Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #26 Skrevet 8. oktober 2011 Så lenge dere ikke har sendt inn søknad om gradert uttak er det selvfølgelig dere som har skylden! Det står ganske tydelig at det må sendes inn FØR fellespermisjonen er ferdig. Det samme gjelder dersom permisjonen forskyves pga ferieavvikling. det er ingen grunn til å bli oppgitt over NAV for noe dere selv er skyld i!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #27 Skrevet 8. oktober 2011 Du, Hi jeg vil si det er flere som har "skyld" i dette, men om du ser på nav.no så åpnes det etter en dokumentar i tv2 for å klage på enkelte pappaperm- saker. Kanskje dere kan klage på dette grunnlaget? I og med dokumentene ble liggende på nav lokal, så ble dette aldri sendt til forvaltning som kunne sende ut brev om både saksbehandlingstid eller vedrørende manglende dokumentasjon fra arbeidsgiver. Hadde søknaden deres blitt sendt fra lokalkontoret og til forvaltning, ville dere nok hatt mulighet til å innhente denne dokumentasjonen på forespørsel. Jeg mener fremdeles at om dette er tilfelle, er det et skikkelig inkompetent lokalkontor, og jeg ville også rettet en skriftlig klage til fylkesleddet som gikk direkte på kontoret. Jeg ville også klage igjen på vedtaket. Men se nav.no ang pappapermsaker som skal vurderes på nytt. Det står helt sikkert i vedtaket ditt dette med at "permisjonen må avtales med arbeidsgiver" osv, og inntektsopplysninger må man alltid ha. Har du flere spm så har nav foreldrepenger egen side på facebook hvor du kan finne mye info og stille spm du lurer på.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #28 Skrevet 8. oktober 2011 ???? 1052.... De har jo gjort dette 4 uker før....
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #29 Skrevet 8. oktober 2011 "Han tok permisjon da ungen var 1 år, altså forrige august. Ungen ble født i 2009. Så hadde han permisjon 1 dag i uka. Det er vel gradert det da? Ah, så DA måtte han altså ha sendt inn en selv og en fra arbeidsgiver?" det står ingenting om aat denne søknaden er sendt.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #30 Skrevet 8. oktober 2011 Men han HADDE jo fylt ut søknad! Samme som jeg fylte ut sammen men MIN sjef. Den ble bare ikke registrert. Den ble fylt ut i GOD tid før min permisjon var over. Problemet var at den ble liggende på NAV, og ikkeregistrert. En menneskelig tabbe altså. Og da fikk vio brev om at han måtte ha sendt inn TO søknader. Det er det vi ikke forstår... det finner vi HI
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #31 Skrevet 8. oktober 2011 Dere som ikke tror at NAV kan rote bort papirer fordi alt blir scannet... Må ikke til et menneske for å scanne disse papirer som de mottar? Eller scanner de seg selv?? Tydeligvis har dere ikke trengt å ha med NAV å gjøre.... Jeg har bare møtt inkompetente, sure mennesker der. Dessverre! I dette tilfelle er det nok mange som har tabbet seg ut, ingen tvil om det...men når NAV har funnet papirene igjen...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #32 Skrevet 8. oktober 2011 09:46: Selv om alt sendes til scanning så kan fortsatt papirer rotes bort, selv om scanning av papirer har ført til mindre av dette. Det er ikke alle som sender søknader rett inn til scanning, men sender til til forvaltning eller leverer på sitt lokale kontor. Da er det forvaltningen eller nav-kontoret som må sende det inn til scanning før saken kan behandles. Ergo kan en sak fint bli liggende på et skrivebord og ikke bli gjort noe med. Når det gjelder klage på at arbeidsgiver ikke kan få refusjon fordi kravet er satt frem for sent, så kan faktisk ikke dette ettergis selv om det er nav som har gjort feil. Det kommer helt klart frem i lovverket at unntak fra fristen om fremsetting av krav ikke gjelder ved refusjonskrav til arbeidsgivere. Det vil si at dersom en arbeidgsiver kan dokumentere at de taper økonomisk fordi en nav-ansatt har gjort feil så må de søke om å få dekket dette etter skadeerstatningsloven. Videre er det ikke umulig at en klage kan ha blitt raske behandlet. Ikke alle forvaltninger og klageenheter har like lang saksbehandlingstid. Enkelte klager kan gå raske gjennom systemetet og avklares fort. Spesielt klager av dette slaget fordi det er en enkel jobb både for forvaltningen og klageinstansen å vurdere da reglene er så klare. Så synes du uttaler deg litt vel bastant og påstår at HI ikke snakker sant når du tydeligvis ikke kjenner så godt til hvordan ting egentlig fungerer på innsiden.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #33 Skrevet 8. oktober 2011 Takk til 11:57 for fakta jeg faktisk kan bruke. Og takk til deg 11:34 for at du faktisk tror på det jeg skriver... Jeg var ikke tydelig nok på årstallet antagelig, det var altså forrige august han gikk ut i permisjon, ikke denne. De ble liggende på en pult på det lokale NAV-kontoret, ja. Men det hjalp jo ikke. Heldigvis dekken samboers arbeidsplass den permisjonen han allerede hadde tatt ut. Og neste gang gjør vi IKKE denne tabben igjen!!!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #35 Skrevet 8. oktober 2011 AHA! Det var dermed i Agugst 2010? Da forklarer det litt mer. Scanning ble ikke tatt i bruk før i april/ mai 2011. Det har vært mye rot i nav, og jeg betviler ikke historien din. Heldigvis beveger nav seg stadig i positiv retning og blir stadig bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå