Gå til innhold

Må rier være dødsvonde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mest sannsynlig rier nå og de kommer jevnt, men er ikke sånn at jeg må puste meg igjennom ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, noen slipper jo sånn passe greit unna. Hvor tett kommer de og hvor lenge varer de? Jeg hadde greie rier i timevis før de ble vonde og jeg slet med å puste meg gjennom dem.

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

jeg har født 3 barn, og aldri hatt en dødsvond ri!

Lykke Til!!!! <3

Skrevet

Mine rier har ikke vært dødsvonde. :)

Lykke til!

Skrevet

MIne har økt etterhvert. Begynte ganske forsiktig

Skrevet

Har hatt 2 vonde tak på 5 minutter nå. Men kjenner heller ikke at de starter oppe og går nedover. Er bare helt nederst i magen og i ryggen

Skrevet

Det er lurt å ta tiden på dem, men dersom du har to vonde på 5 minutter, så ring føden.

Skrevet

Jeg har snakka med føden. Sa jeg hadde hatt 5-6 rier den siste timen, men ho sa jeg skulle vente til det var fem minutter mellom og ho regna med å høre fra meg i løpet av natta

Skrevet

jeg opplevde ikke rier som dødsvondt i hele tatt...tannepine e verre!!! er vel for person til person hvor vonde dei er :) masse lykke til!!!

Skrevet

Rier trenger ikke å starte oppe og gå nedover. Mine var som dine, nederst i mage og rygg. Dessuten er rier milde i starten slik at kroppen skal venne seg til smertene.

Skrevet

Så spennende, lykke til!!! Så heldig du er som snart blir mamma (igjen?) :-)

Skrevet

Det normale og optimale er at det begynner slik som du gjør akkurat nå! Dødsvondt trenger det ikke bli, men når de kommer litt tettere 2 min mellom kjenner du de sterkere. Har nok lyst å puste litt da og tenker at du må komme deg på sykehus!

LYKKE TIL!

Skrevet

Ho sa også det var bra det kom masse slim.

Er første gang så derfor jeg lurer :P

Skrevet

Dette går rette veien :) Lykke til :) Gøy med fødsel og baby :) Om noen timer vagger du rundt med diger bleie og nettingtruse, med baby i armene ;)

Skrevet

Det begynner mildt. Husker jeg tenkte "er det ikke verre?! Dette er jo ingenting!". Og så ble det verre...og så ble det enda verre...og til slutt trodde jeg seriøst at jeg skulle dø;)

Bare vent;)

Skrevet

Da jeg var gravid første gangen, så sa min tante at rier var 10 ganger verre enn skikkelige menssmerter. Jeg tenkte da at jeg kom aldri til å overleve det der, for mine menssmerter var av en annen verden.

Jeg ventet og ventet, har fått to barn, og aldri opplevd de der greiene der. Det ble ikke engang så galt som menssmertene :)

Skrevet

Jeg har ikke hatt rier,har ikke kjent det,tro det eller ei..

(to fødsler)

Hadde bare regelmessige ''kynnere'',for å si det slik.

Så det oppleves forskjellig.

Noen har vel dødsvonde rier,andre kjenner det godt,mens noen kanskje bare har murringer,eller slike som meg,som ikke kjenner noenting ;)

Hvordan går det?

Skrevet

Smertene ga seg :( Skjønner ikke noe jeg. Kommer fortsatt masse slim og har konstante kynnere da

Skrevet

Dødsvonde var ikke mine før ca 30-60 minutter før de var født. Men hvis jeg hadde ventet med å dra til sykehuset til det gjorde dødsvondt hadde jeg født barna mine hjemme eller på vei til sykehuset.

Skrevet

Spis og hvil deg, de kommer tilbake.

Skrevet

Nei, det må de ikke, spesielt ikke i starten.

Jeg syns ikke det var vondt overhodet når de begynte, og jeg har jo hørt at man vet når man har rier. Vel jeg var veldig i tvil, så det endte nesten med at vi ikke rakk sykehuset før ungen var ute.

På slutten var det jo selvsagt vondt, men jeg var forberedt på de verste smerten i verden, men de kom ikke før hodet skulle ut. Det var DØDENS VONDT. Men heldigvis fort overstått. Hadde ikke bedøvelse da. Kan hende det hadde blitt litt mindre vondt med epidural eller noe.

Med nr.2 var de litt vonde fra starten av, men jeg var likevel ikke 100 % sikker, selv om jeg har hatt rier før. Men jeg hadde hatt menssmerter noen dager før fødsel, så jeg hadde nok modnet litt gradvis uten å ha merket det noe særlig.

Ble en ganske rask fødsel med nr.2 også.

Synes riene er overkommelige jeg, selv om det er ubehagelig og slitsomt når de har vart en stund. Men hodet til babyen som sprenger på er en smerte jeg aldri før har kjent på, sånn rent fysisk.

Men det var helt fantastisk å føde likevel. Den følelsen man sitter igjen med etter å ha født er ubetalelig! Tror nesten det blir bedre jo mer smertefullt det har vært. Kroppen produserer mer endorfiner for å redusere smerter, og jo mer smerte, dess mer endorfiner. LYKKERUS! Virkelig!!

Skrevet

Jeg kjente dem forresten bare i korsryggen i starten. Det strammet seg veldig, akkurat som noen strammer et belte rundt magen. Kjente lite nederst i magen egentlig.

Kommer det i "tak" og at de kommer høvelig regelmessig, så er det nok rier.

Skrevet

Men er det normalt at det kommer slim i 3 dager med blod (ikke friskt)? Og etterhvert gulaktig slim.

-HI

Skrevet

Er det ganske tykt? I så fall er det nok slimproppen:-)

Skrevet

Kan være deler av slimproppen, at den går litt etter litt. Du kan ringe sykehuset eller din jordmor og spør slik at du slipper å bekymre deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...