Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Og sutret over at han ikke liker maten. I tillegg tømte han vann over lillesøsters middag, hun liker den jo selvfølgelig heller ikke. Jeg er så drittlei! av våre måltider! Ungene liker jo nesten ingenting, og det er umulig å på forhånd vite hva de ikke liker i dag, så jeg går stort sett utfra at de ikke liker det. Andre med måltider dra helvete?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Hvorfor iallverden lar du ham sitte i 2, TO, timer ved middagsbordet? Tror du at du kommer noen vei med det? Vel, sånn bortsett fra at han kanskje synes at den ekstra oppmerksomheten han får for dette er stas? Lag mat. Tilby dem mat. Ha det trivelig rundt matbordet. Ikke fokuser på hvem som spiser og ikke spiser. Rydd bort maten når du anser måltidet for over. Ikke tilby mer mat før neste måltid. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Hvor gamle er barna deres Hi? Uansett, 2 timer ved middagsbordet fordi han ikke liker maten? Det er litt for drøyt. Gjør som 17.26 sier. Det var et godt forslag. Du oppnår ikke noe ved å være like sta som barna.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Han høres ikke akkurat ut som om det er stas nei. Og greit nok det, kan godt ta bort måten og ikke gi mer, men ofte er middag dagens siste måltid. Da er det ikke ner mat før frokost, men da søtt han. Har skjedd flere ganger at vi har forsøkt den varianten, så nå prøver vi en annen. Jeg vet også at han liker maten, men han vil ikke ha den. HI
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 Dette er nesten på grensen til overgrep..man skal ikke tvinge barn til ¨spise...Man spiser jo når man er sulten Unger har jo og smak..og den er jo forskjellig!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 Da avslutter du måltidet tidligere. Ingen grunn til at et barn skal sitte til bords i 2 timer og du oppnår ingenting ved å forsøke å tvinge ham til å spise. Mat som belønning og mat som straff er en uting. Avslutt måltidet tidligere så rekker dere kveldsmat. Det spiser han kanskje? Hilsen hun første
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Ja, jeg føler meg ikke særlig kul heller, for å si det sånn. Men han spyr! Å ikke gi han mer mat føles derfor ikke som noe alternativ det heller...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har begynt å gi min yngste 30 minutter. Det hun ikke har spist da går i søpla. Hun ble ganske forskrekket første gangen, men nå begynner hun å fatte poenget.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #10 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har også en gutt på 7 år, som er vanskelig når det gjelder mat. Hos oss er også middag siste måltid før frokost, hvertfall fra mandag-fredag. Og jeg sier alltid til gutten min at enten spiser han maten, ellers så kan han sulte til forkost dagen etter. For det blir ikke mer mat på deg resten av kvelden. Også sier jeg ikke mer, sitter ned og spiser. Og kanskje 5 min. etter begynner han også å spise. Og spiser han godt, sitter jeg og venter til han er ferdig. Men sitter han og bare leker eller roter i maten, rydder jeg bort når jeg selv er ferdig. Det er ikke lett det med barn og mat Lykke til HI.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #11 Skrevet 9. oktober 2011 Altså middag startet halv fire? Og pågår enda? Da er det ikke rart du tenker at der ikke er flere måltider før frokost. Du er gal, kvinne!!!! Samme hva du tenker om "liker/liker ikke maten". Du er gal!!!! Tror du at du vinner dette? Og hvorfor skal du vinne? Hva er poenget her? Hva med å velge sine kamper? Nei.... du er bare dum her... like lur som barna som nå sitter og holder på med helt andre ting over middagen......
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #12 Skrevet 9. oktober 2011 I dag hadde vi rukket kveldsmat, men ikke i uka. Han fikk slippe å spise opp, men fikk ikke gå ut. Søsteren valgte å spise opp og gå ut. Etter 5 min ville han prøve igjen, og da åt han resten av maten på 2 min! Og man ser på de når ikke liker, og når de ikke vil. Jeg fortalte han at han hadde bestemt deg for ikke å like, for han så det flere ganger før han hadde smakt. Denne gangen ville han like sa han, og det gjorde han. Når det gjelder å ikke gi mer mat så høres det ut som en god løsning, bortsett fra at han spyr av sult neste morgen.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #13 Skrevet 9. oktober 2011 Og 17.44 var HI. Takk for at du andre der oppe med 7 åringen, som forstår at det ikke alltid er enkelt... HI
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #14 Skrevet 9. oktober 2011 En nekter bare ikke noen mat dersom de ikke liker det som er der og da. Tenk deg selv en litt dårlig dag - vil DU spise alt da? Nei, da er du mer kresen og klarer ikke spise. Barn er da ikke annerledes! Jeg har barn som liker det meste, og de har aldri blitt straffet i forbindelse med mat(som du gjør her). Jeg var kresen selv som barn, og spiser alt i dag. Og jeg fikk lov å være kresen som barn. Aldri kjeft og straff i forbindelse med mat. Enkelte ganger laget min mor mat til barn, mens de voksne hadde sine valg. Hun TILPASSET maten, og det var greit for henne. Vi tvang det ikke gjennom, men hun innså idiotiet i å tvinge alt mulig i barna. Jeg gjentar - HVA VIL DU OPPNÅ? Du oppnår ingenting i lengden....
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #15 Skrevet 9. oktober 2011 ER MIDDAGEN DAGENS SISTE MÅLTID HI??? DU ER JO SYK I HODET DITT! ER DETTE BARNEMISHANDLING?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #16 Skrevet 9. oktober 2011 Dette er et oppdikta trolleinnlegg, det er helt sikkert. Det er vel ingen som serverer middag halv fore, som dagens siste måltid. Jeg mener... en ting er å tabbe seg litt ut på å tvinge ungen til å sitte med den kalde og til nå uspiselige middagen, men å ikke gi kveldsmat tror jeg ikke det minste på. Bare tull.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #17 Skrevet 9. oktober 2011 Det går faktisk an å kombinerer middag og kveldsmat. Når man spiser middag såpass sent, så blir det som kveldsmat også. Jeg skrev lengre oppe at hos oss så er middag også kveldsmat fra mandag-fredag, fordi vi kommer såpass sent hjem fra jobben og skolen, at det å spise middag tidlig, funker ikke. Skal vi i tillegg spise kveldsmat etter middag, så blir det rundt 9-tiden før barna legger seg. Og det blir for sent, når vi står opp rundt 6.30. Og barna er da fremdeles mett etter middag, så det hadde vært nyttesløs å dytte i dem en brødskive før leggetid. I helgene har vi da bedre tid, og kan da spise tidlig middag og barna spiser kveldsmat før leggetid. Hilsen anonym et eller annet lengre oppe.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #18 Skrevet 9. oktober 2011 Men enn hvis dette er sant.. ;( stakkars barn....hvem er syk nok til å lage et slikt inlegg.. Håper dette er tull
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #19 Skrevet 9. oktober 2011 Hun har gått til sengs uten å ha spist siden 14.00, men da skal jeg love deg at frokosten går raskere. De tåler å legge seg uten å ha spist noen ganger. Det er ikke farlig så lenge det ikke feiler ungen noe. 17.34
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #20 Skrevet 9. oktober 2011 Hadde de spist middagen da den ble servert hadde de fått kveldsmat. Men når klokken er halv seks rekker vi ikke flere måltid. Det er forskjell på å ikke like og ikke "like" Hadde det vært mat han virkelig ikke likte hadde han ikke trengt å spise den, men dette var mat han bare ikke ville ha. Og ja, jeg ser når de øke liker og når det er viljen det står på. Han åt til slutt, og han likte det, selv om han nok ikke elsket det. Ja, om jeg blir servert mat som ikke er det beste jeg vet så spiser jeg uansett. HI
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #21 Skrevet 9. oktober 2011 Da er det ditt ansvar å korte inn på tiden dere sitter ved bordet slik at barna også kan få kveldsmat. Du er voksen. De er barn. Du kan styre dette slik at barna får nok mat selv om de ikke spiser middag. Velg dine kamper. Tvangstitting ved middagsbordet i 2 timer burde ikke være din fanesak.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #22 Skrevet 9. oktober 2011 HI kan du være så snill å svare skikkelig? Jeg blir skikkelig bekymra her. Du skrive usammenhengende..er dette et tulleinnlge. Vær snill vær ærlig. Ellers får jeg ikke sove inatt... Håper dette er tull. Hvilken glede har du av å legge dette her??
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #23 Skrevet 9. oktober 2011 Hva var poenget dit tmed dette innlegget hi? Hva i all verden ønsket du å oppnå med å skrive det? Jeg er sikker på at det er et trolleinnlegg for at vi skal bli fortvila over måten du behandler barna. Men jeg ser ikke humoren altså, jeg gjør ikke det.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #24 Skrevet 9. oktober 2011 Dette er et MØKKAINNLEGG..fææælt er det!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #25 Skrevet 9. oktober 2011 ja, jeg skal svare ærlig, hva lurer du på? Jeg har forsøkt, men det er mulig jeg har hoppet over noe. Jeg har overhodet ikke noe glede av å legge dette innlegget her, jeg ønsket bare å få ut frustrasjonen og høre om andre har råd og erfaringer som kan hjelpe. Jeg innser og skammer meg over at han ble sittende så lenge, her stod jeg på for mye for prinsippet. Jeg er rett og slett fortvilet over matsitusjonen her i huset, og må finne på noe som funker, for dette funker ikke! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå