Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 http://www.kjendis.no/2011/10/20/kjendis/dyr/innenriks/likestilling/tv-kjendis/18696949/ Nå må jeg ærlig si at jeg ble forbannet! Skal man ikke få lov til å få barn med mindre man kan være hjemme i flere år? Hvem er du til å bestemme det? Vi vanlige dødelige sitter ikke i villaer til 17 millioner og har vår egen au-pair som tar seg av barnet...og selv med din elskede au-pair som tar seg av barnet, er du i permisjon. Si meg en ting....hva gjør du i permisjon hvis du likevel ikke tar deg av ungen din? "Hennes yngste skal ikke i barnehagen før hun er to-tre år minst. "Vi er kvinner og må gjøre det kvinner skal gjøre. Vi har pupper og skal amme." Nå vil jeg si at amming er en flott ting, men å amme til ungen er to, tre år blir litt for kleint for meg. Men når man har ræva full av penger kan man tydeligvis gjøre som man vil. Det slår deg aldri hvordan dette føles for kvinner der ute som ikke har mulighet til å være hjemme med ungene sine i flere år, som må tilbake i arbeidslivet, enten fordi de må eller fordi de ønsker det - det er faktisk lov det også, å ønske å komme tilbake i arbeidslivet - uten å bli stemplet som en jævla spedalsk. De færreste barn blir skadet for livet av å begynne i barnehagen før de nærmer seg skolealder. "«Unnskyld» er et ord vi burde bruke mye mer, selv om vi ikke mener det." Værsågod, Mostue, her er ditt øyeblikk: Som kvinne bør du unnskylde deg overfor hardtarbeidende medsøstre som dessverre ikke er like heldige som deg, og som du mener ikke burde ha barn siden de ikke er like priviligerte som deg. Mitt barn er like mye verdt som ditt, og hun vil alltid være like ønsket uansett hvordan du måtte dømme meg fordi jeg ønsker å være tilbake i arbeidslivet når hun er vel ett år. Det eneste som gjenstår å si, er SKAM DEG!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Man skal huske hvor man kommer fra også når man lever et jet set liv. Kommer hun ikke fra et vanlig norsk hjem? Ellers synest jeg det tar seg dårlig ut å preike sånne konservative synspunkter når man skiller seg for å forfølge egen lykke.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Hun har nok glemt hvor hun kom fra og hva generell god folkeskikk innebærer. Respektløst.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Hun glemte nok Janteloven mens hun oppholdt seg i utlandet, ja. Tsk tsk.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Å bryte janteloven har med å gjøre å være trygg på seg selv. Ikke når man er arrogant og snobbete og skal forherlige seg selv med å kaste skitt på andre. Det skal ikke være så utrolig vanskelig om man er oppvokst på den norske landsbygda, å opparbeide seg nok innsikt til at ikke alle har samme økonomiske forutsetningene. Barndomsvenner, skolekamerater, naboer, slektninger, har nok ikke alle samme forutsetningene? Å si at om man ikke kan gi tulsvarende som seg selv ikke er gode foreldre og aldri burde hatt barn er bare ............ Smakløst. Vi har forresten vært hjemme lenge med begge våre barn, og vi bytter på å jobbe redusert for å få ok dager for barna. men sånn holder man ikke på. Vi har det romslig nok til det om vi vil, og fleksible og greie jobber og arbeidsgivere.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Vi lager jo ikke barn for at de skal henge på morens pupp, vi skaper barn pågrunn av reproduksjon og at menneskeheten skal bestå, dog det produsereres kanskje litt for mange barn i verden. Om barnet leker i barnehagen sammen med engasjerte barnehagetanter eller på stuegulvet hjemme med en mor som sitter i et sofahjørnet og taster på pc'n har vel egentlig ikke så stor betydning. Altså, hvem sier at et barn har bedre av gå hjemme med sin mor? Hvem sier at moren legger til rette for lek og utfoldelse for barnet sitt som er hjemme? Det er ingen garanti for at barna har det best hjemme bare fordi mamma har pupp. Var neppe noe koselig for barna til Mostue da hun og mannen drev med skilsmissestyret sitt. Kanskje de kranglet om likestilling? at mannen ikke tok på seg nok ansvar hjemme og at hun måtte slenge ut puppen for ofte? Jeg mener at Mostue skulle ha tenkt på å funnet seg riktig mann før hun fikk barn. Tenke seg til å skaffe barn uten å ha det på plass først da?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg ble skikkelig skuffet nå. Hadde litt sansen for henne før, men det hun sier i denne artikkelen treffer meg rett i mammahjertet. Jeg klarer ikke å forstå hvordan hun kan mene at jeg ikke burde være mor... Her valgte vi at pappaen overtok permisjonen fra babyen var fem måneder fordi jeg ville tilbake på jobb ( jobber ikke fulltid ). Vi var så heldige at vi fikk det til å gå ihop økonomisk frem til hun var 17 måneder gammel, og da begynte hun i barnehage. Men vi skjønner jo at ikke alle kan gjøre det sånn, og jeg kunne ikke finne på å rakke ned på andre som gjør det annerledes. Hun sitter kanskje på sin høye hest nå, men fallhøyden er stor når man befinner seg på toppen.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 Trude Mostue er en skilt dame, hun har barn med to ulike fedre og hun har au-pair som tar seg av ungene. Oisann! Der falt hun visst av sin moralske høye hest!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #9 Skrevet 20. oktober 2011 Barn med to ulike fedre? Hva har det å si?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 For meg har det ingenting å si. Jeg bare poengterer at når Trude Mostue mener at likestillingen har gått for langt så er det ironisk at hun er skilt og har barn med to ulike fedre samtidig som hun langer ut mot andre kvinner og deres måte å organisere familielivet på. Hun vil leve som på 50-tallet, men hun benytter seg likefullt av de rettigheter vi kvinner har, som: det å kunne skille seg, det å få barn med hvem man vil, ha au-pair, ha økonomisk frihet osv. Og da henger ingenting på greip når hun ikke selv ser at hun er den samme som de hun kritiserer. 00:50
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #12 Skrevet 21. oktober 2011 Hi, kan du ikke sende innlegget ditt på Mail til frøken Trude? Skulle GJERNE sett svaret hennes!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #13 Skrevet 21. oktober 2011 Ja, dette bør sendes til henne! Skamløst å si slikt når man sitter der selv i flott villa og rompa full av penger. Hadde så veldig sansen for henne, men dette ødela alt! Hun drar jo alle hard abeidende mammaer ned i søla! Kjempefint at hun har funnet noe som passer for henne, men maken til syn hun har på andre!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #14 Skrevet 21. oktober 2011 Mistet all respekt da jeg leste dette! Så innsiktsløst og dømmende... Trist at noen ikke klarer å se lenger enn hagen i sin 17 millioner villa.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #15 Skrevet 21. oktober 2011 Her har vi altså en dame som mener at min herlige sønn, og hans like så herlige lillesøster, ikke skulle vært født fordi mor og far må jobbe. Hvilken innsikt hun har i folks liv. Lurer på hva hun skal med au pair når hun går hjemme likevel.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #16 Skrevet 21. oktober 2011 Fæn at ikke denne dama har en blogg. Skulle gjerne sendt henne et par ord.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #18 Skrevet 21. oktober 2011 Dere er utrolig barnslige! Er helt enig med Trude og digger at dama er litt voksen i hode og vet hva det vil si å være mor. Dere burde skamme dere!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #20 Skrevet 21. oktober 2011 09.20 du må da tulle. Har du lest hele innlegget til Trude og er enig i det? Hun freser jo over alle småbarnsmødre som jobber!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #21 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg er litt enig med Mostue i utgangspunktet.. men DU har helt rett i at hun bør unnskylde seg ovenfor hardtarbeidende medsøstre som ikke er like heldige..... Selv er jeg også veldig heldig som kan være hjemme med barna i en lengre periode, men har dog verken au-pair eller hus til 17 mill. Tar meg av barna selv, om du ikke kan det, kan de like godt være i bhg..... Hun bør skamme seg når hun går så hardt utover andre kvinners valg og skjebne...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #22 Skrevet 21. oktober 2011 Nei jeg syns dere drar det hun sier alt for langt.. og tar det opp i værste mening.. Hun sier i bunn og grunn at det er en grunn til at mor er den som har puppen..og at mor derfor er den naturlige omsorgspersonen til å gå hjemme med barnet... Jeg er enig... gikk hjem med jentungen min til hun var 2 år før hun begynte i barnehage.. Det var prioriteringer som gjorde det mulig. Sier ikke at ALLE har den muligheten..men langt flere enn man tror får til de om de virkelig går inn for det.. Jeg lurer også på hvorfor folk får barn, om det er så sabla viktig å komme seg ut i arbeidslivet 6 uker etter fødsel...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #23 Skrevet 21. oktober 2011 Hvem bryr seg egentlig om hva det blonde skaberaklet av et kvinnfolk mener? Hun må bare sitte der og ha sine meninger, så sitter jeg her og har mine egne! Hva hun mener betyr da ingenting!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #24 Skrevet 21. oktober 2011 Men fordi om du gikk hjemme med dine barn, så forstår vel du hvorfor andre ikke kan? Her går Mostue ut og sier at hun mener at de som ikke kan dette, burde ikke få barn!!! En vesentlig forskjell! Og det som er hyklerisk er jo at hun har jo en "medhjelper" som tar seg av ungene hennes! Samtidig sitter hun på en villa til 17 mill og mener at vi som jobber og putter ungene våre i bhg før fylte 2 år, ikke burde ha barn. Ikke alle som har råd til å cashe ut et hus til 17 mill! Iallefall ikke her i dette huset. Her sliter vi med å få det til å gå med et lån på 3 mill!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #25 Skrevet 21. oktober 2011 Hvis alle her i verden skulle fått barn akkurat på det perfekte tidspunktet hvor alt klaffet forøvrig i livet, da hadde det ikke vært noe særlig mange barn her til lands. og hvem sier at det er garantier for at livet vil være så bra de neste åra. Noen kan bli uføretrygdet, noen kan bli oppsagt på jobb, noen dør, ...altså så lenge barnet får kjærlighet og trygghet, så tror jeg ikke det gjør noe om begge foreldrene jobber. Så lenge et barn blir tatt hånd om i barnehage så går det nok veldig bra. Tenk sunn fornuft da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå