Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Med yngstejenta brukte vi ganske lang tid på å finne navn og å bestemme oss helt. Stod mellom 2 navn en god stund. Og det skjer at jeg angrer på at vi ikke valgte det andre. Særlig etter at noen bekjente som fikk bare et par mnd etter oss valgte det navnet vi ikke tok... Håper litt på at vi får en jente til, så kan vi bruke det navnet på henne :-D
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Angrer litt på e-endingen. F.eks. Helene istedetfor Helen. Men det var bare et eksempel med et annet navn.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Ja, en liten periode. Var fryktelig usikker og vinglete. Hadde lyst til å bytte en periode også, men det ble for tåpelig fant jeg ut. Nå kunne de ikke ha hett noe annet og jeg er veldig glad for at vi valgte det vi gjorde!
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Har hatt perioder hvor jeg angra i starten med alle tre, men aller mest fordi det var så vanskelig å bestemme navn, og så følte jeg hele tida at vi hadde valgt feil. :-) Har ikke tatt så lang tid før jeg har slått meg til ro med navna vi valgte og det er jeg glad for nå :-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Hva heter den siste? Bersvend, Ravngunn og ?
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Oda Margrethe heter vesla :-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 Angrer på at vi valgte for like navn. Mikael og Gabriel. Men angrer ikke på selve navnene.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #10 Skrevet 13. oktober 2011 Begynner navnet ditt på I og slutter på N?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #11 Skrevet 13. oktober 2011 Har heldigvis ikke angra et sekund. Visste lenge hva jentungen skulle hete og hun har to navn så hun kan velge. Hun blir kalt for det første navnet nå, hender jeg bruker begge på henne. Venter en liten en til nå og er ganske sikre på navnet denne gangen også
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #12 Skrevet 13. oktober 2011 Nei, angrer ikke. Men det var mannen som bestemte navn. Hadde det vært meg som hadde valgt så hadde det blitt Lucas å det vet jeg nå at jeg hadde angret på.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #13 Skrevet 13. oktober 2011 Selv trodde vi at vi hadde navnet klart da minstemann kom til verden, men det stemte liksom ikke, så vi skiftet etter noen dager. Er fortsatt litt usikkker på valget, men føler vi gjorde rett Vanskelig dette med navn altså! Hi
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #14 Skrevet 13. oktober 2011 Tja, litt faktisk desverre.. Valgte ett navn vi liker og som vi syns er fint. Har fått høre/lest masse etterpå at det er ett skikkelig harrynavn (det hadde jeg ikke hørt før vi valgte navnet!) Navnet er ett typisk 70/80 tallsnavn. Min bestevenn da jeg var liten het det og jeg har bare positive tanker ang navnet. La til ett annet navn da han var litt over ett år, tanken var da og bruke det andre navnet mer og mer, men det har vi ikke helt fått til.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #15 Skrevet 13. oktober 2011 Har begynt å lure litt på hvorfor jeg ikke "prøvde" andre anvn til datteren min før jeg bestemte meg... Fornavnet er Thea, men i ettertid tenkte jeg at det er altfor vanlig og at det heller hadde vært finere med Nora eller Lilly før mellomnavnet... Heldigvis bruker hun begge navn, men både Nora og Lilly ville vært myyyye finere på henne...
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 13. oktober 2011 #16 Skrevet 13. oktober 2011 He he, nei ikke gutt denne gangen, men flott navn det også :-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #18 Skrevet 13. oktober 2011 Vi hadde bestemt oss for navn, men alle (les: min mor) sa at det var så harry og stygt. Og jeg vet at navnet er såkalt harry, jeg synes bare det er så flott uansett. Så det endte med at vi valgte et annet navn, som både jeg og mannen synes er kjempefint. Men da sønnen vår var fire år, bestemte jeg meg for å legge til det andre navnet til hans fornavn. Så nå heter han begge navnene, men bruker kun det siste når han har lyst selv. Gutten er nå ti år, og synes navnet sitt er kjempetøft. Navnet det gjelder er Morgan.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #19 Skrevet 13. oktober 2011 Godt å høre at flere vingler... Vi har skrevet liste opp og liste ned, og er litt redd for at jeg skal "angre". hehe. Det er endel og tenke på..rim-andre barn kan mobbe og lage rim av navnet, ikke for vanlig, ikke for sært, ikke noen andre i nær familie har... Det er ikke lett altså Husker når min lillesøster ble født (atpåklatt, jeg var 14 og storesøsteren min 19 når yngstemann ble født). Hun skulle hete Julie, man viste det ble jente pga fostervannsprøve...men ble ikke døpt før hun var 6mnd, fordi hun ble født med masse svart hår (som ble rødt) og så ut som en rampeunge. Julie for oss var ei lita jente med blå øyne og langt lyst hår likssom... Så prøvde vi litt med Fredrikke, og til slutt ble det Martine, litt "røffere" liksom. Enden på visa er at hun er søt, nett, blå øyne og langt,lyst hår (og hadde passet til navnet Julie) 15år etter. hehe Men angrer ikke i dag!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #20 Skrevet 13. oktober 2011 ja, navnet slutter på s, og mellomnavnet begynner på s. Det er ikke bra, tungvindt å si...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #21 Skrevet 13. oktober 2011 Hehe. Det er nærmest en lettelse å se at andre også har vært vinglete i sin beslutning om navn. Det tok lang tid før poden vår fikk et navn. Etter 5 uker fikk han sitt første navn. Navnet ble jeg aldri helt komfortabel med, så da det var gått 3 uker fikk han sitt 2.navn. (Altså byttet navnet helt) I etterkant angret jeg og min samboer på at vi ikke hadde kalt ham opp etter min far (som har betydd mye for meg og min samboer), derfor fikk poden mellomnavnet sitt da han var 8 mnd som var oppkalling. Nå kaller vi han bare det siste navnet, og det er jeg i dag veldig glad for! Om vi skal ha en til skal jeg iallefall sørge for å ha navnet klart, ikke vente med å se!! Det er jo forferdelig mens det står på, og jeg syntes det var litt pinlig å fortelle slek og venner om navnbyttene..... Aldri mer!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #22 Skrevet 14. oktober 2011 14:53: Jeg tror jeg vet hvem du er.... Begynner sin sønns navn på H og slutter på e? Husker diskusjonen vi hadde (om dette er deg, da) Hilsen naboen :-) (??)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #23 Skrevet 14. oktober 2011 Før gutten ble født, skulle han hete Adrian. Men det var bare helt feil. Så prøvde vi å kalle ham for William. Husker mannen kom hjem fra jobb og spurte: "Hvor er...eh...William?" Og jeg svart "William er på verandaen og sover." Også lo vi, føltes som et skuespill eller noe, og fant ut at William også var feil :-) Endte til slutt opp med Sivert, og har aldri angret.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #24 Skrevet 14. oktober 2011 He he 10.20....måtte le litt av den William-historien! Når det er sagt, synes jeg Sivert er et kjempefint navn og var med helt til slutt i diskusjonen her også Hi
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #25 Skrevet 14. oktober 2011 10:12. JA!! Det er meg ;-) Hehe, lett å bli gjenkjent her skjønner jeg ;-) Haha, for en morsom historie det med William! Sivert er kjempe fint navn! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå