Gå til innhold

Er Junita et fint navn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, Junita er overhodet ikke et fint navn. Det må faktisk være noe av det dårligste jeg har hørt/sett noen gang.

Skrevet

Rett og slett forferdelig stygt.

Skrevet

Egentlig er det pent men det er jo så usedvanlig at mange sikkert bare sir nei med en gang. :)

Skrevet

Har aldri likt det (og det er noe jeg har tenkt over flere ganger). :) Men viktigste er jo at dere liker det, men blir litt merkelig hvis man heter Juanita Åsen, liksom.

Skrevet

Nei, det er overhode ikke fint. Heller ganske harry.

Skrevet

På ei spansk hore er det ganske fint syntes jeg :)

Skrevet

Blodharry navn. Høres ut som en spansk prostituert.

Skrevet

Høres veldig billig ut ja.. Ser for meg en oversminket ... bærte fra et annet land!

Skrevet

Er et sjeldent navn. 5 som heter det i Norge.

Hva om det er brukt som mellomnavn?

Hi

Skrevet

Syns det høres ut som en konstruksjon midt mellom June og Anita, eller en feilstaving av Juanita. Dessverre ikke særlig vellykket...

 

Hva med Sunita i stedet? Det er hindi/sanskrit og brukes mye i India, men også i engelsktalende land. Navnet betyr "hun som er høflig/vennlig" så det bør jo love bra.

Skrevet

Huff..Sunita høres jo like ille ut d??

 

Junita minner meg om hu ene dattra til hu i frustrerte fruer.. heter vel Juanita eller noe? Altså spanskaktig..

 

Jeg ville aldri hatt d på mitt barn..og ikke som mellomnavn heller..

Skrevet

Sunita er i alle fall ikke et feilstavet hjemmelaget påfunn, det er et ekte navn i bruk.

Skrevet

Tror Junita også er Hindi, 12:08.. men skal ikke påstå noe...

Skrevet

Jeg synes det er fint:)

Men liker Junette og Jeanita bedre:)

Skrevet

Tenkte det same June og Anita. Haha Grisestygt!!

Skrevet

Ikke på norsk nei.. På spansk er det sikkert bra;)

Skrevet

Djises for noen navn...tuller du 12.47?

Skrevet

I alle dager så kunnskapsløse dere alle er. Hi mener selvfølgelig Juanita, men har bomma litt og mistet en a i tastingen.

 

Juanita er et veldig fint og veldig vanlig navn på verdensbasis. Det er latinsk, og selv de som har minst peiling her inne burde kjenne navnet da det også er navnet til det ene barnet i Desperate Housewifes. Uttales ikke rett frem Juanita, men Hoanita. Jeg regner med at HI er av latinsk opprinnelse, og da synes jeg det er et fint navn å bruke i vårt ellers så internasjonale land. Den generasjonen som kommer nå vil ikek skille så mye på norske og utenlandske navn som generasjonene før har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...