Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg har ei svigerinne som er veldig ulik meg, og vi har nok ikke den beste kjemien. Men jeg er på ingen måte uvenn med henne. Jeg sliter med å forholde meg til hennes humørsyke, og at hun alltid er trøtt og lite interessert. Hun er veldig egosentrisk og har overhodet ingen interesse av oss som er familie til mannen hennes. Det er kun hun og hennes side av familien som gjelder. Anyway, jeg er da venn med henne på facebook, og hun liker ALDRI eller kommer ALDRI med kommentar på noe av det jeg legger ut. Det kan være en liten ting om barna f.eks., som jeg er stolt av. Aldri noensinne tilbakemelding fra henne. Selv har jeg trykket liker på flere ting hun har lagt ut, bare for å være hyggelig. Er ikke dette veldig spesielt? Eller kan det være sånn at hun ikke kan kommentere mine innlegg. Noe med innstillingene på profilen min? Hun sier noen ganger at "jeg så du skrev sånn og sånn på facebook", så hun kan jo ikke ha blokkert meg heller.. Sikkert teit å bry seg med det, men kjenner faktisk at det irriterer meg litt. Blir litt lei av å være den imøtekommende hele tiden, når hun aldri viser tegn til det samme selv......
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Gi tilbake med samme mynt. La henne være den som tar kontakt først.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Kan være at det går henne hus forbi? Jeg sjekker aldri profilene til andre. Jeg kikker på hovedveggen og that`s it. Står det ikke der akkurat når jeg er innom så får jeg det ikke med meg. Eller så kan det være at hun ikke gidder eller at hun driter i det du skriver.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg har venninner på Facebook som jeg kan se hva dem skriver, men jeg kan allikevel ikke kommentere noe. Så mulig det du har en slik instilling på Facebook. Men det finnes selvsagt dem som ikke bryr seg så mye om denne nettsiden. Selv går jeg ikke inn på alle profiler, ser alle bilder eller gidder å legge igjen kommentarer. Kanskje din svigerinne ikke er så flink til å uttrykke seg, eller at hun ikke vil ha så mye med deg å gjøre. Det er litt rart å høre at du blir irritert av å ikke få bekreftelse fra henne. Da vil jeg påstå at om det er dette hun vil oppnå så har hun vunnet.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 Hun føler sikkert at hun "må" være venn med deg på Facebook, ellers ville helvete vært løs. Men hun gidder ikke å kommentere eller like noen av dine nyheter, det syns hun tydeligvis er for mye stress!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #6 Skrevet 8. oktober 2011 Hun bryr seg om facebook jo, for hun kommenterer alltid sine venninners statuser, omtrent hver gang de legger ut noe. Så hun er ganske ofte inne og sjekker. Jeg irriterer meg litt over at hun driter så fullstendig i oss som svigerfamilie ja, for jeg har prøvd veldig lenge å være imøtekommende. Men nå gir jeg snart opp.....
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #7 Skrevet 8. oktober 2011 Hadde det på samme måte med min svigermor.. Nå er hun min X svigermor og gla er jeg for det . Vi er forøvrig fortsatt venner på facebook og hun kommenterer fortsatt aaaaaldri noe jeg legger ut om barnabarna sine:P. Det ER sårende og irriterende!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #8 Skrevet 8. oktober 2011 Du sjekker hvem hun kommenterer hos og hvem hun trykker "liker" hos? Sært. Unektelig ganske så sært. Hun finner tydeligvis det du skriver for uinteressant. Verre ting har skjedd.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #9 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg har aldri hverken kommentert eller likt noe bare for å være hyggelig. Slutt med det du også, hun kommer ikke til å legge merke til det. At hun ikke kommenterer noe betyr bare at hun ikke har en kommentar. Noen er veldig passive på fb, de leser, men gjør aldri noe vesen utav seg.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #10 Skrevet 8. oktober 2011 Dette var jo også noe å henge seg opp i. Jeg mener, ikke rart det er krig i verden om man skal tro andre ikke liker en og bli sure fordi man ikke kommenterer på FB. Jeg kommenterer heller ikke noe særlig der inne. Det betyr ikke at jeg ikke liker folk.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #11 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg kommenterer aaaaldri til min svigermor. Trykker aaaldri liker heller.. Ofte fjerner jeg hennes kommentarer fra ting på min vegg også, for noe er så på jordet fjernt at jeg blir sur bare av å tenke på det. Feks Lillejenta vår slo seg kraftig forrige uke og var en runde på legevakten og fikk et sting og litt sånn. Dette spør hun og graver om på alle mine bilder/statuser (Som ikke har noe med den saken å gjøre), og da har jeg fjernet kommentarene.. Det er ikke alt jeg vil utbrodere på facebook, men det skjønner hun vist ikke..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #12 Skrevet 8. oktober 2011 Da er nok jeg også en dårlig svigerinne, både til min manns familie og mine søskens samboere... Jeg kommenterer veldig sjelden statusene deres, kikker sjelden på siden deres og tar ikke kontakt med dem på facebook. Vil si jeg har et godt forhold til dem ellers, men jeg ville nok fått litt hakeslepp om noen syntes jeg viste for liten interesse for dem fordi jeg ikke trykket liker på kommentarene deres på facebook! Jeg tenker at du er litt spesiell som bryr deg om slikt.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #13 Skrevet 8. oktober 2011 Du kan ikke seriøst mene at du blir grinete fordi hun ikke trykker liker på den dritten du skriver om på fb. Noe så fryktelig latterlig av deg !! Ta deg sammen , du er vel ikke 10 år ?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #14 Skrevet 8. oktober 2011 Ok, da er det jeg som er sær da:-P Snodig at de andre svigerinnene mine er helt motsatt, og viser interesse når noe er "verdt" å like. Men det må jo bare være meg som er rar her.........tydeligvis...... Du som sier det er rart at jeg følger med på at hun liker andres statuser. Vel, hun er veldig aktiv på fb, og liker OFTE mange andres statuser. Derfor kan det ikke unskyldes med at hun ikke gjør noe vesen av seg....
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #15 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg sjekker ikke 16:24. Jeg ser bare at hun har trykket *liker* hos veldig mange på hovedveggen. Så det er umulig å ikke få det med seg. Sjekker ikke hennes profil opp/ned og i mente for å si det sånn!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #16 Skrevet 8. oktober 2011 Ja, det er du som er rar og starten på innlegget her nå viser jo også hvor rar. Du blir jo såret fordi hun ikke trykker liker på statusene dine ...trodde ikke voksne folk tenkte slik jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #17 Skrevet 8. oktober 2011 Men herregud , det trenger ikke unnskyldes heller ! Hun gjør da akkurat som hun vil på fb. FB er ikke livet skjønner du !!!! Kom deg litt bort fra fb du , tydelig at du er der litt vel for mye.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #18 Skrevet 8. oktober 2011 Det at en tante ikke gidder å trykke *liker* under en kommentar som f.eks: " Idag har X scoret sitt første mål! H*n er kjempestolt!" synes jeg er slett. Og det verste er at jeg ser hun er pålogga, men gidder ikke prøve å engasjere seg engang! Mens alle andre fam.medlemmer gir positiv tilbakemelding. Synes det er latterlig.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #19 Skrevet 8. oktober 2011 Selvfølgelig gjør hun som hun vil på facebook! Men hadde du seriøst ikke blitt litt skuffa 17:28, dersom svigerinna di aldri hadde "likt" noe av det du la ut. Og da mener jeg f.eks. som statusen jeg la ut da minstemann ble født. Skrev at lillegutt var født, så og så stor osv. Aldri en kommentar eller noenting. Og hun var pålogga! Kunne ikke falle meg inn å ikke trykke liker ved en sånn status, når du selv blir tante. Spesielt hvis hun hadde sett at jeg hadde vært pålogga!!Det er jo rett og slett respektløst!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #20 Skrevet 8. oktober 2011 JEG kan med hånda på hjertet si at jeg aldri hadde blitt skuffet fordi svigersøstra mi ikke trykker liker på FB!! Jeg mener, det er jo ikke livet ...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #21 Skrevet 8. oktober 2011 Hallo? Dette er facebook!!! Get over it! Gidder du virkelig å bruke energi på å bli sur fordi hun ikke *liker* kommentarene dine, eller kommenterer på veggen din? Gidder du det? Er facebook virkelig så viktig for deg at du vurderer å kutte henne ut bare fordet? Ja da er du virkelig sær HI.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #22 Skrevet 8. oktober 2011 Eh....Hvis du leser hovedinnlegget mitt EN gang til, så ser du at det ikke kun er på facebook at hun er uinteressert! Du må lese alt før du kommenterer.......... Hvis jeg kutter henne ut, er det fordi hun aldri gir noe av seg selv på noen arena UTENOM facebook heller!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #23 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg leste hele innlegget, men ser ut til at det som opptar deg meset er at hun ikke kommenterer eller vise interesse for deg på facebook.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #24 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg har Facebook, men jeg gidder aldri og kommentere hva folk skriver. Jeg er av den typen som syns det er teit og skriver hva man har til middag og søke oppmerksomhet på følelsene sine, jeg har rett og slett ikke det behovet fra facebook som amnge andre som er avhengige har. Men det er nå meg
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #25 Skrevet 8. oktober 2011 Hun viser ingen interesse uavhengig facebook eller ikke. Og det jeg lurte på, var om det ikke var litt spesielt å aldri trykke *liker* på noe. Spesielt når hun gjør det til andre stadig vekk. Og det på helt vanlige, dagligdagse ting det og. Kan stå akkurat det samme i min status, men det er aldri tilbakemelding da. Hvis jeg var din svigerinne, og du hadde skrevet at du nettopp hadde fått en liten baby. Og du hadde SETT at jeg var pålogga. Hadde du ikke stusset over at jeg ikke hadde tatt meg bryet med å kommentere eller noe som helst? Hvis du mener dette er helt normalt å overse, så sier det kanskje endel om hvilke venner/familie du selv har...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå