Gå til innhold

Ære være alenemødre/fedre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er det egentlig som rakker ned på hvem her? Jeg skriver et innlegg der jeg sier at jeg akkurat nå gjerne skulle byttet til en tilværelse med mer barnefri. Og blir møtt med en tirade om at jeg skal slutte å sutre, at jeg bare syter og klager, at mannen min er en egoistisk dritt og at forholdet mitt er crappy.

Vet ikke hvem som er mest uredelig her jeg.

Hadde innlegget mitt blitt godkjent om jeg var alenemor tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud for noen drittkjerringer det er her inne. Jeg gidder ikke sitte her og forsvare meg mot mennesker som insisterer på å legge ord i munnen min, trekke helt syke konklusjoner ut av ingenting og bruke herseteknikker etter alle kunstens regler.

Jeg trekker meg saaaakte tilbake jeg, så kan dere alenemødre fortsette å booste hverandre helt i fred for andre innspill. Tha tha.

Skrevet

Til deg som hyler og skriker her: Denne tråden handlet om aleneforeldre. Også kommer du med ditt; Å stakkars meg med en mann som jobber hele tiden, jeg skulle GJERNE hatt annenhver helg fri.. Bare høres ut som det er greia for alle aleneforeldre noe det virkelig ikke er. MANGE alenemødre/fedre jeg kjenner er i akkurat samme situasjon som meg og opptil flere her inne. Og, velger å få barn med en idiot? Vel, han ble jo ikke idiot å valgte å backe helt ut før barnet var to år.. Skulle jeg forutse det når jeg ble gravid? Du bør være glad for at mannen din jobber, for det betyr nemlig TO gode inntekter.. Ikke bare en som oss "stakkars" alenemødre må leve på :-) HA EN FIN SØNDAG :D

Skrevet

Det er måten du skriver på som får folk til å reagere. Jeg er ikke alenemor men du skriver som om du er blottet for empati. Om du føler for så mye barnefri er det noe galt. Kan ikke skjønne at noen trakter etter en tilværelse hvor barna sendes bort annenhver uke. De alenemødre jeg kjenner med ordningen syns det er synd. I hvedagen ser en jo normalt sett barna lite.

Penger er ikke alt her i verden og siden du er SÅ himla sliten og antagelig nært et sammenbrudd bør mannen din komme mer på banen.

Noen skriver at "all ære til alenemødre" og du svarer" nå skulle jeg ønske jeg også hadde mye barnefri". Med dette undergraver du Hi sin anerkjennelse og du bare fortsetter gjennom hele tråden. Ei annen sender all ære til de som er i parforhold så istedet for å surmule kunne du jo svart på det innlegget med "takk". Kanskje det mange var tenkt å gjøre her men plutselig var hele tråden ødelagt.

Skrevet

Merkelig at alle andre tar feil og du har rett.

Selvinnsikt er en fin ting. Du får ønske deg det i julegave!

Skrevet

Jegar akkurat blitt alenemor, men har likevel fungert som en siden fødsel for to år siden, og er gravid på nytt. Jeg har ingen (andre enn min syke mor) som kan avlaste meg, så kommer til å være alenemamma 365 dager i året, 24 timer i døgnet helt til barna klarer seg selv, eller jeg finner en ny mann. Alenemødre med stort nettverk og støtte er veldig heldige!

Skrevet

Takk for det, men jeg syns det er en større prestasjon å klare å være i et forhold :)

Ja, det er mye å rekke over alene, men ofte er det jo mye i et forhold også. Jeg har hørt så mange klager og sett så mye ang forhold, at jeg fatter ikke at det går an å være to voksne i et hus......

Og de som ønsker seg "fri" annenhver helg og hver onsdag..... Ikke alle enslige foreldre har det sånn. Jeg har aldri hatt det, og vet flere som heller ikke har hatt det.

Skrevet

Vel som jeg har forstått det ut i fra dine innlegg her , valgte jeg å få barn med en idiot som din gubbe, han var ikke slem eller noe, men han jobba skift og skulle aldri bidra med barna så lenge jeg var i hus..

Forskjellen på meg og deg er vel at jeg kasta ut mannen, for jeg finner meg ikke i å bli behandla som en husmor fra 50 tallet. Å få barn er felles ansvar, ergo partneren må være i stand til å sette egne behov til side slik at den andre parten i forholdet også får hvilt ut innimellom.

Hadde mannen din forstått det, hadde du sluppet å sitte her å syte på¨hvor sliten du er , og hvor lyst du har på fri..

Jeg synes jeg har det mye bedre nå, enn tidligere og har en unge mindre å stelle for. Er mitt valg dette, og det hadde ikke falt meg inn å sette meg ned å syte , jeg står for det valget jg har gjort, så får andre gjøre det også.

Har inntrykk over at mange tror det er så godt å ha fri fra ungene, men vi gjør det for at ungene skal få ha kontakt med sin far, vi har evnen til å sette ungenes behov foran våre egne, jeg hadde gjerne hatt ungene 100 % jeg, men det er ikke det som er best for mine barn, ergo, de får til far annenhver helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...