Gå til innhold

Er Junita et fint navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er du så skråsikker på at HI har skrevet feil og mangler en a?

Hun har jo selv vært inne på ssb og sjekket ut hvor mange som heter JUNITA.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nesten berre spør først korleis det skal uttalast, spansk h lyd eller som skrevet? Eg liker navnet betre og betre eg. trur faktisk eg foretrekker det med norsk uttale, har ein fin klang. Voldsomt så frekke folk var innpå her, men ikkje bry deg om det, nokre folk takler berre ikkje nye og kreative navn, men eg syntes nå at ingenting er betre enn mangfold når d gjelder navn, ein vil jo at navnet skal vera unikt=)

Ein god ting er jo at det ikkje kommer under den Emma og andre super populære og vanlige navn kategorien, og heller ikkje den Trauste gammaldagse norske kategorien. Sklir fint inn med fine tradisjonelle navn samtidig som det skiller seg ut på ein positiv måte=)

Skrevet

Jeg har ikke skrevet feil. Mener Junita. Uttales rett frem, slik det skrives:) .

Hi

Skrevet

så bra=) syntes faktisk det var finest, og mykje enklare og greiare. syntes navnet berre blir finare for kvar gong eg ser det. Ikkje bry deg om dei som syntes det er stygt, for det er det absolutt ikkje. har ein voldsomt fin klang, og er jo ein kjempe fordel at det er få med det namnet.

(15:19)

Skrevet

har hørt janita som uttales både janita og "sj"anita på norske damer.. liker best janita-versonen om jeg må velge.. junita var litt hjemmelaget i forhold..

ville ikke valgt noen av disse navnene på mine barn uansett skrive og uttalemåte da, men det er jo meg..

Skrevet

Jeg liker ikke JuAnita, og trodde først du bare hadde mistet en A når du skulle skrive det.

Men Junita var virkelig NYDELIG! Det er jo en slags variasjon over June. På spansk ville det vært et kjærenavn som betydde "lille June".

Jeg likte det veldig godt, håper dere går for det dersom dere liker det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...