Gå til innhold

Sukker og hypre barn - en myte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barn blir ikke hyper av sukker. Dere som mener dette. Blir barna deres også hyper når de spiser banan eller druer? Disse er proppfulle av druesukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der finnes noen barn som reagerer på sukker, men ikke alle, og alle er forskjellige. men derimot er sukker noe barn ikkke trenger da det tar opp plassen til næringsrik mat og sukker kan og hindre skikkelig næringsopptak fra tarmen. Men det som forskning viser at kan gjøre barn hypre, er som nevnt over her, Vanilin og enkelte fargestoff! Så når unger har spist for mye godteri og er helt umulige så er det oftest vanilin og fargestoffer som er den største synderen. Spesielt barn med ADHD bør ligge helt unna vanilin. Noen barn reagerer også på hvetemel, de får masse luft i magen og blir propell.

 

Som sagt, alle er forskjellige og reagerer på forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker ikke noen forskjell på datteren min etter inntak av is, godterier etc. Men jeg kjenner noen barn som blir veldig gira av sukker. Blant annet tantebarnet mitt. Det slår ikke feil, hun blir skikkelig hyper. En kollega av meg er 4 barnsmor og et av barna hennes blir også veldig hyper av godterier mens de 3 andre merker man ingenting på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa det er bare en myte! Foreldre som sier han har spist is... derfor litt hyper osv.... tåpelig undskyldninger fordi de ikke karer å roe unga sine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en myte at alle er forskjellige.

 

Barn flest kan spise de samme tingene, og vil reagere helt likt så fremt de ikke har noen form for allergi eller intoleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en myte at sukkeret gir hypre barn, men studier har vist at enkelte tilsetningsstoffer og fargestoffer kan gi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ihvertfall et stoff i Hansa sin julebrus som 4 åringen min reagerer på.

 

Vanligvis liker han å sitte rolig å se på barne TV, men etter å ha fått julebrus henger han bokstavelig talt i gardina.

Stemningen er like rolig som ellers, vi andre sitter helt i ro. Han roper og løper og er helt apekatt.

 

Har prøvd det to ganger med nøyaktig samme resulatat.

 

 

Men han kan spise godteri og kaker ellers uten at jeg merker noen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit at det er en myte!! Guttungen her tar helt av når han spiser sukker! Og det tar laaaang tid før han komer ned på jorden igjen. Så nesj..ingen myte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...