Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Grattis, hva har du gjort for å klare det?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Grattis =) Feel free to share your secret
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Kvittet deg med mye vann med andre ord?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Ikke lavkarbo nei. Har slitt sånn med å ta meg.. Men nå har jeg brukt stepmaskina hver dag. 30.min.60 sit ups. 30 armbøy med lette manualer Spist skyr jordbær til frokost,mellomåltid,vanlig middag,og skyr til kvelds. Har spist så mye gulerot å kål som jeg har orket Masse vann.. Yes..tror ikke det er sant! HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Gjorde jeg også når jeg hadde tannpine, masse skyr funka bra! Dessverre kommer de raskt på igjen når man lever "ekstremt". Men flott du har blitt mer aktiv da
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 2,2 kg tilsvarer omtrent 15.400 kcal. Tatt i betraktning v at en kvinne i normal aktivitet forbrenner omtrent 2000 kcal i døgnet skal du ha trent myyyye for å ha gått ned 2,2 kg på 3 dager, selv om du ikke har spist noen ting. Sansynligvis har du tømt tarmen og mistet en del vann. Det er selvfølgelig gøy å miste mye vekt de første dagene, men det har lite med tap av fett å gjøre. Om du har løpt hardt i mer enn 5 timer om dagen eller tilsvarende uten å ha spist spessielt mye blir det noe annet, men det er vanlig å tro at man går ned mye mer enn det som er tilfellet. Du skal være ekstrent streng med deg selv og trene ganske mye om du skal gå ned noe serlig mer enn en kg fett i uka.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg vil tro det er endel vann som har rast av...det er vel sånn når man begynner å ta av. Så går det fort. Så stagnerer det. Men jeg har langsiktig mål. Vil gjerne forandre livsstilen litt. Det har skeiet ut helt siden i sommer. HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #10 Skrevet 13. oktober 2011 - 1,7 kg på 2 dager... Er syk:( Lever på pinex forte og det vannet jeg greier å drikke ved siden av...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #11 Skrevet 13. oktober 2011 19.33 huffa stakar. Det høres ikke bra ut. Jeg er desverre motsatt hvis jeg er syk. Spiser alt jeg kommer over! Go bedring til deg. Finn noe godt å spis! HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #12 Skrevet 13. oktober 2011 Det gjør jo ikke så mye om du går ned så mye i begynnelsen, bli bare ikke for deprimert om du går opp igjen en kilo eller to om noen dager. Det er jo greit å huske også når man når målvekte at disse kiloene kommer tilbake med en gang du begynner å spise noemalt. Det kan derfor være lurt å ta høyde for t du kommer til å gå opp et par kilo med en gang du bgynner å spise normale. Det er som det skal være og dreier seg bare om vann og tarminnhold. Gå ned et par kilo mer enn du strengt tatt har planlakt så ender du sansynligvis nær målet når du begynner å spise vanlig igjen.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #13 Skrevet 13. oktober 2011 Det går vel over:) har ikke matlyst og det likner ikke meg, hehe... men takk for det! Lykke til videre med slankekuren! Jeg må også gå ned noen kilo og endre kostholdet mitt. Må bare finne ut av hva som er bra for meg...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #14 Skrevet 13. oktober 2011 19.38 ja jeg er veeeldig forberedt på at noen kilo vil komme tilbake. Hehe..ville bare prøve en kick start. Så får vi se hvor jeg ender hen. Jeg er alt for gla i mat,til å slanke meg lenge. Men jeg har egentlig vært en jogger fram til i sommer(utrolig hvor fort kiloene kommer) Har vært lite aktiv. Har gått opp ca 5 kg siden da. Men nå er det full skjerpings. Skal dra med mannen å..vi har alltid trent sammen før. HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #15 Skrevet 13. oktober 2011 19.40 Ja det håper jeg..sjit å være syk! Vi er alle forskjellige. Så det er vel forskjellig måte å gå på en liten diett å(hva som passer den enkelte liksom)..Jeg vet ikke hvordan det går videre med meg. Føler meg litt bestemt nå..så kryss fingrene Ho-hoooi! Bli frisk som en fisk...fisk blir middagen imårra! HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #16 Skrevet 13. oktober 2011 "Men nå har jeg brukt stepmaskina hver dag. 30.min.60 sit ups. 30 armbøy med lette manualer ;)" Ikke for å ødelegge motivasjonen din, men det er nok kun kostholdet ditt som har gjort at du har gått ned. Det er ikke mange kaloriene du forbrenner med denne treningen. Situpsene og armbøyene ligger kanskje under 100 kcal. Stepmaskinen gir litt mer. Jeg vet ikke hva du spiste før, men Skyr inneholder mye proteiner og få karbohydrater. Karbohydrater er med på å binde vann i kroppen. Med færre karber har nok kroppen sluppet en del vann. Dersom du har drukket mer enn før, så er dette også med på å gjøre slik at kroppen binder mindre vann. Uansett så er det bedre med litt trening enn ingen trening. Men ikke baser deg på at situps skal gi deg flatere mage eller forbrenne kalorier. Det gjør de nemlig ikke. Situps dreper motivasjonen og skuffer folk. Finn deg heller andre øvelser som involverer flere muskelgrupper. Det er muskler som forbrenner energi. Øker du muskelmassen, øker forbrenningen og du blir raskere kvitt fettet.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #17 Skrevet 13. oktober 2011 20.17 Hahaha..jeg må le litt. Nei du ødelegger ikke motivasjonen min. Jeg har tatt maaange sit ups iløpet av mitt liv. Spillt handball i 20 år. Og nei det skal sies at jeg har aaaaldri hat vaskebrett. Men med sit ups da blir jeg veldig svett...og løftingen av manualene strammer armmusklene...det går faktisk ikke mange dagene før man kjenner virkningen av de Jeg trives godt med den treningen jeg gjør nå..og imorgen skal jeg skru på musikk å danse..el lete fram step-plata å steppe litt. Jeg varierer serru...jeg varierer Hurra for motivasjooooon! HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #18 Skrevet 13. oktober 2011 Svette er ikke en måleenhet for energiforbruk. Tar jeg på meg en varm genser, kan jeg begynne å svette. Tar jeg meg en varm dusj, kan jeg svette....osv. Situps er nesten bortkastet. I tillegg trener vanlige situps gjerne hoftebøyerne mer enn magen, i hvertfall dersom det er så lett for deg at du kan ta mange repitisjoner. Kansje denne treningen hjelper deg litt ned i vekt den første uken, men etter dette gir denne treningen deg nok ikke noe annet enn god samvittighet. Men mentalhelse er jo også viktig.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #19 Skrevet 13. oktober 2011 Er da klart at noe trening er bedre enn å sitte i soffaen! Situps har ingen virkning? Kommer jo an på hva man vil oppnå.. Nei du går ikke akkurat vesentlig ned i vekt, men ved å ta situps vil man bli strammere og evnt få en bedre holdning! Særlig hvis man også trener kjernemuskulatur i tillegg step er en god måte og komme i gang på og er med i de 30 min akt om dagen, keep going Hilsen fysio
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #20 Skrevet 13. oktober 2011 20.32 hvorfor bryr du deg så hardt om hvordan jeg trener? Sit ups er da vel go trening? Da kan du jo fortelle meg hvor du har disse faktene fra? Jeg har trent i mange år. Å alle steder jeg har trent,så har vi alltid tatt sit ups,å armhevinger. Man styrker mange muskler med sit-ups. Det er klart det er mange måter å utføre en øvelse på. Syns kanskje du prater litt tull. Men greit det,noen må jo d å HI PS: jeg syns det er deilig å kjenne at jeg svetter litt...istedet for å sitte i sofaen å gjøre noenting. Svetter man i treningen så forbrenner man! ..
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #21 Skrevet 13. oktober 2011 Thank you fysio!!! Hehe..målet mitt er jo å stramme opp litt her å der. Å mister jeg noen kilo underveis er jo det bare positivt! HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #22 Skrevet 13. oktober 2011 @20:37 Dersom man tar hundrevis av tradisjonelle situps i løpet av en uke/dag, så bedrer man ikke man ikke holningen, nettopp fordi man ender opp med strammere hoftebøyere. Trener man andre basis øvelser, som involverer mange muskelgrupper, så trener man ofte magen/kjernemuskelaturen også. (Chins, benkpress, ro-øvelser, skulderpress med manualer, markløft osv) Da trenger man ikke "kaste bort" mye tid på situps. Man trener flere muskelgrupper samtidig, med få øvelser og du styrker kjernemuskelaturen dersom du trener med manualer/frivekt. Jeg ville da kanskje ha tatt planken eller noen crunches i tillegg. 20:43(hi). At man har gjort noe i mange år, trenger ikke å bety at det er rett/best:) Kroppen tilpasser seg den motstanden den møter. Derfor må han hele tiden øke vekten for å øke i styrke. Dersom du bare øker antall situps, så blir dette utholdenhetstrening og ikke styrketrening. Linker: http://fitnessbloggen.no/ovelser/situps/ http://fitnessbloggen.no/situps-ryggsmerter/ http://fitnessbloggen.no/kutt-ut-situps/ http://fitnessbloggen.no/situps-og-andre-mageovelser-har-ingen-effekt-pa-magefettet/ http://fitnessbloggen.no/beste-mageovelse/ http://fitnessbloggen.no/treningsprogrammet-for-deg-som-vil-trene-hjemme/ Dette var bare noen av sakene angående situps på ett forum, jeg kan godt finne flere fra andre steder.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #23 Skrevet 13. oktober 2011 er det lov å spørre om hvor mye du veier? jeg vil også neeeed
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #24 Skrevet 13. oktober 2011 Og igjen angående svetting. Du trenger ikke forbrenne noe særlig fordi om du svetter. Svette har med varmeregulering å gjøre. Kroppen forbruker mer energi i lave temperaturer enn i høye, man svetter ofte mindre i vanlig aktivitet om vinteren enn om sommeren.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #25 Skrevet 13. oktober 2011 Absolutt enig at man skal trene stabiliserende og kjernemuskulatur i tillegg, men å si det ikke hjelper er feil! Hvis man kikker på musklenes inovasjon og utfører dem korrekt sier det seg egentlig selv at man vil bli sterkere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå