Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg vet jeg er sleip,men sånn er livet.... Har bestillt tur og drar om 1 mnd. Jeg har brukt opp ferien min og da blir sykemelding tingen. Hørte snakk om noen nye regler at arbeidsgiver ringer å lurer på åssen det går med deg i sykeperioden. Er det sant? Siden jeg skal sydover så blir jeg jo brun.... jeg kommer til å si at jeg har vært på rehabiliterings tur gjennom NAV pga sykdom. jeg leverer kun sykemelding for arbeidsgiver
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Arbeidsgiver kan ringe, komme innom og arbeidsgiver kan også pålegge deg å komme innom jobben selv om du er "sykemeldt". Dersom arbeidsgiver finner ut at du jukser så kan han melde deg til NAV og da kan du risikere å miste rettigheter i folketrygden. God tur!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 kan arbeidsgiver virkelig forlange at du reiser på jobb hvis du har brukket et bein eller har 40 i feber, for å "bevise" at du er syk? Trodde ikke slikt var lov jeg...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Arbeidgiver plikter å ha jevnlig kontakt med den som er sykmeldt, men om det bare gjelder en uke kommer nok ikke vedkommede til å kontakte deg. Du er jo sleipere enn sleipest da. Har du brukt opp ferien din så får du faktisk vente til neste år. Du har heller ikke lov til å reise utenlands når du er sykmeldt. Hvordan skal du klare å bli sykmeldt da?? Fy fader så provosert jeg blir av sånne som deg. Blæh!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Ha, ha! Det er helt vanlig at arbeidsgiver ringer deg, eller til og med stikker innom når du er sykmeldt. Jeg kan ikke tro at du er seriøs. Om du er det er du faktisk så dum at arbeidsgiver sikkert bare er glad til for å få en grunn til å gi deg sparken på dagen. Selvfølgelig blir det oppdaget.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Det er ikke lov å reise til utlandet når man er sykemeldt, oppdager nav det blir det ansett som trygdesvindel og det er straffbart! Ville absolutt ikke tatt den sjansen. Du blir straffet med minimum en høy bot, tilbakebetaling av sykepengene pluss at du mister rettighetene dine. Du kan faktisk få fengsel, selv om det ikke er vanlig (men noen ganger bestemmer de seg jo for å statuere et eksempel). Tror dette er et tulleinnlegg jeg, kan da ikke seriøst være mennesker som sykemelder seg for å reise til syden? Men du har helt rett, de nye reglene for oppfølging av sykemeldte er strenge, stiller krav til både arbeidsgiver og arbeidstaker. Hadde du jobbet hos meg hadde jeg meldt deg til nav for trygdesvindel!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Det kommer ann på grunnen til sykmeldingen.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 Dette er skulk og oppsigelsesgrunn, du vil også miste rettighetene dine på dagpenger pga trygdesvindel. Håper sydenturen er verdt det, du blir sittende raka fant, med en bot du må betale uten jobb og uten krav på penger...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #9 Skrevet 20. oktober 2011 Mye man kan gjøre på jobben selv om man har brukket beinet!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 Du må levere bekreftelse fra nav til arbeidgiver at du skal på rehabiliteringstur så den tror jeg ikke du kommer langt med gitt. Om ikke dette er et tulleinnlegg så vet ikke jeg. Og hvor ble du av HI?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #11 Skrevet 20. oktober 2011 Fordelen er jo at arbeidsgiver blir kvitt henne uten problemer og at vi andre slipper å betale for henne til hun får seg en ny jobb. Det blir kansje en stund med den sluttatesten hun nødvendigvis vil få.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #13 Skrevet 20. oktober 2011 Hallo. Arbeidsgiver kommer da ikke hjem til folk,dummeste jeg har hørt. Å hvordan vet Nav at jeg ikke er syk? De har da andre ting å styre med enn å følge opp folk der ute. Dette er en pisse sak i forhold. Arbeidsgiver har ikke rettigheter til å vite hvorfor man er borte. Man kan jo si at man skal på rehabilitering hvis man føler for å si noe. Synes du skal gjøre det som du føler for, ikke bry deg om de andre her. de er bare misunnelig at de ikke tør.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #14 Skrevet 20. oktober 2011 Arbeidsgiver har rett til å vite det hvis det er BEGRUNNET mistanke om skulk og trygdesvindel - da går det over til å være straffbart forhold. Og ja, arbeidsgiver kommer ofte hjem til folk, det har jeg hørt fra venner og lest flere steder her inne. Har du enda ikke innsett hvor dust du er, HI? Ikke tør? Hva har det med å tørre å gjøre a? Jeg mottar lønn, FORDI jeg er på jobb. Hvis jeg ikke møter på jobb uten GYLDIG grunn, har jeg ingen krav på lønn eller fortsatt arbeidsforhold. Når man er voksen vettu, 09:53, har man plikt til å stille opp på jobb etter å ha blitt ansatt, med mindre man er forhindret ved sykdom hos seg selv, barnet eller barnepasser.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #15 Skrevet 20. oktober 2011 Arbeidsgiver kan komme hjem jo. For å gi en blomst og ønske god bedring. Du virker ikke særlig oppegående for om man skal på en reise gjennom nav så har nav og arbeidgiver et samarbeid om det. Det går faktisk ikke an å få til noe på den løgnen HI skal servere.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #16 Skrevet 20. oktober 2011 HI her. Jeg synes det er artig å se meningen og reaksjonene deres. Hadde ikke regnet med noe annet heller. Er nok mere som skal til for å si opp folk, dere blir så hysteriske. Er enig med 9.53. Skal kose meg med god samvittighet og tenke på dere som sitter her inne å ikke tør å leve livet.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #17 Skrevet 20. oktober 2011 Arbeidsgiver kan ta seg en tur innom selvfølgelig. Hvis du har mistanker om at det dreier seg om skulk er det ikke så uvanlig. Jeg har gjort det selv med resultat oppsigelse av han som angivlig var syk. Arbeidsgiver har rett til å vite om arbeidsevnen din. Det vil si at selv om man ikke får vite konkret diagnose kan man kreve å få vite hva den sykmeldte kan gjøre. Har man sterk mistanke om at det dreier seg om skulk har man rett til å sjekk det ut og til å holde igjen skepenger. I tillegg er det jo ikke så sikkert at legen vil skrive ut en sykmelding uten at det feiler HI noe.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #18 Skrevet 20. oktober 2011 En ting er du god på HI og det er å provosere. Selvfølgelig er det oppsigelsesgrunn å lyve som du har tenkt. Svindel er det også. Du kommer til å måtte betale sykepengene dine tilbake.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #19 Skrevet 20. oktober 2011 Les innlegget. Nav har ikke noe med dette å gjøre. Hvis de spør på jobben så kanjeg si det bare at jeg har vært på tur ang rehabilitering. man får dekket faktisk turer til sydligere strøk pga sykdom. ja jeg vet jeg er sleip og er stolt av det, sånn kommer man frem i livet for tiden HI
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #20 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg vet jeg får sykemelding... Har en plan ser dere
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #21 Skrevet 20. oktober 2011 Det er ikke lov til å reise til utlandet mens man har sykemelding, men det blir sikkert ikke oppdaget. Hater sånne samvittighetsløse høner som deg, kriminelle som deg er grunnen til at de som virkelig er syke og uføre lever såvidt over fattigdomsgrensa, da staten spar ut hundrevis av millioner til svindlere som deg.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #22 Skrevet 20. oktober 2011 Hun mente sikkert at hun skulle ta ut egenmelding, det er fullt mulig å ta inntil 8 dager i strek hvis jobben er IA-bedrift. Men Hi fremstår bare som dum kjerring. Leve livet? Er du klar over at "leve livet" er å ta livet som det er med alle dets utfordringer, og gjøre det beste ut av det? Møte hverdagen med åpent sinn og se positivt framover? Ingen MÅÅÅ reise til utlandet i 1 måned. Jeg har aldri vært i syden i mitt liv, og lider ikke noe nød ved det. Hvorfor kan du ikke reise i 2 uker istedet for? Snakk om bortskjemt kjerring uten selvinnsikt!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #23 Skrevet 20. oktober 2011 Hehe, på hvilken måte hjelper en SYDENTUR deg til å komme frem i livet?? Seriøst? Man "kommer frem i livet" ved å ta utdannelse eller stige i gradene på jobben. Og sånn skulkehøne som du gjør ihvertfall ikke det med det første. Usj!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #24 Skrevet 20. oktober 2011 På en måte har du vel rett, om du bare skal være sykemeldt i en uke. Da er det arbeidsgiver som må betale ut sykepengene, nav tar først over etter 16 dager... Glad jeg ikke kjenner deg, eller har deg ansatt. Men sånne som deg røper seg gjerne på et eller annet tidspunkt og da skulle jeg tatt deg, og sparket deg på dagen! Håper legen din nekter deg sykemelding, etter de nye reglene er legene blitt strengere også skjønner du. De risikerer å miste rettighetene sine som lege om arbeidsgiver ikke aksepterer sykemeldingen og det viser seg at den er skrevet ut på feil grunnlag.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #25 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg driter i hva akkurat du gjør, og du kan sitte der og samle på kreftrynkene dine i det glade syd -Det er meg revnende likegyldig. Men å si at du er stolt av å snyte systemet, som vi i fellesskap skal prøve å få til å fungere, bekymrer meg litt. Og hva fanden er det for et forbilde du forestiller deg å være for dine barn? Hvis du tror man kommer fram i livet av å lyve for arbeidsgiver (HAHAHAHAHAHAHAHA), så har du faktisk bare godt av å tro det. En dag går du garanter på en smell, og da sitter du der lang i maska med finger´n i rævva, og skjegget i postkassen. Den som ler sist ler best vet du. Ellers god tur, og husk solkrem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå