Gå til innhold

Forlovelse uten planer om å gifte seg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som synes dette er teit?

Kjenner flere som er forlovet på ørtende året, forlovelsen var ikke "vi har bestemt oss for å gifte oss snart", men "vi har bestemt oss for å kanskje gifte oss en gang i framtida" eller "vi har bestemt oss for at det er oss for resten av livet uten at vi nødvendigvis kommer til å gifte oss".

Er man i det hele tatt forlovet om man ikke har planer om ekteskap?

Personlig synes jeg en forlovelse bør vare max 2 år, etter det er den nesten ikke gyldig lenger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes også det er teit, samme synes samboer. Kjenner til og med folk som sier de aldri kommer til å gifte seg siden de ikke tror på ekteskapet, men likevel er forlovet! Tror noen har misforstått betydningen av ordet...

Skrevet

Vi forlovet oss i september (husker ikke datoen) og gifter oss om noen uker. Ingen vits i å somle når man først har bestemt seg ;)

Skrevet

tror at mange menn frir til dama for å få henne til å slutte å mase om ekteskap. For når man er forlovet, så håper man på senere giftemål. Og da kan mannen utsette det med begrunnelse i penger, hus, tid, andre omstendigheter selv om mannen i utgangspunktet aldri hadde lyst til å gifte seg.

Skrevet

Sakset fra wikipedia om forlovelse:

Skrevet

Tror det er veeeldig viktig for enklete å få en pen ring på fingeren. Selv synes jeg det er latterlig å være forlovet i ørten år:-)

Skrevet

Dere kan synes det er så teit dere vil, kunne ikke brydd meg mindre. Vi har vært forlovet i 13 ÅR vi!! Går til stadighet med planer om å gifte oss, men det har bare ikke blitt sånn. Vi forlovet oss sammen med to andre par, som senere giftet seg og ble skilt ganske fort. Vi har det kjempebra som vi har det og driter langt i hva andre mener ;D

Skrevet

Det er gratis å gifte seg i norge, vi drar ganske enkelt på tinghuset. Eneste utleggene er ringene (som ikke er nødvendig, og de som har vært forlovet siden andre verdenskrig omtrent har stort sett ringer) og en middag til oss og forloverene (heller ikke påkrevet).

Jeg innser at det ikke er slik alle ser for seg en ekteskapsinngåelse, mange har prinsessedrømmen og vil ha storbryllup. Men det ene utelukker ikke det andre. Man kan arrangere bryllupsfesten når økonomien tillater det (kjenner noen som gjorde det 3 år etter de ble gift. De informerte slekt og venner om at de ikke hadde råd til bryllup da de giftet seg, men at det kom med tiden :)

Men når økonomi og andre omstendigheter er mer en unnskyldning for å slippe er man neppe særlig interessert i forslag som løser problemene ;)

10:43

Skrevet

Synes også det er latterlig å være forlovet leeenge uten å gifte seg. What`s the point..?

Skrevet

Spørsmålet er vel ikke om dere har det bra sammen eller ikke, men hvorvidt dere faktisk er forlovet...

Jeg mener nei. Dere er kjærester/samboere. Forlovet er man om man går med gifteplaner. Men det er jo ikke sånn at alle må være forlovet/gift.

At dere har funnet en samlivsform som passer dere betviler jeg ikke.

HI

Skrevet

Her vert forloved i 10 år. Stakars meg det har øydelakt heile livet mitt. Gidder ikkje den papir møja når det skulle gå gale. Har ordna meg slik at blir det slutt så har jeg 50% av alt.

Har ring på finger veit du om det er forlovelsering eller ?

Skrevet

10:57 - vet du at du ikke er likestilt med ektefelle hvis din samboer plutselig faller fra? At du ikke kan sitte med huset, men må løse ut barna med en gang, og at du må betale høy arveavgift mot 0,- for ektefeller?

Skrevet

"jeg mener nei" Hva slags rett har du til å mene noe om jeg er forlovet eller ikke? Maken til hvor mye bedrevitere skal legge seg opp i. Du er nok en drøm for omgivelsene dine.

Hilsen en annen som har vært FORLOVET lenge.

Skrevet

Så du tror ikke det blir papirmølje etter et brudd, selv om du ikke er gift 10:57?? Dersom dere har barn sammen, blir det jo det samme uansett. Ved skilsmisse, skriver du kun under på seperasjons - og skilsmissepapirer. Veeeeldig mye stress det....;-) not....

Uansett, hva er pointet med å ha en forlovelsesring på fingeren, dersom det ikke betyr noe uansett?

Skrevet

Herregud å mye man skal bry seg om. Er det ikke nok at man faktisk holder sammen og elsker hverandre. Hvorfor er det helt bak mål at man ikke har det på papir med en gang? Hvorfor er det så feil at man venter med å gifte seg selv om man er forlovet???

Skrevet

Jeg synes et alternativ til å forlove seg uten å ha planer om å gifte seg er å gi hverandre løfteringer. Så kan det være opp til hvert enkelt par hva løfteringen skal innebære. En forlovelse er jo tross alt en gammel tradisjon, som er "forberedelses tiden" før bryllupet, som hører til å vare rundt ett år. Da synes jeg det blir feil å være forlovet i flere år. Det er ikke alle som vil gifte seg, av forskjellige grunner. Og da kan det jo kanskje være kjekt at man allikevel har et symbol på at man "hører sammen", noe en løftering kan fungere som :)

Skrevet

Jeg har rett til å mene det jeg vil om det jeg vil, jeg. I likhet med deg (du gir jo uttrykk for meninger om omstendigheter du ikke har noe med du også...)

Synes forresten det er artig at du blir så muggen over andres meninger, det tyder jo på at du bryr deg litt mer enn du påstår..

Jeg har allverdens rett til å mene hva jeg vil om hva en forlovelse innebærer!

HI

Skrevet

For dere som syns det er latterlig å være forlovet i ørten år.

Jeg syns det er latterlig å henge seg opp i hvor lenge andre velger å være forlovet.

Skrevet

Absolutt et alternativ hvis man ikke er "helt der" når det gjelder forlovelse og bryllup, men ønsker å markere at man hører sammen :)

HI

Skrevet

10:57

Tar tid om noen nekter og skriveunder skillepapir.

DU HAR SAKT JA TIL GODE OG ONDE DAGER.

FY DU LYVER NÅR DU SKILLER DEG

Skrevet

Hva slags meninger om omstendigheter jeg ikke har noe med har jeg ytret noe om?? 11.02 Og nei, jeg blir ikke muggen.

Skrevet

Du legger deg borti mitt forhold til mine omgivelser.

Og caps lock er alltid en giveaway, det er bare når man blir sur/muggen man tyr til den barnsligheten..

HI

Skrevet

Tror de fleste som gifter seg, bare gjør det for å få penger når mannen dør. Syns ikke det er dette som er kjærlighet, det er egoisme.

Vi har vært forlovet i snart 10 år, og håper virkelig at vi alltid er forlovet. Å gifte seg er bare TRAGISK!

Skrevet

Det var ikke jeg som svarte deg øverst. Jeg tyr til caps lock ofte, men du har vel noen grunne meninger om det også! Ha en fin dag ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...