Gå til innhold

Setter dere barnet/barna deres i "fengsel"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør, gjerne om morgenen når jeg skal dusje. Han synes det er helt greit en liten stund, men så vil han ikke være i "fengsel" lenger. Snart kommer nr 2, og da regner jeg med at h*n vil være fengselsfugl fra h*n er pitteliten. Da må jeg ha et nytt et, for som regel står ene "fengselet" foran ovnen.

Setter dere miniene deres i "fengsel"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Nei. Har aldri hatt behov eller lyst til det

Skrevet

Jeg hadde Mini i lekegrind i blant når jeg skulle dusje eller lage middag. det funket bra mellom ca 9 og 15 mnd. Nå sitter han bare på badet ved siden av dusjen og leker. Er 18 mnd nå.

Skrevet

Da mine tre yngste var babyer (fram til rundt 6 mnd) så gjorde jeg det av og til dersom jeg måtte gjøre noe og eldre søsken løp vilt rundt på gulvet. Føltes tryggere med den lille i en lekegrind da framfor på matte på gulvet der de kunne blitt tråkket eller falt på med et uhell. Men etter første halvåret pakket vi den bort, da var de mer robuste og aktive og klarte seg selv i større grad.

Skrevet

nja, jeg hadde ham i lekegrind noen ganger fordi jeg måtte gjøre noe og han ikke kunne vandre alene i stua osv, men var ikke noe vane for det.

En gang måtte jeg hive ham i i hui og hast da en ponni plutselig stod på garden :P Men det ble mest med slike tilfeller, han likte den godt, men jeg tok ham med meg på badet og alle andre steder som regel.

Skrevet

Fnise, hadde jeg tatt med mini på badet, hadde alle skap vært tømt og fingrene fulle i bakterier pga slåing med dolokket og hodet i skåla. Han er en liten grenseprøvende sak som bare ler når jeg sier nei. Det gikk bra tidligere, begynte ikke bruke fengsel før han var året :P

Jeg er glad vi har fengselet :)

Hvordan greier dere ha ungene på 12 mnd + på badet hos dere mens dere dusjer? Gjør de ikke "ugagn" de da??

Skrevet

Nope.. Har hatt lekegrind til alle mine, aldri brukt den, så i dag brente mannen min den faktisk!!

Skrevet

Ja, brukte den en liten periode, for vi hadde bikkje når datteren min var baby:) og den var litt over gjennomsnittet vimsete

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Dusjer når hun sover og er hun våken så blir hun med i dusjen

Skrevet

Nei, det har vi klart oss fint uten.

Skrevet

Ja, selvfølgelig!

lekegrind er fantastisk:) Har brukt det til alle tre når jeg f.eks dusjer, lager middag, fyrer opp i ovnen, snakker i telefonen, henter posten, under rengjøring osv osv.

Tor absoluitt ikke de tar skade av å være der en liten stund av gangen. Alle mine har trivdes der oppi. For yngstemann sin del var det vel så mye for å beskytte han ovenfor storesøsknene:)

Skrevet

Ok- det går liksom ikke inn i morgenstell med dusjing av begge hver morgen, gjorde dette da jeg var i permisjon og hadde tid til slike ting om morgenen.

Skrevet

Flittig brukt her, ja! Mest for beskyttelse av minsten fra eldre søsken når jeg trengte å lage middag eller noe. Ellers er jeg glad for å ha lagt diverse stressende dusjeopplevelser bak meg! Har nemlig også hatt unger som har dratt ut alt og stappet det så langt ned i do som de fikk det..! Usj!

Skrevet

gjorde ikke det med første, men ser en del fordeler med å ha mulighet til å lukke inne nr to for hans egen sikkerhet til tider.. grinda står på kjøkkenet og enda bruker han den til smådupping i saccosekk eller pludring og leking i en ok høyde (har den på høyeste stille enda) jeg går ikke fra han og opp i andre etasje for å dusje osv.. da ligger han på golvet eller i saccosekken sin og leker eller sover..

regner med det ikke er så stort behov når han begynder å bevege seg rundt, da er han nok ca like stor og tung som storesøster på to år, og hun er ikke lenger et faremoment..

Skrevet

Ja, jeg har hatt en fengselsfugl og har en ny fengselsfugl nå på 3 mnd .:)

Han på 3 mnd sover der på dagen.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

På morgenen dusjer jeg mens hun sover eller så dusjer jeg kvelden før. Må jeg dusje på dagtid så er hun med i dusjen.

Og nei, jeg er heller ikke i permisjon.

Skrevet

Mitt barn sitter nå i fengsel.... Ikke noe lekegrind der, for barnet er voksent.......

Kall det ikke fengsel, vær så snill.....

Skrevet

Skjønner ikke at du gidder, Fryd. Om du da bestemmer deg for ikke å dusje kvelden før da, så får du ikke dusjet om hun ikke sover morgenen, eller så må hun være med...

Nei, takk for fengselet, gjør ting mye enklere, særlig for meg som er alene :)

Skrevet

Har ikke brukt det til de 2 vi har nå. nr 1 var 3år når nr 2 kom så hun var ikke noe faremoment son egentlig. Denne gangen vurdere vi å ha det, nr 2 er bare 1år og 5 mnd når nr 3 kommer så jeg ser for meg det kan bli mange farlige situasjoner for babyen når storesøster fyrer opp lillebror. Vi kommer nok til å ta den vekk igjen når babyen er blitt litt mer robust å kan bevege seg litt selv så rundt 6 mnd ca. Ellers har vi også en liten chihuahua som kan bli litt for kosete innimellom så greit at hun ikke alltid skal forstyrre babyen.

Skrevet

saccosekk????

Tør du virkelig det?

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg er fleksibel, med vann, vaskeklut og såpe, og ting ordner seg alltid, også morgenstellet, selv om man er alene;)

Skrevet

Jepp, har brukt det til alle tre barna. Men kaller det heller kosekassa enn fengsel. De har kost seg og lekt fint oppi der. Har aldri latt de sitte å hyle i grinda, kun latt de være der når det var greit. Og da ser jeg heller ikke noe problem med å bruke en grind. Kan jo like godt sitte der som sitte på en flekk på gulvet.........

Skrevet

Visste ikke at det var så kontroverst med lekegrind! Jeg synes det er en genial oppfinnelse. Er jo ikke fengsel, når man fyller den med artige leker for minsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...