Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Altså,,om man kan få flere barn! Er det ikke litt egoistisk å bare få et barn, Tror det er bra å ha søsken når man vokser opp, slippe å være alene når foreldrene blir gamle og borte. Dette er altså ikke rettet mot de som ufrivillig har et barn.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Man er faen egoistisk uansett hva man velger. Man er ego om man bare vil ha et barn, man er ego om man velger å få flere barn. Kan ikke folk bare får lov til å velge selv uten å måtte bli kalt for egoistisk? Mange som har vokst opp uten søsken, som da har klart seg bra.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Det er da nok mennesker i verden, ser ikke at det skal være mer egoistisk med ett barn enn med flere. Det å få barn er i utgangspunktet et rent egoismeprosjekt uansett. Når det er sagt, jeg håper jeg får to, nettopp av de årsakene du lister opp. Klarer bare ikke å se at det er mer egoistisk å tenke annerledes...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Ser bare ulemper med å ha bare et barn. Og av de jeg kjenner som bare har et barn må jeg si at disse barne ofte krever mye mer enn barn som har søsken, og det er litt slitsomt når enebarn som oftest aldri kan dele med andre barn. Litt sånn mitt,mitt og bare mitt.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 "Er det greit å bare få et barn?" Hva er det for et idiotisk spørsmål?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Helt enig. Synes enebarn ofte er mer egoistiske og eiesyke enn andre barn. Som om enebarn tror de skal prioriteres fremfor andre? Nei takk.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Det må da være helt greit. Regner med de med ett barn har vett til å sosialisere barnet sitt, uansett om situasjonen er frivillig eller ufrivillig. Selv har jeg alltid ønsket meg flere barn, og har to. De har mye glede av hverandre, men de krangler også mye. Jeg tror at den aller beste perioden av livet å ha søsken, er når foreldrene blir syke og/eller gamle. I andre situajsoner kan man alltid sørge for å invitere flere. Det er lov å invitere slekt og venner både i selskaper og til jul, men det å besøke og stelle for syke/gamle, er vanskelig å be venner om. Selvsagt har vi et helsevesen, men det er litt lite sosialisering der. Litt for mye løpebånd.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg ser bare ulemper ved å ha fem barn, jeg. Det betyr ikke annet enn at JEG synes det, andre har en annen mening. Kan du forstå det?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 Om jeg kan få fleste enn et barn skal jeg selvklart det. Vil helst ikke ha kun et barn. Men sier meg vel fornøyd med to.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #10 Skrevet 13. oktober 2011 Hvor mange enebarn kjenner du 22:55 som begrunner ditt svar??
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #11 Skrevet 13. oktober 2011 Men nå er det ikke barnets feil, er det? Det er jo foreldrene. Selv vet jeg om barn med flere søsken, som er slik som 22.55 beskriver. Fordi dem har søsken, og hater å deler, så er det mye slossing og mye mitt mitt mitt. Så uansett hvor mange barn man har, så er det fordeler og ulemper. Det går rett og slett ikke an å spørre om det virkelig er greit å bare ha et barn. Dummeste spørsmål jeg har sett her i dag.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #12 Skrevet 13. oktober 2011 Både jeg og samboer er enebarn. jeg hadde en fin oppvekst. Syns det er veldig her inne på dib at man skal ha minst 2 barn, men ikke mer enn tre. Men det kan være veldig godt å være en liten familie. Søsken er heller ingen garanti mot ensomhet når man blir gammel.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #13 Skrevet 13. oktober 2011 Kan man få fle barn synes jeg også det er egoistisk å velge kun et barn. Tenk litt på barnet da.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #14 Skrevet 13. oktober 2011 Så hvis mor sliter så fælt med feks sosial fobi.Så burde hun få ett barn til slik at barnet får søsken.Det må jo følges opp også .
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #15 Skrevet 13. oktober 2011 Selvfølgelig er det greit. Hvem er jeg (vi?) som skal bestemme hvor mange barn andre skal trykke ut av vagina??
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #16 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har en søster som bor i et annet land, sees kanskje en gang året...så hvis min mor fikk to barn av de grunner du nevner, altså at jeg skal slippe å være alene når mine foreldre dør eller blir gamle, så tok hun jammen feil. Men jeg er overhodet ikke alene, har gode venner som også stiller opp for meg
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #17 Skrevet 13. oktober 2011 Har så klart forståelse for de som sliter psykisk og som sagt de som ikke kan få flere barn. Men de som ikke orker fordi det er så "slitsomt" med barn eller de som ikke vil føde på nytt fordi deres fødsel var mye ærre enn alle andre, der har jeg ingen forståelse!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #18 Skrevet 13. oktober 2011 Ser at det er mange her inne som trenger å gå og legge seg før dem snakker uten å tenker. "Så hvis mor sliter så med feks sosial fobi.Så burde hun få ett barn til slik at barnet får søsken". Håper virkelig at dette er ironisk ment....hvis ikke...wow. Litt av en tankegang!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #20 Skrevet 13. oktober 2011 Og min mann, og mine barn etc, etc..... 23:01
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #21 Skrevet 13. oktober 2011 På en måte er det ikke greit for meg å bare få ett barn,Men når jeg har det sånn som jeg har det i dag så klarer jeg ikke å se for meg et barn til.Og jeg tørr heller ikke føde vaginalt.Kan jeg få en garanti fra sykehuset om å få keisersnitt?Hvis mor lurer på om hun vil klare å følge opp ett barn i barnehage og skole hvordan skal hun klare to?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #22 Skrevet 13. oktober 2011 Og det jeg synes er utrolig egoistisk er mødre som prioriterer karriere fremfor å få et barn til.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #23 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg er en av dem som bare har bestemt meg for å ha et barn. Uten noe som helst grunn. Vil bare ikke ha et barn til. Holder rikelig med et. Trenger ikke at noen skal forstår det, for det er noe jeg selv har valgt, og det holder jeg fast på.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #24 Skrevet 13. oktober 2011 Dessuten kan du dra den så langt du klarer; er det virkelig greit å få barn hvis du ikke har utdannelse/jobb?, er det virkelig greit å få et barn hvis du ikke er i fast forhold?, er det virkelig greit å få barn hvis du ikke eier bolig?, er det virkelig greit å få barn hvis du er/kan bli syk? osv osv.... Ikke mange av oss som kvalifiserer da.. Kanskje ikke du selv engang, HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå