Gå til innhold

Inspirert av omskjæringstråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange menn har virkelig problemer med redusert følsomhet på penishodet etter omskjæring? Jeg vil jo tro at for tidlig utløsning er et mye mer utbredt problem en forsinket ejakulasjon pga mindre sentitivitet. Basert på dette vil jeg tro at en evt. redusert følsomhet vil øke den seksuelle nytelsen da man utsetter tidlig ejakulasjon. Eller hur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære vene...

Jeg er hun fra omskjæringstråden med en omskjært mann. Før han fikk "ny" forhud så hadde han redusert følsomhet, og jeg kan love deg at sex var ikke deilig for verken han eller meg. Fikk nesten gnagsår.

Etter at huden nå dekker huden på penishodet, så har vi følsom og deilig sex. Han angrer aldeles ikke, og basert på forum vi begge er på for folk som har hatt det samme problemet, så gjelder dette tusenvis av menn.

Skjønner for øvrig ikke heeelt hva du vil frem til. Sier seg jo selv at redusert følsomhet gir mindre seksuell nytelse, selv om man holder på lenger. Var ikke spesielt deilig for mannen min å ha sex lenge da arret hans flasset og blødde etterpå.

Skrevet

Redusert følsomhet er ikke automatisk lik at det gjør vondt eller er ubehagelig. Nedsatt følsomhet betyr at man ikke får utløsning like raskt. Flassende sår og gnagsår var ikke temaet her, kun redusert følsomhet. forstår jeg det riktig at din mann har operert på ny forhud? Forhuden er uansett ikke oppå penishodet under sex, så skjønner ikke helt at det er så mye mer følsomt for han nå? (Hvis jeg ser bort fra at det er bedre å ha sex uten å ha flassende sår)

HI

Skrevet

Det går an å operere på ny forhud, men dette har mange komplikasjoner, så mannen min kjøpte en liten dings som gradvis strekker huden på penis (Altså det lille han hadde igjen av forhud) slik at det etterhvert (ca. 2 år etter) dekket penishodet.

Etter noen måneder så flasset penishodet hans litt, dette var da den tykke huden som var nødvendig da penishodet hans gnisset mot undertøy og slikt. Etter dette fikk den en mer naturlig farge, ble myk og glansfull og ti ganger mer følsom. Selv om han ikke hadde hatt problemer med flassing og sår, så var forskjellen helt utrolig før og etter.

Forhud gjør sex bedre, da den beveger seg under sex slik at mannen får dobbel nytelse og kvinnen får en "mykere" opplevelse. Husker at sex med han i begynnelsen ikke var noe å skryte av, siden det ble veldig hardt og rart. Nå ruller den over hodet som det er meningen at den skal og jeg slipper sårhet :)

Skrevet

Garanterer at 01:49 er den samme som snakket om at vi ikke var bra nok for omskjærte menn (Selv om jeg selv har en)

Du virker bare veldig lite intelligent. Og om du hadde visst noe som helst så hadde du sett at antall omskårede går NED, ikke opp. Så den teorien holder ikke helt.

Skrevet

Tro hvordan folk hadde reagert på omskjæring om det ikke hadde vært en gammel tradisjon: "Vi har nettopp fått en liten gutt, og nå vil vi gjerne skjære bort litt av tissen hans. Er det OK?"

Barnevernet hadde blitt koblet inn på 1-2-3. Hvorfor blir det bedre av at det er tradisjon?

Skrevet

Det har du helt rett i, 08.31.

Jeg tror samfunnet er redd for å reagere mot det som anses som religiøse tradisjoner, dessverre.

Skrevet

Nå har ikke jeg lest denne andre tråden. Men min er omskjært grunnet medisinske årsaker når han var liten. Mindre sensitivitet når man er omskjært? Skjønte ikke den jeg. Vil nå heller tro det er omvendt?

Her i gården er det ihvertfall 0 problemer med sexlivet og sensitiviteten;)

Skrevet

http://www.circumcision.org/studies.htm

Sier seg selv at om man skjærer bort ting, så blir det mindre følsomt. Det kan føles mer følsomt pga skadede nervetråder, men dette vil gå over til mindre følsomhet for de fleste, dessverre.

Selv om din mann er en av de heldige, så betyr ikke det at omskjæring er fint eller greit, aller minst mot barns vilje. Det er alt jeg vil frem til.

Skrevet

Internett er ei hore. Det ble vist til andre linker som viste fordelene med omskjæring (av menn) og de var visst ikke gode nok, sikkert fordi de ikke var enige med dine synspunkter sammen med de 20000 nervetrådene dine.

Når et så stort antall menn er omskjært sier det seg selv at de fleste har det bra. Hvis alle ble impotente og fikk flassende arr så hadde det vel forsvunnet ganske raskt.

Siden noen nok mener jeg engasjerer meg så voldsomt så kan jeg si at jeg personlig er i mot alle former for religiøse valg som blir tatt i den ene eller andre retningen for barn. Det seg være både dåp og omskjæring.

Slike viktige avgjørelser bør tas av individet selv, når en er gammel nok.

Skrevet

Min amerikanske mann er omskjært. Han sier selv at han er veldigglad for dette. Det er jo først og fremst lettere å holde området renslig når forhuden er borte. Jeg personlig at det er mye bedre å ha sex med menn som er omskjær, og jeg vet at jeg ikke er den eneste jenta som synes at omskjærte peniser er best.

En kamerat av mannen min ble omskjært som 17 åring. Han fortalte at følsomheten ble mye sterkere etter omskjæringen og at samleie ble en helt ny verden etter dette inngrepet. Han syntes sex var sååå mye bedre nå enn tidligere. Og angret kun på at han ikke hadde blitt omskjært tidligere.

Hva er det vi er så redde for her i landet? Tror veldig mange norske menn føler seg "truet" når de hører at damer foretrekker omskjærte menn.

Skrevet

80% av verdens menn er ikke omskjært.

Selvfølgelig kan internett være en hore, men når så mange leger og vitenskapelige studier sier at omskjæring er moralsk forkastelig og fullstendig unødvendig, så velger jeg å tro på det.

At DU ikke tror det er 20 000 nervetråder i forhuden får være ditt problem.

http://www.doctorsopposingcircumcision.org/DOC/statement05.html

Her har du noen komplikasjoner, interessant å se at sår som min mann hadde ikke engang blir regnet som en komplikasjon.

Jeg kan jo snu det du sier; Om det ikke er vanlig med komplikasjoner hvorfor er det så mange tusen menn som bruker ÅR av livet sitt på å strekke forhuden?

Blir så utrolig provosert av barnslige og lite velopplyste innlegg som dine, men skal gi deg applaus for ditt ståsted om ufrivillig omskjæring. Dessverre mange mødre som gir faen og skjærer i ungene uansett.

Skrevet

Jeg mener da at omskjæring ikke kun baserer seg på gammel tradisjon. Mener å ha hørt at omskjæring er omtalt i det gamle testamentet og at det derfor er svært utbredt i blant annet USA. I USA forholder den kristne tro deg mye mer på det gamle testamentet enn her i Norge. Jeg kjenner ikke bibelen godt nok, dette er bare ting jeg har overhørt.

Skrevet

herre min hatt.

her er det mange rare meninger ute å går.

jeg bodde 15 år i usa og sex med omskårede menn var ikke noe å skryte av, for ikke å snakke om den aggresive holdningen omskjårede har mot de som ikke er det. jeg ble fort tørr og sår.

men mest av alt har jeg noe i mot den dobbeltmoralske holdningen at det er helt greit å omskåre gutter, mens det er djevels verk å omskåre jenter, når det i realiteten er mye av det samme som skjer.

hadde likt å sett hva som hadde skjedd om en mann sa han foretrakk omskårede kvinner fordi de er rensligere og finere å se på.

Skrevet

Herregud det går da ikke an å sammenligne omskjæring av gutter med omskjæring av jenter. Er STOR forskjell. Jenter som er blitt omskjært ER lemlestelse fordi de har problemer resten av livet med blant annet smerter ved samleie. Disse kvinnene bloir omskjært først og fremst for at de ikke skal kunne nyte seksuelt samleie. Det er å undertrykke kvinner på det groveste og skal ikke akspeteres av den vestlige verden.

Omskjæring av gutter foregår også med lokalbedøvelse og er ikke noe som vil få konsekvenser for guttens liv. Det hender noen ganger at det oppstår infeksjon ja, men derfor også viktigere at det ikke ulovligjøres slik at det kan foregå under kontrollerte forhold på sykehus og lignende. Hva med mødre som tar hull i ørene på sine døtre? Kan også oppstå infeksjon av dette.

Skrevet

Nå ble jo omskjæring vanlig i den vestlige verden som en "kur" mot onani på 1800 tallet, så er vel ikke noen tvil at den nedsetter følsomhet betraktelig.

Skrevet

ALLE former for omskjæring på kvinner er ulovlig, selv et lite stikk med en nål (Hvor målet er en dråpe blod) det finnes mange grader av kvinnelig omskjæring, noen er akkurat som mannlig.

Dette er ulovlig.

Omskjæring har store konsekvenser for gutters liv jo.

Er også imot hull i ørene på barn, men dette kan ikke sammenlignes da kjønnsorganer er hakket mer personlig og hakket verre om noe skjer.

Skrevet

Uten å ha lest hele tråden, sier jeg meg enig med den siste her. Det var en kur mot onani ja, og den funker. Har hatt en kjæreste som var omskjert, og han hadde ikke mye nytelse av onani, eller ting andre menn liker med sex. Større krav til at det skal være vått, ikke bare normalt vått, og irritasjon og frustrasjon over å ofte ikke klare å komme, eller bare måtte gi opp. Utrolig dumt at det er så vanlig i verden å ødelegge penisene på den måten.

Skrevet

Hvem er denne DU, som du skriver til, ano 16.14?

HI

Skrevet

Skrev til 16:01 som mente det ikke var komplikasjoner. Dette er en løgn. Sa også at flesteparten av menn her i verden er omskjært, det er også en løgn.

Skrevet

Hva ER det med deg, da? Har vel ikke sagt at 80 % er omskjært? Jeg sier heller ikke at det ikke er 20000 nervetråder i forhuden, jeg bare henviste til deg og at du nevner det hele veien.

Men hva vet jeg, jeg er jo bare barnslig og lite velopplyst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...