Gå til innhold

Gå i fra mann pga jobb??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det etterhver kom frem at dere hadde en avtale om å bo der i kort tid (2 år) så har du jo argumentene på din side, og når dere heller ikke har barn så hadde jeg begynt å søke jobber og så tatt det som det kommer.

Setter han seg helt på bakbena er han kanskje ikke mannen for deg likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i all verden bor dere om det er 2,5 time til nærmeste u.skole?

Hvis du har en eller form for utdannelse innen pedagogikk, så må du vel kunne jobbe i endel andre yrker også.

Skjønner godt at du vil ha en jobb tilpasset utdannelsen din, men du kan vel utvide søket ditt LITT mer enn til kun å gjelde u.skole?

Skrevet

Anonym 12:12: Lærer var kun et eksempel. Ønsker ikke å bli gjenkjent her inne da det er et yrke som lett kan realiteres til meg. Har flere venner som er aktive her inne....

Ja, jeg har "truet" med å sende inn søknader på jobb i byen hvor jeg selv kommer i fra. Der kan jeg få en kjempe jobb, han også om han vil. Men han trekker bare på skuldrene, nekter å snakke om det og er bare sur og grinete. Han ønsker å bo her i bygda hvor hans familie også bor.....

HI

Skrevet

Hvis det er så at dere ikke har barn, så er det vel bare å dra! Eventuelt ukependle. Ser ingen big deal her i det hele tatt hvis dere er kun 2 voksne.

Skrevet

11:36 her, vi har 3 barn (2 år, 4 år og 5 år) som ikke lider noe nød av at vi har det slik, jeg starter tidligst på jobb, så han leverer de i barnehagen, som er like ved der vi bor, også henter han de etter jobb. Om vi begge jobber litt for lenge til henting, har vi familien eller et vennepar i barnehagen som henter, så får ungene være der en times tid. Det handler om å finne løsninger, før man bare ser det negative i det hele ;) Vi gjør det beste ut av det, og mannen ser nå på en jobb som er ledig i den bygda vi bor i, får han den, så jobber han bare 20 min unna barnehagen. Han som var stabukk og ikke ville bytte jobb ;)

Skal sies at det ikke er ofte vi ikke får hentet barna i barnehagen selv altså, så det er ikke slik at de daglig må være hos noen andre, skjer toppen to ganger i månden.

Er bare å si det til mannen, dere hadde en avtale, og han kunne fint sagt i fra når som helst ang at han ikke ville flytte når du var ferdig utdannet, siden han ikke har sagt noe, så burde avtalen deres gjelde fortsatt. Du kan jo se på boplasser, hvor dere begge har noenlunde lik avstand til jobben, og si til han at det er dette eller at du flytter fra han. Dere har ikke barn, så det er ikke en hindring. Om du sier dette helt alvolig, skal du nokse han starter å putte ting i esker så fort du har satt kravet. Om ikke, så viser det jo bare at han setter sin egen kariere før din, før forholdet deres og før en mulig familie. Da er det jo bedre å komme ut av det, før dere får barn.

Skrevet

Så til syvende å siste, ser det ut til at han ikke vil flytte, fordi han har familien sin der dere bor nå.. Da får han kutte tråden og lære seg å bo litt utenom familien sin.. Er i slike tilfeller jeg er glad jeg og mannen kommer fra samme by..

Skrevet

Ja, skjønte at lærer kun var et eksempel:) Derfor påpekte jeg at du kanskje bør utvide søket ditt. For det finnes vel andre jobber dere dere bor nå? Eller er det kun en barnehage på stedet slik at det er de eneste stedet i mils omkrets hvor du kan bruke en pedagogisk utdannelse?

Hvis du ikke er villig til å utvide søket ditt, så få du heller pakke sammen og dra da? Evt. vurdere om du vil ukependle. Det er kun DU som kan ta det valget. Hvis mannen ikke vil flytte med, så får jo det være hans valg da. Alternativet er vel å bo i byen med en grumpy man:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...