Gå til innhold

Hadde dere syntes det var greit...

Anbefalte innlegg

Skrevet

at mannen dro på tur til Thailand med 2 single kompiser i 2 uker, uten familien? Eller hadde dere forventet at ferien ble forbeholdt familien?

Trenger synspunkter og hvorfor/hvorfor ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis min samboer hadde blitt invitert til Thailand med to kompiser, så hadde jeg vel egentlig tenkt : " Så deilig! Kos deg"

Jeg ville unnet han det, fordi han jobber hardt og mye, og fortjener å slappe av. Selvfølgelig skulle jeg gjerne vært med, men det er jo bra å få litt tid fra hverandre :)

Nå skal det også sies at jeg stoler 150% på min samboer, og vi har det utrolig godt sammen. Denne situasjonen ville jo vært helt annerledes hvis jeg ikke hadde stolt på ham, og han var en tulling.

Så du må nesten se det an selv :)

Skrevet

Nei det syns jeg faktisk ikke er greit. En langhelg med gutta hadde vært greit, men to uker til Thailand? No way!

Skrevet

Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot gutteturer, men to uker uten familie hadde jeg ikke satt spes pris på, nei. Saken hadde nok stilt seg annerledes dersom vi ikke hadde hatt barn, men iom at vi har to stk så hadde jeg satt ned foten og blitt både sint og lei meg fordi han ikke prioriterte ferie med familien.

Så sant dere ikke har penger til at han også tar med dere to uker på ferie da?

Nå kjenner jeg verken mannen din eller de to kompisene han skal reise med, så utroskap spm jeg føler at ligger litt i spm her kan jeg ikke uttale meg om.

Skrevet

Jeg hadde ikke syntes at det var greit.

2uker i Thailand koster en del, og tar jo mye av hans ferie. Vi vil jo gjerne og tilbringe litt tid sammen med mannen og reise utenlands.

En helgetur gjør meg ingenting, men syns at feriene er forbeholdt familien.

Skrevet

Ser ikke problemet.

Skrevet

Aldri i verden!! Nei en sånn ferie er forbeholdt familien her i huset. Helt greit med småturer og slik men 2 uker? Nope! Min mann hadde forstått det selv og takket nei, så dette er takk og lov aldri noe jeg kommer til å måtte nekte han :D Er i grunn veldig imot å nekte mannen noe..

Skrevet

Hvis ikke turen går på bekostning av felles oppsparte midler eller det daglige budsjettet, så ville jeg ikke reagert. Har han spart penger til denne turen, så hadde jeg ønsket ham god tur:-)

Hvis ikke, fikk han spare opp penger til han hadde råd til en slik dyr reise.

Skrevet

Det gjelder ikke min mann, men diskusjon mellom venninne og hennes mann. Han diskuterer seg blå på at han SKAL dra på 2 ukers ferie til Thailand sammen med to single kompiser, som aldri har vært gift og er ofte på byen og tar med diverse damer hjem. Sier seg selv at han ikke kommer til å gå for seg selv hver kveld når kompisene er på baren og sjekker jenter for å ta med på hotellrommet. Hun sier ikke at han kommer til å være utro, men fristelsen og terskelen for å si "nei" blir mye mindre når man går på en strippebar, inntar god del alkohol og kompisene sjekker damer rundt deg.

Samtidig synes mannen at det er for dyrt for familien å dra på sydentur i 1 uke. Siden han allerede har "øremerket" pengene til Thailand-turen. De er i full jobb begge to, og har et barn i tenårene. Ordninga deres blir slik at mannen skal kose seg rundt lettkledde 18-åringer i Thailand, mens familien må ta til takke med en helgetur på hytta i løpet av vinteren.

HI

Skrevet

NEI. Fordi jeg elsker Thailand og om han skal dit skal jeg også dit!!!

Og kompiser - 2 uker i Thailand - vi vet jo hva som kommer til å skje ;-D Horebarene er overalt, OVERALT. Bare å håpe at mannen sin er flink til å motstå fristelser i fylla for jentene i barene de gir seg IKKE. De spiller på alt de har.

Og husk at HIV - smitte florerer i Thailand. Jeg ville nok ønsket at min skulle testet seg etterpå - fordi jeg kan ikke stole på ndre enn meg selv når det kommer til egen helse.

Skrevet

For min del kunne mannen min ha reist, men både han og kompisene hans er "for gamle" til å reise på sånn syden-guttetur. Da måtte det vært noe annet som lokka, noe motorrelatert, spennende og eksotisk jakttur eller no sånt.

Dersom det gikk på bekostning av familieøkonomien og ferie for barna hadde det ikke vært ok, men det skjønner vel enhver fornuftig og voksen mann, så i et sunt og voksent forhold tror jeg ikke dette er et reelt dilemma engang.

Skrevet

Min type lo rått her når jeg leste dette til han - en mann reiser tydeligvis ikke på kompistur til Thai fordi han er årets mann ...;-P

Skrevet

Om han hadde ubegrenset tilgang på penger og feriuker ja.

Men om han er som min mann, med 5 uker ferie ila året, og normal økonomi. Nei.

Skrevet

Det er snakk om at denne mannen er i 50-årene, og kompisene er mellom 30 og 40.

HI

Skrevet

Guttetur, ja. I to uker, nei...

Vi har ikke mer ferie tilgjengelig enn at den må brukes på familien, synes jeg. Men det hadde vært helt greit å stikke av en langhelg, bare han unte meg det samme (noe han selvfølgelig gjør..).

Skrevet

På generelt grunnlag syns jeg sånt er helt greit, men det hadde ikke vært greit i vårt tilfelle i den økonomiske situasjonen vi er i nå. Vi har på ingen måte dårlig råd, men det betyr ikke at vi bare kan hive oss rundt og reise på en lang ferie, fordi vi er fem i denne familien. Så hvis min mann hadde antydet noe lignende nå, så hadde mitt svar definitivt blitt nei.

Men nå vet ikke jeg hva slags økonomisk situasjon dere er i, eller hvor mange barn dere har, men hvis det ikke er noe problem økonomisk, eller at du er alene med barn i to uker, ser jeg ikke at det er et problem.

Skrevet

Nå har vi fire barn og en logistikk som krever to foreldre så han ville aldri tenkt tanken engang. Hadde han foreslått noe sånt hadde jeg seriøst trodd jeg hadde fått hans ukjente tvilling i hus, mannen min ville aldri foreslått noe sånt.

Men han skal avgårde med noen kamerater på guttetur nå i slutten av måneden, fra torsdag til søndag, det er selvfølgelig helt greit. Slike ting er det en selvfølge at er greit, vi spør ikke om lov engang, bare planlegger i god tid så det kan tilrettelegges rundt at en voksen mangler den helga.

Om jeg hadde hatt en mann som hadde foreslått noe sånt så hadde jeg nok sagt det var greit når vi hadde ett og to barn, men ikke nå som vi har fire. Vi har valgt å få fire barn på drøye 7 år og det er mye oppfølging, kjøring, henting, middagslaging, handling klesvask osv videre som skal gjøres på en uke. Ingen av oss kunne stukket av fra det ansvaret i to uker, ingen av oss hadde kost oss på ferie alene så lenge.

Skrevet

Ingen som oppfatter det at kompisene som han drar med er 20 år yngre og horebukker som et problem her altså?

Skrevet

Hehe.. Det hadde ikke blitt aktuelt.

Min mann er en egotripper av rang og kunne FINT unnt seg en slik tur mens jeg satt hjemme å strukket.

Men han hadde ikke for sitt bare liv taklet at jeg hadde tatt en tilsvarende tur.

Så etter jeg begynte å gjøre regneskap og forlange nøyaktig samme utfart av huset har min mann blitt svært stuekjær, hehe..

Skrevet

12:35 - my point exactly. Når dama i denne familien reiser noe sted, så er det alltid sammen med barnet. Han akter ikke å "passe" barnet så hun kommer seg på jentetur en helg eller en uke. Har inntrykk av at svært mange menn har ensidige regler for seg selv, som ikke gjelder for resten av familien.

HI

Skrevet

Tenkte ikke tanken engang, i og med at jeg så situasjonen som om det var min mann som skulle reise - han stoler jeg på.

Når jeg ser situasjonen som noe som gjelder et annet par, med en mann jeg ikke har noe grunnlag for å vurdere - ja, det lukter litt ugler i mosen....

Skrevet

Jeg synes det er drøyt at mannen skal ha to uker ferie uten familien, selv om jeg ikke har noe i mot at gubben reiser av gårde på tur med kamerater innimellom. Jeg oppmuntrer ham faktisk til det.

Hvis det er noe spesielt de skal (f.eks. klatre, oppfylle en eller annen drøm som har vært der lenge e.l.) er det kanskje, men bare kanskje, litt annerledes.

Når skal du dra to uker til et fremmed land med venninner? Hadde det vært greit tenker du?

Skrevet

Naive damer! Det lyser sex-tur.

Menn som drar i flokk til Thailand og Brasil, skal ha seg. Punktum.

Har dere lest boka om Harry Hole i Thailand?

Fritzel dro også på guttetur til Thailand. Mens Elisabeth og de 3 barna satt innmurt i kjelleren.

Skrevet

Min eksmann har vært på tur i et land i østeuropa fordi han skulle motta legetjenester der, som (riktig nok sant) koster 1/3 av det de gjør i Norge. I ettertid viste seg at han var registrert på noe tilsvarende match.com i det landet, og drev og hora rundt mens jeg satt hjemme i full jobb med 2 små barn, hus og diverse. Han har også vært i Thailand og så etter ferieleiligheter før det, uten at jeg vet hva som foregikk der. Jeg hadde overhode ingen grunn til mistanke før han dro, og han har bestandig sagt at utroskap er noe uakseptabelt, og hvis jeg var utro så gikk han på dagen.

Hadde ikke latt mannen dra på en sånn tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...