Gå til innhold

Fødeklar pus ?! Hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en pusejente her som er god å rund nå. Da hun ligger ser man at hele magen beveger på seg og "bobler". Nå i dag går hun å legger seg ned overalt og vasker seg i skrittet hele tiden, men det er ingen tegn til rier enda. Hun lager små rare mjauelyder også. Gleder meg masse til bebisene er her ! Men hvordan vet man om det er lenge igjen ? Er det tegn på at det er i ferd med å skje noe nå, eller kan det fortsatt gå en uke eller to? er ikke helt sikker på hvor langt hun er på vei. Men trodde det var igjen ca en uke eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun slikker seg masse er nok tiden kommet. Min katt ble urolig og redd(?) hun søkte faktisk meg. De kommer når de kommer:-) Det er igrunnen fantastisk å få være med på en kattefødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo "jordmor" da denne gravide pusejenta kom til verden, men husker at det var mye mer annerledes. For da plutselig kom mamma-pus opp i sofaen og bare begynte å presse. Uten forvarsel. Så etter få timer var alle ute. Men hun her er det annerledes med. Får håpe de kommer i løpet av kvelden :) kommer ikke til å sove i natt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i helvete for ett svar !! Kattungene er etterlengtede og ønsket. Har til og med en puse mor med alle sine 3 unger boende hos meg for evig tid!! Alle kattungene som kommer nå skal bort i sikkre, dyrekjære hjem. Er ikke alle som har lauskatter som bare plutselig blir gravide. Katter er hobbyen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres veldig klar ut ja!

 

Noen puser trenger et eget "leie" for å finne roen.

Og noen trenger at du er der hele tiden.

 

Prøv å lage leie en veldig rolig plass, der hun vanligvis får være helt alene. Og prøv å holde deg i nærheten... Er ikke mye mer å gjøre egentlig.

 

Pass på at hun slipper å tussle langt for å finne mat og drikke.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er fikset og klart for henne:) Det har det vært en ukes tid nå:) Har bare aldri opplevd at de bruker så "lang tid" før. De andre pusefødselene jeg har vært med på har bare vært rier-press-ferdig. Aldri sett at kattemoren har forberedet seg slik :) Gleder meg.

 

Takk takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke vitsen med å "planlegge" kattunger, når det er tusenvis av kattunger som trenger hjem fra før! Når du setter la oss si 7 kattunger til verden, så er det 7 kattunger som fortsatt ikke får seg et hjem, siden de allerede har tatt til seg noen av dine. Er det så vanskelig å forstå?!

 

 

Jeg jobber selv i dyrebeskyttelsen og ser alle kattene som ikke får seg hjem. Spiller ingen role hvor bra kattene har det hos deg! Jeg har også katt som hobby. Jeg har tre katter og det er nok jobb med at de skal ha det bra til en hver tid... Så er heller ikke særlig positiv til at du har så mange..

 

STERILISER!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om denne damen og katten hennes? Kanskje det er en rasekatt? Ja, man bør sterilisere kattene om man ille har noen avlsplaner, men slike fordømmende formaninger virker ikke motiverende på folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsaken er at det er 7 nydelige katter som får seg ett trygt og godt hjem. Er ikke mitt problem hva andre kålhuer gjør. Jeg sørger for at dyra har det bra. Så du har noen tåplige argumenter ;) Steriliserer ikke mine innekatter nei. Det skjer ikke. Jeg har 4 herlige katter som får stell kos og mat og kjærlighet, ren kattekasse og ett godt miljø. Du virker desverre litt ustabil og syk 12.54. Trenger vell litt hjelp du. Dyrebeskyttelsen blir foresten veldig glade for at det finnes mennesker som meg som gidder å ta vare på dyrene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rasekatter foresten. Glemte å nevne det. Virker ikke som denne negative dama her har planer om å bry seg om det men. Det er noen herlige Maine Coon katter jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke syk i hodet. Mulig jeg er sterk i meningene mine ja. Men det er en annen sak. Om det er rasekatter er det en litt annen sak. Har selv rasekatter.

 

MEN. Om dere ikke skjønner hve JEG kommer fra, så er dere lite opplyste.

 

Uansett hvor godt dere tar vare på kattene deres, så "sper" dere fortsatt på med katter. Om alle hadde vært flinke til å sterilisere kattene sine, så hadde vi ikke hatt det problemet vi har idag. Hundre tusenvis at katter og kattunger blir forlatt, avlivet, ville og misshandlet. Så uansett om DERE finner kjempegode hjem for deres kattunger, så er det fortsatt mange mange som ikke får. Og da tar dere på en måte opp "plassen" for kattunger som ikke har fått seg et hjem ellers. Skjønner dere ikke?

Derfor er jeg IMOT planlegging av kattunger! Men som sagt. Rasekatter blir noe anderledes.

 

Og som en anonym over her sier: "Jeg bryr meg ikke om hva andre kålhoder gjør"... Neivell, da er du ikke genuint glad i katter heller.

 

Kattene skal ikke straffes for at de har idioter som eiere. (Noe alt for mange dyr desverre har)

 

Hilsen den dømmende dama over her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er absolutt ikke HI som gjør noe feil, men de katteeigerne som ikke tar ansvar.

 

Fint at du jobber i dyrebeskyttelsen, men du må skjønne at noen faktisk har stor glede av et kattungekull i ny og ne. Jeg bor i en liten bygd på indre sunnmøre. Der er faktisk katter "mangelvare", så det er ikke alle plasser det er katteproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere i den lille bygda i sunnmøre har så lyst på katter, så får dere da for pokker hive dere i bilen og kjøre til en plass som har katter da!

 

Snakk om å skal få alt servert! Så siden dere har lyst på katter, skal dere sette ENDA flere katter til verden kun fordi dere ikke gidder å løfte på ræva for å få tak i en.

 

Skammelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med eksperter kan lure på ting. Det er snakk om å være spennt og i ekstase og vente på noe stort. Akkurat som alle de hønsa her inne som ser etter minste lille symptom på fødsel. Syns det er ganske søtt at en avler spør om slikt jeg. Er ingeting i denne tråden som tilsier at hun ikke har peiling på fødsler. Men bare det at hun er spent og lurer på om det kansje er tegn på fødsel hos katten hennes. Det er lov å lure uten å få slike idiotiske komentarer tilbake. Avl i vei du HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker jo ikke vell bevart du stakkars. Skal man stoppe menneskeheten å utvikle seg også da eller, pga alle fattige barn i afrika og andre hjemmløse barn `? For mange er dyr minst like viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt i mot ett mainecoon kull før dette, de 3 som kom da har jeg selv, og dette er da det andre kullet men første jeg skal selge, dvs jeg har ikke masse erfaring, men nok til å kunne vite hva jeg driver med. Som noen andre nevnte over her så spør jeg fordi jeg aldri har opplevd dette før, og jeg gleder meg så masse å er redd jeg bare går å leter etter tegn til fødsel :) Kommer til å være våken mye i natt og ha henne i samme rom som meg så jeg får vært med på det hele. Grunnen til at jeg heller ikke vet sikkert hvor langt hun er på vei er fordi vi parret henne først en uke, men løpetiden fortsatte en hel uke til. Noe jeg aldri har opplevd. Derfor ble hun parret enda en gang. Jeg er ikke proff men heller ikke amatør. Takk for fornuftige svar:) Små humrer litt av resten av dette fjerne tøvet her.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har katt og hentet den i Ålesund, en fin kattunge som egentlig skulle avlives. idag er den 13 år!!..

Jeg mente ikke at folk ikke kan hente kattene sine andre plasser, men det er faktisk ikke alle plasser det "auler" med katter.

Jeg skjønner godt at folk må sterlisere kattene sine, og gjorde det selv etter katten min hadde fått et kull.

 

Jeg har stor interesse for katter og var ofte innom dyrebeskyttelsen i Bergen i min studietid for å kose med kattene og hjelpe til med å gi dem mat. Jeg veit at mange katter har det kjempe vondt og det skjærer i hjertet mitt. Men det er ikke de som velger å få kattunger og gir dem trygge hjem som er syndebukkene, det er de som er uansvarlig og lar kattene sine parre seg uten kontroll...

 

Videre skriver du at disse kattungen "stjeler" andre katters hjem. Dette kan være tilfelle. Men da jeg for noen år siden var mye på kattehjemmet til dyrebeskyttelsen hadde jeg av oppfattning at kattunger var ikke noe særlig problem å omplassere.Det var heller eldre katter som hadde "uvaner" eller var veldig sky. Det jeg mener er at en katt er ikke bare en katt. Man velger ikke hvilken som helst katt når man først skal ha en. Så viss en familie allerede har bestemt seg for at de skal ha en katt, så tar de som regel ikke en gammel sky katt, men en kattunge som de kan "opplære".

 

Du har sikkert sett mye vondt med katter og jeg skjønner at du blir bitter av folk som ikke tar ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til informasjon så fødes det 60.000 katter i Norge hvert år og 40.000 av dem får seg IKKE et hjem... Det sier ganske mye :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det var det som var hovedmålet med innlegget hennes 14.55..

 

Var nok for å opplyse. Hilsen den gale dama over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...