det blir for dumt. Og dessverre så finnes det mange slike. (og nå uttaler jeg meg kun om folk jeg kjenner, godt) Ungene i bhg fra 07 til 16.30, og strax fredagen nærmer seg, så skrikes det etter barnevakter så man slipper unna unga også i helga...

Skammer meg over å kjenne slike folk faktisk!

Ja, jeg er en av de som er hjemme med ungene. Det var en av de første tingene vi ble enige om når vi bestemte oss for å få barn. De skulle absolutt ikke sendes i bhg når de rundet året,( om ikke noe uforusett som sykdom/skillsmisse eller noe slikt skjedde) Nei, alle barn er ikke planlagte, og da er det selvfølgelig ikke lett å tilrettelegge slik, men for de som bestemmer seg, burde det jo gå ann å planlegge, så langt man klarer, og heller ta høyde for at ting man ikke bestemmer over kan skje....

Man har faktisk 9mnd man er gravid, og 12mnd man er hjemme med ungen. Og i den tiden bør jo de fleste klare å legge av litt penger om de vil være hjemme lengre. Det er så mange her inne som på død og liv absolutt ikke klarer å prioritere slik at de klarer det. MEn det er jo for sent å begynne å tenke på når ungen er 11mnd!

Har stor respekt for de som er hjemme med ungene lengre enn 12mnd!

De som jobber redusert/deltid for å være mer med ungene sine! ( da prøver jo man virkelig å kombinere på best mulig måte!)

De som er alene med ungene, og som gjør så godt de kan (og det er jo de som virkelig trenger den bhg-plassen)

Og nei, jeg har ikke hus til 17 mil, ikke bufferkonto, ikke au-pair, og ikke noe dagmamma/familie til å passe barna. MEN jeg har et stort hjerte, og heldigvis sans for planlegging og tilrettelegging, slik at det skal bli best mulig for ALLE, og ikke bare MEG.

-megga-

Skrevet

Dere...jeg kjenner Trude fra tidligere. Slapp av...

Hun er laaaangt fra den skarpeste kniven i skuffen. Frytelig naiv og blond på mange områder.

En annen "inside information" dere bør få med dere: Veterinærer begynner og slutter på klinikken hennes. Det er KJEMPE gjennomtrekk av ansatte. Hvorfor tror dere det? Hun er utrolig vanskelig å forholde seg til både som leder og som person...sorry, kanskje dette ikke har noe med saken å gjøre, men fordi jeg vet det jeg vet det jeg vet om henne klarer jeg ikke ta ta henne alvorlig.

Husker veldig godt den tiden da hun kom tilbake fra England med 3 barn og var alenemor med ikke fullt så god råd....da hadde hun ALDRI gitt dette intervjuet. Det samboeren hennes hun bør takke for at de sitter på en villa til 17 mill. Trude er IKKE stinn av gryn...bare så dere vet det.

Skrevet

Må si jeg også reagerte på det intervjuet. Snakker om ikke å innse at alle er ulike! "Jeg skjønner ikke hvordan kvinner kan legge på seg i permisjon, gjør du?" samtidig som hun sender ungen ut på trilletur med den filippinske au-pairen! Så barnehage er ikke greit, men au-pair, et system som dessverre i mange tilfeller er ren utnytting av billig arbeidskraft fra u-land - DET er greit?! Enkelt å si slike ting, der man sitter i en villa til 17 millioner. Dessuten synes jeg debatten om FAR er fullstendig fraværende, alt handler om MOR. Hvor er far i dette bildet? Hvis hun synes det er så ille i Norge, og at norske kvinner er så håpløse, så går det altså an å flytte tilbake...

Skrevet

Så du respekterer ALLE mødre... bortsett fra de som (som din mann antar jeg), jobber fulltid? Så stort av deg.

Har du også manglende respekt for MENN som jobber fulltid?

Du har ikke respekt for de mødrene som er ute og bidrar daglig på skole, sykehus, sykehjem? De mødrene som bidrar til at DU får kontantstøtte og barnetrygd?

Jeg er så LEI av sneversynte mødre som tror det er så enkelt som å "prioritere riktig" og "legge av penger". At alle har råd til å ha en ok levestandard på bare en inntekt.

Si meg, tror du ikke flere ville vært hjemmeværende om det var så enkelt?

I min verden gjør alle forelde, mødre som fedre, så godt de kan. Og gjør sine prioriteringer ut i fra hva DE mener er riktig.

Og jeg respekterer dem alle.

Skrevet

Jeg kjenner også litt til dette, og kan bekrefte ta det er gjennomtrekk så det holder blant de ansatte i klinikken hennes. Jeg har ikke møtt henne personlig, men ut fra det hun presterte på TV om student og videre som nytudannet, framsto hun ikke som spesielt faglig sterk. Hun var blond, relativt pen, og villig til å være ærlig og drite seg ut på TV. Derfor ble hun "berømt".

Man blir heller ikke stinn av gryn som veterinær i Norge, spesielt ikke som smådyrveterinær, det er i alle fall sikkert (hvis dere ikke tror meg: Sjekk tarifflønna! Noe mange ikke engang får), så pengene kommer nok fra investormannen, ja.

Skrevet

I følge skattelistene har hun ingen formue, og tjente ca 19 000 kr i fjor.

Skrevet

Trude, og alle som mener det samme som henne, sier altså at våre døtre er mindre verdt som arbeidstakere enn våre sønner. De sier at om min datter skal kjempe med min sønn om en jobb, så skal min sønn vinne, fordi "kvinner skal være i hjemmet".....

Hun har jo døtre selv. Vi har et system som MULIGGJØR at kvinner kan være hjemme,- hvis de VIL, ikke fordi de må..Om fler og fler mener at kvinner BØR være lenger hjemme med barna, så mister vi snart VALGET om å være hjemme. VI vil ikke en gang få oss jobb med mindre vi kan bekrefte at vi er steril eller ikke kan få barn/flere barn, for da vil arbeidsgiver anta at vi vil ha minst 3 år borte fra jobb pr SANNYNLIGE antall barn vi får.....

Nei, nå må vi virkelig begynne og ofre oss for lik lønn fo rlikt arbeid og kreve at for hver dag en kvinne reduserer sin jobb for og være mer sammen med barna, må mannen gjøre det samme.

Jeg vil ikke at min datter skal MÅTTE være hjemme med barn i både 2.3 og 4 år fordi vi IDAG har det så godt her til lands at "for mange" VELGER det.....Jeg vil hun skal kunne bli hva hun vil og stille like sterkt som en mannlig kandidat til den jobben, samme hvor mange barn hun KAN komme til og få etter en eventuell ansettelse...Det vil jeg også DERES døtre skal kunne.For selv om du som mor elsker og være hjemme og være med barna dine 24/7, så er det ikke sikkert det er drømmen til din datter. DU har mulighet til og ta et valg, desverre er det slik at jo flere av oss som tar valget om og forlenge permisjon/jobbe redusert, så ødelegger vi valgmulighetene til generasjoner etter oss...

Skrevet

Hun har formue og inntekter i firma, og da kommer det ikke på skattelistene.

Skrevet

Trude er IKKE stinn av gryn. Det var eks-samboeren hennes som hadde penger da hun bodde i England. Det er nåværende samboer som har penger pr. dags dato.

Før hun møtte dagens samboer så LEIDE hun hus på Hosle i Bærum fordi hun IKKE kom seg inn (les ikke råd) til å komme inn på boligmarkedet. Hun klaget over boligmarkedet for sånne som henne som var alenemor, over priser på biler fordi hun trengte ny osv.Hun jobbet ræva av seg på klinikken og med noen veldig mislykkete bokprosjekter hun ikke tjente penger på. Moren hennes satt masse barnevakt. Hun hadde au-pair - men husk at hun fikk et ganske klekkelig barnebidrag fra sin formuende eks som er far til hennes 3 eldste barn.

Jeg kjenner godt til henne gjennom felles venner. Hun hadde aldri kunne sagt det hun sa i dette intervjuet for noen år tilbake. Har vært sammen med henne på noen fester for noen år tilbake. Hun er superblid og hyggelig...men dessverre, ikke særlig smart av seg. Sier ting hun ikke kan stå inne for osv. Og ja, det er KJEMPE gjennomtrekk på klinikken hennes. Hør mine ord: den klinikken går snart konk. De var to eiere der, henne og Kari Lutro. Hvorfor tror dere Kari Lutro plutselig trakk seg? Hun har eid den klinikken i mange år før Trude kom inn. I intervjuet i avisen så sa Kari bare noe kryptisk som: "vi har nok forskjellige verdier og måter å jobbe på...." Nå har Kari gitt opp sitt "livsverk" på Høvik, solgt seg ut og blitt "vanlig ansatt" på en annen klinikk i Bærum. Mange ansatte har begynt og sluttet der....

Så hadde jeg vært dere hadde jeg tatt alle Trudes uttalelser med et smil.

Og bortsett fra det: Hun holdt på å ta livet av min kjære hund....feilbehandlet henne i 4 år før jeg kom til en langt mer erfaren veterinær som i løpet av en time hadde gitt hunden min riktig diagnose, riktig behandling.

Skrevet

Hehe...man blir IKKE formuende og rik av å hverken være veterinær eller ha klinikk i Norge. Ikke tjener hun noe særlig penger hver gang hun viser trynet sitt på TV.

Klinikken hennes har lagt ned mange tjenester fordi de "tok seg vann over hodet". Klinikken tjener lite og det er nok ikke lenge før den går konkurs, den er ganske så nær......

Heldige henne at hun nok enda en gang har funnet seg en formuende mann!!!

Skrevet

Trude Mostue har det ikke godt i livet sitt nå. Hun velger alltid feil menn. Denne gangen vil smellet bli større, fordi det luftslottet hun tror forloveden har, ikke eksisterer.

Noe mer kan jeg ikke si, selv om jeg har veldig lyst.

Skrevet

Kjenner ikke samboeren hennes, men vet at HUN er utrolig naiv jente. Er samboeren hennes ikke snill?

Skrevet

Det har med penger å gjøre. Absolutt alt er et luftslott.

Skrevet

Og dette fant jeg i VG:

"Cato Sælid, en mediesky finansmann som holder til på Frogner i Oslo og Cannes i Sør-Frankrike, er en av Øyes største kreditorer. Sælid har avbrutte studier innen økonomi og sykepleie bak seg, og startet sin karriere som annonseselger for Dagens Næringsliv tidlig på 90-tallet.

Gjeldstynget

Sælid har de siste årene investert i en rekke oppstartsfirmaer, og har bygd opp en kraftig gjeld. Etter det VG forstår, så han seg nylig nødt til å selge leiligheten i Cannes, som han eier halvdelen av, for et sted mellom fire og fem millioner kroner. Etter å ha misligholdt lån for rundt 20 millioner kroner i Finansbanken, var det stopp. Banken sendte Sælid til skifteretten i forrige uke.

- De samlede kravene mot Sælid er foreløpig anslått til mellom 30 og 40 millioner kroner....sier bobestyrer Finnøy."

Skrevet

Staselig. Sånn går det når man ikke bruker hodet i sitt valg av mann. Hun kan jo elske han uansett, men tviler på at hun frivillig hadde gått inn i dette med åpne øyne. Dum blondine, rett og slett. Hun får nyte au pairen så lenge hun kan da, snart sitter hun på flyet hjem til filippinene og Trude må sende barna i barnehage og finne seg en jobb. Blir vel en runde på 71 grader nord og ukesbesøk på God morgen-Norge, tenker jeg.

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at villaen på Bygdøy er kjøpt, den er nok leid.

Skrevet

Nei, for en holdning, noen burde nok ha tenkt seg om en eller ti ganger før de åpnet kjeften i denne saken her, for det som kom ut var ikke så veldig reflektert. Når det er sagt er jeg heldig og har et snart nedbetalt lån på åtte millioner, og dermed et hus av god størrelse. Jeg har en mann som tjener mye, og når jeg er i jobb tjener jeg greit jeg også. Med andre ord har jeg økonomisk frihet til å kunne være lenge hjemme med barna mine, noe jeg har valgt ved alle tre tilfeller. Eldstemann var hjemme til han var nærmere tre år, mellomste begynner redusert i barnehagen fra fylte to år, og babyen som jeg går hjemme med nå kommer til å bli hjemme rundt 2-3 år. Med andre ord er jeg priveligert, jeg får muligheten til å velge som jeg ønsker, og som jeg vil. Det påvirker ikke økonomien vår i stor grad, i motsetning til hva det ville ha gjort hos normale og gjennomsnittlige småbarnsfamilier.

Til tross for god inntekt og mulighet til å være hjemme, sitter jeg ikke på min høye hest og ser ned de mødrene som ikke har mulighet til å prioritere likt som meg. Det kan være fordi det er totalt umulig, nettopp fordi økonomien ikke vil gå rundt, men det kan like så godt hende at det går på det at de nettopp ikke ønsker å tilbringe lange dager hjemme med barna, og heller ser verdien i at barnet får det beste tilbudet i barnehage. Ikke alle er skapt til å gå hjemme, det betyr derimot ikke at de er dårligere eller bedre mødre enn andre, de velger bare det som er best for seg selv, barnet og sin familie.

Ikke alle har økonomisk frihet som Trude, selv om hun åpenlyst har problemer med å forstå det. Jeg har god økonomisk frihet, velger å oppdra barna mine selv (ja, jeg sier ikke bare at jeg har dem hjemme, samtidig som jeg har en au pair som tar av seg mye av det slitsomme i hjemmet). Her er jeg mor, og her gjør jeg alt - ammer, triller turer, rydder, lager middag (ikke Toro her i gården, Trude) - og gjør det som alle andre mødre gjør, tar meg av min familie. Men jeg forventer faktisk at mannen skal gjøre minst like mye - og kan ikke fatte og begripe hvorfor det behøver å være min rolle å bli i hjemmet. Det ble bare slik fordi jeg har større interesse for det, men hadde det vært omvendt hadde det vært minst like bra!

Det skal nevnes at jeg benytter med av en luksus, og det er vaskehjelp. Jeg tenker at Trude bør gå litt inn i seg selv og tenke over hva hun har sagt. Det blir rimelig pinlig å komme med slike uttalelser når man sitter på sin høye hest, med rævva full av penger og samtidig trenger avlastning gjennom au pair for å gå hjemme med barna sine. Tragisk.

Skrevet

nja, hun har vel rett i noe og overdramatiserer mye. JA, det beste for ungene er at de kan være sammen med primærpersoner frem til de er klare til å sosialiseres med andre alene. Noen barn er klare for dette når de er 1 år, andre er ikke klare før de er 3 år. De barna som gråter mye og lenge i BHG trenger kanskje et år eller 2 til med mamma og pappa som voksne personer å forholde seg til, mens de barna som fyker opp trappa og smiler fra øre til øre er jo helt klart lykkelig i BHG.

Vi har blitt litt for mye engasjert i likestilling mellom mann og kvinne. Jeg synes det er en uting at man har krevd en rigid deling av permisjon mellom mor og far. Jeg synes det er opp til hver enkelt og bestemme om mor eller far bør være hjemme. Noen kvinner ønsker å dra ut i jobb etter noen mndr, mens andre fortviler og kvier seg. Noen menn ønsker å tilbringe all tid med spedbarnet, mens andre kvier seg for å ha ansvar for et lite vesen de ikke har så mye kunnskap og naturlig tilknyttning til. For kvinner og menn binder seg forskjellig til spedbarn, sånn er det bare. De er like glad i barnet, men kvinnen har større mulighet til å "forstå seg på" et spedbarn. Jeg sier ikke at det alltid er slik, men jeg sier at fra naturens side er dte ofte slik. Og da mener jeg at de kvinner som føler dette primærbehovet sterkere bør få lov til å dekke det. Samme med menn. Hvis de føler det er ubehagelig å ha totalt ansvar for et så lite vesen så bør de kunne få si det!

JA, begge har ansvar for barnet, men man må få lov til å si at spedbarnstiden er vanskelig og at man helst ser at den andre parten tar brorparten av denne tiden hvis det passer!

Men frk Mostue har nok levd litt lenge på rikdom og "lettvinnthet" slik at hun kan velge og vrake som hun selv vil, og har mistet fotfestet litt. Man må jobbe for å få penger, og de fleste har en slik lønn at de må ha 2 fulle jobber for at ting skal være komfortabelt. Man skal jo ikke bare overleve, men leve også! Og det er viktig å tjene opp penger til pensjon og alderdom også. Hvis man skal gå hjemme med barnet er 3 år, og man får 3 barn, så vil man ha 9 år uten inntekt for alderdommen, og det merkes!

Så enig i noe, men svært uenig i holdning og tankegang på mye!

Skrevet

Kudos til 15:35, som evner å se utover sin egen tilværelse, og innse at ikke alle har mulighet, eller ønsker, å være hjemme med barn, uten at dette gjør dem til dårligere foreldre. Oppfriskende å høre slike holdninger fra en hjemmeværende, da man fra den kanten ofte bare hører at "alle har mulighet til å være hjemme", og "mødre som jobber prioriterer ikke barna sine".

Skrevet

Gidder ikke å lese gjennom hele innlegget. Men er enig med deg HI. Denne damen ser ikke lengre enn til sin nesetippe og skjønner ikke at folk har forskjellige livsstil. Typisk blond kjerring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...