Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Dere som har så stor mage at dette ikke lar seg gjøre, hvordan ordner dere dette? Hva med før man reiser på føden?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg skal føde på Haukeland. Og i et skriv derfra står det at man ikke bør intimbarbere seg fra 1 mnd før termin. For det øker sjangsen for infeksjoner. Og da spesielt ved keisersnitt. Og som det står vet de ikke alltid hvem som ender opp med keisersnitt. Jeg kommer ikke til å bruke tid og energi til å barbere meg når magen blir større.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg barberer som jeg alltid har gjort, bare at jeg gjør det i "blinde" hehe ) Ikke alltid like enkelt, men funker greit. Hadde aldri klart å la det gro der nede. Kommer ikke til å barbere med spesielt for å dra på føden, men gjør det med gjevne mellomrom.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #4 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg barberte meg gjennom begge mine svangerskap, var aldri noe problem å få det til. Det er bare å stå foran speilet, så ser man det man trenger å se:-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #5 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg har forstått det slik at her i Bergen så skal man ikke barbere seg nedentil den siste mnd av svangerskapet. Det er pga at dersom det må foretas barbering pga klipping, eller pga ks så skal de barbere der pga infeksjonsfare. Jeg har ikke helt skjønt hvilke infeksjonsfare det utgjør å barbere seg selv nedentil, i forhold til om fødselslegen gjør det. Men alle får brev fra KK om dette. Men iallefall, i mitt forrige svangerskap så lot jeg det vokse og gro fra jeg var 7 mnd på vei. Da klarte jeg nemlig ikke å barbere der lenger..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #6 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg tar det grøvste... Skal også føde på haukeland, men skal både barbere meg og beholde piercingene mine.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #8 Skrevet 17. oktober 2011 Brasiliansk voksing! Har bestilt siste timen til 11 dager før termin, så er det jo bare se om jeg får tatt den timen eller ikke Siden jeg er førstegangs så regner jeg med at jeg får tatt den
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #9 Skrevet 17. oktober 2011 Hvorfor gidder du bry deg om det så nærme termin? For all del, jeg er veldig nøye til vanlig. Men gidder ikke bruke tid, energi og krefter på det så nærme termin. Og spesielt siden Haukeland fraråder det.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #10 Skrevet 17. oktober 2011 Veldig spesiellt at det kun er Haukeland som fraråder det. Om det er så farlig liksom...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #11 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg satt meg på huk i dusjen å barberte, gikk så fint atte
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #12 Skrevet 17. oktober 2011 Hårene er der for en grunn vet du Jeg syns ikke det er så merkelig at infeksjonsfaren øker ved intimbarbering. Hårene er jo der for å "stenge" veien for ulumskheter. Og de er nok bare flinkere på Haukeland da Men vet du om det BARE er Haukeland som fraråder det? Kanskje du kan sjekke det først da.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #13 Skrevet 17. oktober 2011 Det lar seg gjøre selv om jeg har en gigantisk mage;-) Sikkert fordi min mage ikke er så hard som magen til dere gravide, jeg har stor og myk mage... Høhø... Men jeg fødte plutselig, så hadde ikke tid i forkant å forberede meg til fødsel:-) Under normale omstendigheter ville jeg kanskje stusset litt nedentil, eller ikke brydd meg i det hele tatt. Tror ikke jormødrene glor og dømmer etter hvor mye kroppshår man har, de bryr seg nok lite og dessuten vet de sikkert hvor vanskelig barbering nedentil må være når man er høygravid.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #14 Skrevet 17. oktober 2011 De har iallefall ikke praksis på dette i stav eller på østlandet.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #15 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg bryr meg rett og slett for å føle meg vel. Jeg vet jo ikke om jeg må gå over termin, eller eventuelt hvor lenge. Og jeg tror ikke jeg tør å ta det vekk med en gang etter fødsel akkurat. Og da kan jeg jo gå maaange uker uten å gjøre noe som helst der nede..Derfor tar jeg det så tett opp mot termin. Min egen velvære Har absolutt ingenting å gjøre med å "se fin ut" hvis du trodde det 12:01
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #16 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg kjenner kroppen min så godt at jeg tar det i blinde jeg også
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #17 Skrevet 17. oktober 2011 Bryr det deg hvorfor andre gidder å freshe seg til der nede? Selv om du ikke gidder gjelder ikke det alle.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #19 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg vil bare si gratulerer! At du er opptatt av noe så trivielt og uten betydning så nære fødsel, betyr at du er frisk og rask!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #20 Skrevet 17. oktober 2011 Trivielt? Er du over 40? Vi i den litt yngre garde vil gjerne slippe å ha en skikkelig rufsetufse til og med i den situasjonen!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #21 Skrevet 17. oktober 2011 Så du tror dette har med alder å gjøre? Hva får deg til å tro at damer over 40 går rundt med "rufsetufser"? Saken er at dette er en motegreie, var ikke så vanlig å fjerne hår på musa f eks for 20 år siden. Vurderte det ikke engang før jeg ble 35. Etter det har jeg frisert dusken. Så tøff deg ned litt, det er nok du som har litt lite historisk oversikt. Sikkert fordi du er såpass ung.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #22 Skrevet 17. oktober 2011 er 23 og gidder ikke å barbere meg nedentil... Skjønner ikke at man må være 40 for å la det vær... Ble no frisert uansett pga hastekeisersnitt, og ha fått store plager med inngrodd hår og kviser nedentil, frister ikke til gjentagelse :/
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #24 Skrevet 17. oktober 2011 Det er av den enkle årsak at man trenger ett besøk på treningsstudio for å så at dette er aldersbetinget stort sett. Jeg begynte å fjerne alt hår da jeg var 12! Det er en motegreie, men ingen tvil om at de fleste unge følger denne moten slavisk!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #25 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg er både feit og har stor gravidmage, men barbere meg har jeg gjort annen hver dag gjennom 3 svangerskap, også etter fødsel med et utallige antall sting. Gjør det ikke for å se smashing ut, men fordi det klør og er ubehagelig om jeg lar det vokse ut i mer enn 3 dager. Det øker infeksjonsfare, men det sjansen er jeg villig til å ta. Før og etter fødsel har man nok plager om man ikke skal klø seg ihjel i tillegg. Er viktig at en bruker nye barberblad hver gang om man har fåt rifter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå