Gå til innhold

Mannen min pakket og dro i morrest.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil ikke mer sa han. Vi blir foreldre igjen om 3 måneder og her sitter jeg i sjokk med våre andre 2 barn.Han tok bilen, visakortene og innlogginen til nettbanken.

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tøm kontoen før han, og sats på at han kommer til seg selv. Evt finn ut hvem han er hos..:(

Skrevet

Hvrdan skal hun tømme kontoen uten kort eller tilgang til nettbank? Får ikke gjort noe i dag ihvertfall.

Huff, den er lei, HI, høres ut som et panikkanfall av en umoden mann. Hva er det han ikke orker? Deg? Et nytt barn?

Ganske kjipt å la deg sitte igjen, med barna og uten penger, kan ikke helt se for meg at noen er så duste.

Skrevet

Du har vel dine egne kort og innlogging. Om ikke er du bra dum.

Jeg er gift men er lar meg ikke stå åpen for hugg om noe skulle skje. man bør sikre seg og være forbered på at ting kan skje. ikke stol blindt på ett annet menneske.

Du kan vel i det minste ringe og sperre kontoene.

Skrevet

Han kommer sikkert tilbake ved og tømme konto og sperre. Så latterlige kommentarer.

Håper det ordner seg for deg HI.

Skrevet

Eeh merkelig at han også tok ditt kort. Ta å sperr det da ihvertfall. I morgen ringer du jordmoren og får noen å prate med.

Var han ute i går forresten? Slik at det er dagen derpå i dag og han egentlig ikke vil gå, men det blir for mye for han, med gravid kone og 2 barn på dagen derpå at han klikket å reiste.

Skrevet

Vi har alt på en samlet konto i hans navn.

Jeg hadde nettopp overført 20.000 fra min egen konto som nå er tom 2 uker til.

Ja litt kjipt og utrolig teit av meg men jeg hadde jo ikke forventet dette.

Ei sitte uten bil.

Skrevet

Ja men da må du jo ringe han...han vil vel ikke la de to barna sine sulte???

Skrevet

Står bilen på deg? Ring å anmeld at han har stjelt den. Men hvis ingenting står på deg, ja da blir det ikke enkelt. Da bør du flytte mer lokalt til, slik at alt er i gangavstand for deg. Om ikke det ofte går buss der du bor da.

Men først, prøv å få tak i han, spør om hva er det som skjer. Han kan ikke la deg sitte igjen uten penger! Du må vel handle til uka, barna trenger mat.

Skrevet

Er dere gift, holder det jo med at du tar med deg leg og går til banken og tar ut penger

Skrevet

På en søndag? Jajamensann...

Skrevet

Vi bor sentralt så det går greit. Har noen tusen på egen konto så jeg får meg nok mat til helgen. Vi bor også sentralt så det går greit. Men lurer på om jeg må starte prosessen hos nav? Hus og bil står på han. Vi er ikke gift. Dumme dumme meg.

Skrevet

Ring banken og få sperret kontoene. Det gjør de på to minutter.

Skrevet

Dere må jo få pratet sammen først, men er han fast bestemt, så må man gjøre dette i morgen (mandag):

Ringe familievern kontoret og bestille time hos mekling for å ordne med samværsavtale. (Nav gir ikke ut overgangsstønad før dere har meklingsattest).

Så må han bytte adresse (så fort som mulig egentlig, for nav setter seg på bakbeina her å).

Så hjelper sosialkontoret deg med å betale regninger (husleie og strøm, barnehageregning, hvis du ikke har egne penger). Her må du levere kontoutskrifter fra alle dine kontoer.

Litt av ett styr, men det ORDNER SEG!

Skrevet

Bare dro han uten noe forvarsel?

Han høres jo ut som en temmelig usympatisk fyr, når han vet barna nå sitter uten særlig med penger eller bil.

Skrevet

Han ble sur i går fordi vi ikke var enig i en konsekvens på største gutten.

Han hadde bråket en morran fra klokken 7 på onsdag ( skoledag) vi står opp kl. 7.30 og han tok all lego og ds i 4 dager fra han.Meningen var at han skulle få lekene tilbake på fredag men det gjorde han ikke fordi han sa gutten oppførte seg dårlig. Samtidig som han mente at gutten ikke skulle få være med på svømming i dag.

Jeg mente det var altfor mye å gi flere straffer for noe slikt. Ds fri i en eller to dager men å ta all lego samt la han være hjemme mens resten av familien dro i bassenget ble for drøyt.

Så da ble vi uenige og han klikket. Mente jeg motarbeidet han i barneoppdragelsen og sa at vi ikke kunne leve sammen mer.

Det virket på meg som om han hele uka eller i flere uker har lett etter unnskyldniger for å dra.

Skrevet

ring familievernkontoret, banken, og Nav på mandag og sett igang prosesser...

Jeg håper det ordner seg for deg, men fy for en mann som drar fra sin gravide samboer og to barn + tar med seg bankkort og bil!!

Skrevet

Må være noe riktig galt med han.

Man straffer ikke unger for at de våkner i normal tid.

Skrevet

Og dette kan du bruke mot han i en barnefordelingssak. Veldig normalt å oppføre seg slik. Håper du tenker deg om før du inngår samværsavtale med en slik mann. Han burde til nøden fått samvær med tilsyn

Skrevet

Rng banken når den åpner i morgen!

Hvem står bilen på? Det er eieren.

Er dere gift, så har du rett på halvparten av alt som er ervervet sammen.

Sug han for det bidraget du kan(ergo, ta det gjennom NAV).

Det første du gjør er å kontakte familiekontoret for megling ang samvær. Og samtidig leverer du inn alle søknader til NAV som en enslig forsørger kan. Og pass på at du får meldt adresseendring på mannen først!!!! viktig. Og det kan du gjøre på alle personer i din bolig.

Skrevet

Hun kan ikke melde adresseendring på han når det er hans hus. Da er det hun som må flytte.

Skrevet

Hvordan går det med deg, har du fått tak i han? Hva sier han?

Skrevet

Han straffer barnet fordi han sto opp 30min før tiden? Alle står opp 7.30 sier du. Høres ut som om han driver et fengsel han der mannen din..stakkars barnet!

Skrevet

Kjære hi... hvis dette ikke er et tulleinnlegg da... kan du ikek komme med en oppdatering etter hvert? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...