Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #27 Skrevet 16. oktober 2011 Fikk lokalbedøvelse som var en slags iskald spray. Første gang ihvertfall. Husker ikke om jeg fikk vanlig lokalbedøvelse med sprøyte andre gang. hadde ingen form for bedøvelse under noen av fødslene
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #28 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg fikk disse bedøvelsen når jeg skulle sy, misforsto innlegget litt ser jeg. Fikk liten rift første fødsel og stor rift andre fødsel. Ingen bedøvelse som sagt. ano 23:20
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #30 Skrevet 17. oktober 2011 Jordmor klippet og jeg revnet, null smertelindring siden dette var i pressfasen og lystgassen min var inndratt. Måtte sy i narkose så slapp jo å kjenne noe til det da.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #31 Skrevet 17. oktober 2011 Det sies at bruk av epidural kan være en av faktorene som kan gi risiko for å revne, men det betyr ikke at man revner hvis man bruker epidural. Jeg revnet grad 3c (nesten full ruptur) og fikk bare lystgass. Jeg ble satt igang, da, og fikk et stort barn - dette er vel også risikofaktorer for å revne. Og jeg er overvektig, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være en risikofaktor for å revne (utover at overvektige kan få store barn, men det er jo nevnt for seg). Uansett ville jeg ikke bekymret meg altfor mye for å revne, hvis det er det du mener med å spørre om dette her. Noen har skikkelig uflaks og revner, og det er utrolig kjipt, mens de fleste har en fin fødsel uten annet enn evt. noen pyntesting.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #32 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg revnet grad 2, bakover og innover. Brukte lystgass. Vet ikke hvorfor, spurte aldri om jordmorens tanker rundt dette, men fødselen gikk relativt fort med kun et kvarters pressing. Kanskje det kan bety noe? Eller kanskje noen bare revner lettere enn andre. Babyen var lang og tynn med hodeomkrets på 35 cm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå