Gå til innhold

Regning på 240.000... Drøyt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evnt kan dere sjekke ut rør i rør. Da legger man nytt rør i det gamle. Det kan lønne seg hvis ikke dere absolutt trenger å skifte kloakken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår vannleding hadde hull for 2år sia, vi gjorde alt grunnarbeidet selv, forsikringen dekket vel kostnadene med rørlegger som tok jobben med å fikse koblingen, mener det kosta 20 000kr, nå skal sies at gravejobben sikkert hadde kosta minst 70 000 hvis vi skulle leid inn folk til det, men vi har tilgang på alt sånt selv via arbeid.

Skrevet

Takk for mange svar!

Vi har også fått et anbud på litt under 200.000, heldigvis, og vi venter på to til. Det er jo også delt på 4, så det blir jo ikke så mye på hver. Jeg ble litt sjokkert da vi fikk beskjed om lekkasjen, jeg var ikke klar over at det kunne skje.. Det er ikke jeg som eier leiligheten, men min kjæreste, så jeg har jo heller egentlig ikke ansvar men har jo tenkt å betale en del av det jeg også, da jeg også bor her.

Vi har funnet ut at stikkledningen er vårt ansvar, slik er det jo bare så greit nok. Forsikringen gjelder heller ikke, fordi røret er over 40 år gammelt, dersom det er under 20 dekkes alt, og jeg kan forstå hvorfor det er slik. Dette er også en vanskelig tomt, og hele gata må graves opp da hovedvannledningen ligger på andre siden av veien.

Jeg bare tenker, dersom det hadde stått en enebolig her, og EN familie måtte betalt alt, så hadde jo det vært mye. Mange har jo så mye lån at de ikke kan låne så mye mer. Vi har også bodd her noen år, så greit nok at det skjer med oss, men de tre andre familiene har flyttet inn i huset ganske nylig, og det er jo mye dersom man må bruke 50.000 på vedlikehold når man bor der bare et par år.. Hva om det skjer neste plass de bor også? De har jo vært litt uheldige når de valgte hvor de ville bo...

På den andre siden, nå blir jo alt nytt og forsikringen dekker også dersom det skulle gå galt igjen. Så lenge det ikke koster mer enn det som blir anslått av det firmaet vi velger, er jeg fornøyd :)

Skrevet

Sjekke ut rør i rør. Det kan være det vil bli mye billigere siden dere da ikke trenger så mye graving.

Skrevet

Hvor bor du? Min mann jobber med dette.. kunne sett på saken..

Skrevet

Rør i rør fungerer ikke, da røret er for trangt til å legge et innenfor..

Vi bor på sør-vestlandet.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...